Тема . Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 3. Обчислен¬ня довжини сторони рівностороннього трикутника за його периметром.
Хід уроку
1. Організація класу.

Діти! В народі кажуть:
Добрий гість – дому радість!
Сподіваюсь, що і ви, як і я,
Раді нашим гостям.
Тож, давайте привітаємося:

Ми вам раді, добрі люди,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у 2 клас!

1.2. Аутотренінг
Я – школяр.
Я – школярка.
Я – особистість творча.
Я – думаю, замислююсь.
Я – аналізую, висловлюю свої судження.
Я – хочу знати!

- Першими сідають дівчатка, тепер – хлопчики.

1.3. Створення проблемної ситуації. Мотивація дослідження.

- Сьогодні виповнюється 24 роки Всесвітній мережі Інтернет. (вивішую символ)І я пропоную вам віртуальну подорож
Слайд
- у цілком реальне місце:
Слайд
тридев’яте царство, тридесяте державство.

- В дорогу візьмемо: розум, увагу, охайність, мислення, логіку, творчість, сміливість.(викладаю трикутник із цим написом)
- Тоді зможете розв'язувати приклади і задачі на множення та ділення чисел 2 і 3.(інший трикутник)
- Працювати з геометричним матеріалом, обчислювати довжину сторони рівностороннього трикутника за його периметром; давати чіткі і логічні відповіді.(третій трикутник – утворюється великий трикутник)

- Для чого ж це вам потрібно? (Щоб більше знати, гарно навчатися, досягати завжди своєї мети) .

Ось і покажчик нам: кути його показують:
- Направо підемо - в безодню жахів попадемо .(вивішую)
- Наліво підемо – залишимося неуками.(вивішую)
- Прямо підемо – математичне дослідження проведемо.(вивішую)
- Куди вибираємо напрямок?
- Мета дослідження, (вивішую знак питання над утвореною фігурою)вияснити , чи правильне твердження, що 3 – це дуже важливе і улюблене число людства!(вивішую – 3 в центрі утвореного трикутника)

2. Повторення вивченого матеріалу.
2.2. Перевірка домашнього завдання. ( фішки – трикутники)
- Отже, 1,2,3 – вперед, мої маленькі дослідники!
- Вирушаємо в подорож минулим, сучасним і майбутнім на третій планеті Сонячної системи - Землі! (виставляю глобус)

- Для початку – перевіримо домашнє завдання.
- Проведіть взаємоперевірку прикладів із своїм сусідом по парті. (№ 760)
- Скільки кусків тканини отримали?(8)
- Як знайшли невідому величину?(24׃3)
- Як зміниться відповідь, якщо в умові замість 24 м буде 27 метрів;(9 кусків), 21 м? (7), 18 м (6).
- Назвіть математичні терміни, які запам’ятали з останніх уроків.

2.3. Картки для письмового опитування - фішки – трикутники

Картка 1
(57 – 27)׃3= 2 х (18 – 9) = 15׃3 + 7=
Задача
У трьох однакових торбинках 12 кг пшона. Скільки кілограмів в одній торбинці?
Картка 2
3 х 2 + 3 …3 х4 3 х … = 27
Задача
15 квіток розклали у букети, по 3 квітки в кожний. Два букети подарували. Скільки букетів залишилося?

Картка 3
З прикладу на множення 3х7 =… склади два приклади на ділення.
Задача
У класі в першому ряду сиділо 10 учнів, у другому стільки ж . У третьому ряду сиділо 8 учнів. Скільки всього учнів у класі?


2.4. Каліграфічна хвилинка: 3.
Слайд
- На листку календарика – середа – третій день тижня, 13 березня, третього місяця 2013 року.
- Каліграфічно запишемо число, класна робота та - всі можливі двоцифрові числа з цифрою 3 ….
13, 23, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 43, 53, 63, 73, 83, 93.
- Що записав…

- Перепусткою до наступного етапу подорожі буде математичний диктант- шифр.

2.5. Математичний диктант (диктую і перевіряю роботу дітей на картках)
- Добуток чисел 3 і 7 збільшити на 2.
- Частку чисел 14 і 2 збільшити у 3 рази.
- До різниці чисел 27 і 15 додати 0.
- Від 26 відніміть добуток чисел 3 і 4.
- 3 помножте на частку чисел 18 і 2.
- Частку чисел 24 і 3 збільшіть на 25.

Слайд
Перевірка: 23, 21, 12, 14, 27, 33.
- Підкресліть парні числа.(12,14)
- Назвіть числа , що позначають ділені таблиці ділення на 3.(21, 12, 27)
- Чим цікаве число 12?(Це ділене з таблиці ділення числа 2 і 3 )
- Що скажете про число 33, воно ділиться на 3?
- Як перевірити?(додати цифри , з яких складається число: 3+3 = 6)

- Розшифруйте відповіді.
- Яке слово утворилося? (Трійця)

- Свята Трійця - (виставляю ікону)
- Трійця має на увазі триєдине божество, тобто Бог - отець, Бог - син, Бог - дух святий.

2.6. Усний рахунок.

Слайд
Гра «Три горішки від Попелюшки»(показую горішки з казки і вивішую )
Вчитель: «Горішок перший»
Учні схиляють голови до парт, закриваючи очі. Вчитель диктує завдання , роблячи паузу після кожної дії. У кінці ланцюжка каже: «Знайшли». Учні піднімають голови і називають відповідь…

3х6 21 : 3х10
+9 3 - 14
:3 +44 +34
х2 -50 -47

18 1 3

- До речі, цієї зими ми спостерігали таке явище, як ожеледь на деревах. Народна прикмета стверджує, що це означає щедрий урожай горіхів.
Поживемо – перевіримо.

2.7. Гра «Йдемо на рекорд»(вивішую фото дітей класу – спорт)
Слайд
- У спорті є три почесні місця, три медалі , дається три спроби на досягнення рекорду. А для вас – три спроби розв’язати віршовані задачки.

Слайд
- Читає Оля . Відповідають …
Дятел п’ять годин літав, (дівчатка)
Короїдів поїдав.
Щогодини по 3 їв.
Скільки знищив шкідників?
Слайд 3х5 = 15

Слайд
- Читає Олег. Відповідають ..
В садочок вийшли я і тато (хлопчики)
Наші щепи обгортати.
Ми по 10 обгорнули,
Скільки щеп в садочку було?
Слайд 10х2=20

Слайд
- Читають всі пошепки.
- Відповідають учні , які народилися 3-го числа.
Три ведмедики ішли.
По три пиріжки несли.
А ви їм допоможіть –
Пиріжки ті полічіть.
Слайд 3х3 = 9

- В яких ще казках зустрічається кількість героїв - 3?

• "Три кавунових насіннячка"
• "Троє поросят"
• "Три брати"
• "Три мисливці"
• "Три царевичі"
• "Три богатирі"
- Люблять трієчку казки…
Виставка
Казка «Троє поросят»…
А. Чехов - "Три сестри";
О.Дюма - "Три мушкетери";
Джек Лондон - "Серця ТРЬОХ";
Ремарк - "Три товариші".
- З цими творами ви познайомитеся на уроках світової літератури в середніх та старших класах.

2.8. Гра « Парусник» (робота в парах) пісковий годинник
- На трьох вітрах мчить парусник , а з ним - робота в парах.
- Задачки розв’яжіть, в зошит запишіть. Час виконання – 1хв. Особисто перевірю трьох перших учнів.

Задачі на краплинці – 1 ряд.
На хмаринці – 2 ряд.
На сніжинці - 3 ряд.

На краплинці
12 кг печива розклали в 2 коробки. Скільки кілограмів печива в 1 коробці?


На хмаринці
30 троянд поставили у вази, по 3 штуки у кожну. Скільки використали ваз?

На трикутній сніжинці
В майстерні пошили 4 плаття, використовуючи на кожне по 3 м тканини. Скільки метрів тканини витратили на всі плаття?


Слайд Перевірка
Слайд
- Вас не здивувала трикутна форма сніжинки?

- Як зв’язані краплина води, пара в хмаринці і сніжинка з числом три?

- Ось три стани води одночасно.(вивішую)


Слайд
Таблиця множення – не жарти!
Уваги і поваги варта!
Не бійся множення таблиці,
Це пісня, яка легко вчиться!

Фізхвилинка (пісенька про таблицю множення)
Слайд


3. Узагальнення і систематизація знань.
3.1. Проблемна ситуація
Слайд змій Горинич
- Оце нечиста сила!
- У народних казках Змій Горинич обов'язково має кілька голів: 3, 6, 9 або 12.
- Що нагадують вам ці числа?
- Добрі молодці, Івани-царевичі стріли відправляли , зміїв перемагали, і ми його не боїмося. І три голови щоб здолати, треба з підручником добре попрацювати.
Ми закріплюємо знання, що отримали раніше.

4. 2 . Робота з підручником.

- Першу стрілу нам принесла отака стилізована царівна-жаба.
3.2.1. № 766
- Прочитаємо завдання
- Прочитайте перший вираз
- Як називається цей вираз?...
Висновок: Якщо у виразі одна дія, вона й визначає назву виразу.
- Гарна робота!

3.2.2. №768
- Розгляньте таблицю № 768.
- Назвемо вирази і обчислимо їх…(Знайти суму чисел – це означає до 12 додати 8. Отже, значенням першого математичного виразу є число 20)…
- Ви неперевершені сьогодні!

3.2.3. № 769
- Прочитаємо кожен вираз по-різному №767:
(21 зменшити на 9, а потім на 3.
Частку чисел 21 і 3 збільшити на 6.
Добуток чисел 2 і 6 збільшити на 18 і зменшити на 7.)

- Кожен ряд запише свій приклад.
- Перевірка.
- Від першого ряду прочитає приклад…

- Слайд
- Для вас – ребус.

Слайд (3 тон)
3 тон- хвостата земноводна тварина, родичка нашої жаби. Це дуже корисні тварини. Поїдають багато шкідливих комах. Якщо зустрінете їх у природі – не вбивайте! Більше ви дізнаєтесь про них на уроках зоології.

3.2.4. Друга стріла принесла вісточку від трьох богатирів на
Слайд
картині Віктора Михайловича Васнецова «Богатирі».
Вам добре відомий сучасний мультфільм про трьох богатирів. Ось така настільна гра про цих героїв поповнить незабаром нашу класну колекцію ігор.

- Самостійна робота (по варіантах)№ 767(2 учнів біля дошки)

1 варіант 2 варіант
18, 2, 9. 6, 9, 15.

- Ще одна загадка.
Слайд (3 зуб – Слайд державний герб України)


3.2.5. Третя стріла від трьох сестер із казки О.С.Пушкіна «Казка про царя Салтана…»
- Хто читав цю казку?
- Вас викликаю до дошки(дівч., хлопч.) – знайти невідоме число – розв’язати рівняння.(на стрілі)

- Дівчатка записують…Хлопчики….
Х х 3 = 15 2 х Х = 18(щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник)

Комплексна фізхвилинка (для очей – релаксація – кольоротерапія)
Слайд - відео
• Швидко розплющили і заплющи¬ли очі.
• Вправа «Маятник» — рух очей влі¬во, вправо.
• Вправа «Стовпчик» — рух очей вгору, вниз.
• Вправа «Катання з гірки» — рух по діагоналі.
• Вправа «Рух по квадрату» — квад¬рат.
• Подивитись на далекий предмет, а потім — на близький.


Три білих пелюстки стулилися докупки.
Навколо ще сніг, та не треба їм шубки,
(Підсніжник)

3.2.6. Пізнавальна екологічна хвилинка.
- Підсніжник — перша пісня весни. І наш біль.
- Скільки пелюсток має підсніжник? (3).

Через масовий збір підсніжників для продажу у великих містах, вони знаходяться на межі знищення. Підсніжник потребує охорони, він занесений до Червоної книги України (2009).
- І в наших Іванівцях такі галявини з підсніжниками ви вже не зустрінете. (вивішую)

- У теплій кімнаті квітка швидко в'яне. Тому я не принесла вам на урок три квіточки підсніжника. Хай ростуть і дарують радість!

- А я вам пропоную інший варіант. Березень радує нас ще одним чудом: вербовими котиками. І в кімнаті однієї нашої іванівчанки я побачили таку спеціальну вазу для котиків. Ось вона. Ставимо три гілочки в спеціальні трубочки. Заливаємо водою. І ось яка краса!

- Милуючись нею, відкриємо підручники на ст.128, № 765

4. Розвиток математичних знань
4.1. Робота над задачею.
ст. 128, № 765 — фронтально
- Прочитайте умову задачі.
- Обговоримо прочитане.
(під час обговорення на слайді з’являється короткий запис)
Слайд
У підручнику подано дії .
- Чому у першій дії виконується множення?(Бо піднялося 2 рази по 3 літаки, а всього – 3+3. Суму однакових доданків можна замінити множенням)
- А чому ми в другій дії додаємо, адже в задачі запитується, скільки літаків залишилося? (Бо залишилося на 12 літаків більше, а це означає: стільки, скільки піднялося, та ще 12)
- Як записати розв’язання виразом?(3х2+12=18)
- Запишемо коментовано.
- Коментує …

Слайд
- Полетіли до наступного номера 763. Поки триває політ , розв’яжемо самостійно приклади.

4.2. Розв’язування прикладів самостій¬но.
ст. 128, № 763(верхній рядок – краса - дівчатка, нижній – сила - хлопчики, двоє учнів – за дошкою)

- Час – 1 хвилина ( кладу пісковий годинник)
Перевірка Слайд

- Поки ви працювали ,
Слайд
- бджілка часу не марнувала,
Слайд
- липового меду вам передала.(кладу баночку з медом)
Слайд
- Настої і відвари з липового цвіту приймають при всіх простудних захворюваннях.
Слайд
- Я вдихаю аромат липового цвіту (вішаю букетик), і запрошую вас уважно подивитися на слайд.
Слайд
- Яку геометричну фігуру нагадує вам листок липи?
- Я пишаюся вами! І пропоную задачку геометричного змісту 764

4.3. Робота над задачею : ст. 128, № 764:
- Прочитайте завдання.
- Як обчислюється периметр трикутника?
- Що означає вислів «рівносторонній трикутник»? (Усі сторони рівні)
- То як розділяється периметр 12 см між усіма сторонами? (Порівну. 12 см складають три рівні частини. Щоб знайти довжину однієї, треба 12 см поділити на 3)
- Запишемо розв’язання в зошити. До дошки…

Задача
Периметр – 12 см
Довжина сторони - ?
Розв’язання
12 : 3 = 4 (см)
Відповідь: 4 см - довжина сторони трикутника.

- Скільки років трикутнику?(більше 4000)


4.5. Творче малювання в групах від ваших улюблених мультиплікаційних героїв «Утвори фігуру з трикутника»
- «Математика – це наука, яка вимагає найбільше фантазії», - стверджувала видатний математик Софія Ковалевська.
- У вас на партах заготовки. Пофантазуйте!
- Сьогодні працюємо на сірому фоні червоним олівцем – це поєднання інтелекту та впевненості у своїх силах.
Слайд
- Ваша творчість займе місце на дошці ліворуч?

4.6. Пізнавальна хвилинка:працює телестудія «3 - кутник

Слайд
Оля: Телестудія (піднімає трикутник – лінійку) «3 –

Софія : кутник» (ударяє в музичний трикутник)

Разом: представляє…

Оля : новий

Софія: інформаційний

Оля: пізнавальний

Софія: розвивальний

Оля: проект

Софія: «Чудо - трикутники

Оля: на планеті

Разом: Земля!»
Слайд музика, йдуть до карти

- Отже
Слайд Бермудський трикутник (Оля показує)
Бермудський трикутник – одне з найбільш загадкових місць на Землі. В межах уявного трикутника безслідно зникають кораблі та літаки.
Що це? Ніхто не знає.

Слайд Софія
Великі Піщані дюни. Національний парк в Колорадо(США)

Слайд Єгипет Оля
Єгипетські піраміди - це єдине збережене стародавнє чудо світу. Вік пірамід перевищує 4600 років.

Слайд Франція Софія
Міст Віадук Мійо побудований у Франції. Один з найвищих у світі. Одна опора має висоту 341 метр – трохи вище, ніж Ейфелева вежа . Загальна довжина моста більше 2 кілометрів. Коли їдеш по ньому, здається, ніби злітаєш…

Слайд Африка Оля
Гірське плато Еннеді – чудо природи. Розташоване в центрі пустелі Сахара.
Тут можна побачити унікальні скелі з пісковика висотою 120 м!

Слайд Південна Америка Софія
Гори Рорайма. Південна Америка

Слайд Болівія Оля
Величезна солона пустеля Уюні (Південна Америка) .

Слайд Індія Софія
Найбільший метелик Атлас живе в Індії . Розмах його крил досягає 30 сантиметрів.
- Олю, на яку цифру схожий метелик?

Оля: На трієчку! Коли крильця складе!

Слайд Україна
Ялтинський заповідник. Півострів Крим.

Слайд Україна Софія
Найвища точка України – гора Говерла

Йдуть на центр класу і продовжують розмову
Оля: Трикутники в природі -
Софія : це досконалість і краса !

Оля: Чи не так?

Слайд музика звучить
Разом : Дякуємо за увагу!
Оля: З вами були
Софія: Ольга Корогода
Оля: Та Софія Кушнір.

Слайд
5. Підсумок уроку.
5.1. Оцінювання
- Де числа, там порядок - математична гармонія !
- Що сьогодні занесе кожен з вас до галереї власних відкриттів?

- Найбільший мій успіх на уроці…
- Найбільші труднощі на уроці…
- Що нового дізнався ?…
- Що сподобалося найбільше?

- Полічіть отримані фішки.
- Хто заробив від 10 до 12 фішок, отримують молодчинки! Вам домашнє завдання - знайти пізнавальну інформацію про число 3, яка не прозвучала на уроці.

Від 7 до 9 – добре! Ви складіть для нас математичний диктант і виконайте один номер з кружечком на вибір.

Від 1 до 6 – Будьте уважними! ст. 129, № 770,771

- Чи правильне моє твердження, 3 – улюблене число людства!(вивішую замість знака питання знак оклику)

5.2. Заключне слово вчителя.

Слайд
- Цікаву інформацію для нашого уроку я відшукала в мережі Інтернет.
- Хто вдома має комп’ютер?
- Ви користуєтеся Інтернетом?
- Що саме вас цікавить?
- Якщо б ми спробували зобразити лініями шлях, який проходить ця інформація до кожної людини – користувача, то утворилася б павутинка , яка охоплює весь світ.
Слайд
(малюю павутинку між доказами)
- Та в мережі є багато інформації,
Слайд
яка може зашкодити вашому здоров’ю: фізичному і психічному. Ви можете працювати з комп'ютером тільки разом з батьками. І всього 10-15 хвилин в день.
Слайд
- Щоб звернути увагу дорослих до небезпеки, яка ховається за словом Інтернет, 3 травня оголошено «Днем без комп’ютера”, без Інтернету.

Слайд

- Я хочу розірвати цю павутинку, але з вашою допомогою.
(витираю павутинку і кладу червоний заборонний знак)

- Ми разом з вами накладемо заборону на користування вами комп'ютера та Інтернету без батьків. (вішаю червоний круг світлофора)
- Ми постараємося почекати із захопленням комп’ютерними іграми.(вішаю жовтий круг світлофора)
- І дамо зелене світло для спілкування з друзями, книгами, мистецтвом, природою, Богом.
- І тоді ми будемо мати час прожити справжнє, а не віртуальне життя.(вішаю зелений круг)

- Ось і закінчилася наша подорож.
- А де ж тридев’яте царство, тридесяте державство? – запитаєте ви.

Цей фразеологізм означає «дуже далеко». І оскільки раніше люди ходили пішки і витрачали на дорогу значну частину часу, то і те саме тридев’яте царство означало далеке місце, куди потрібно було дійти.

- Та ми - математики, то спробуємо вирахувати його координати.
- 3х9 = 27 і З х 10=30 - час, за який проходить місяць навколо нашої планети, місяць земного життя. Це далеке, яке є зовсім близько. Зробіть його прекрасним для себе.

Слайд
- Дякую за гарну роботу на уроці!
Категорія: Математика | Додав: gutsult (30.07.2017)
Переглядів: 1477 | Рейтинг: 0.0/0
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною
З Елзіком по планеті
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?»
Наш вернісаж
І. Гнатюк «Наша хата». Прислів'я. «Роде наш красний» (українська народна ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]