За 45 хвилин навколо світу
Хід уроку 1. Організація класу. Слайд Капітан Кyк був першою людиною, чия нога стyпила на всі континенти Землі, крім Антарктиди. Джеймс Кук — английський воєнний моряк. Провів три навколосвітні експедиції , під час яких зробив багато географічних відкриттів . 14 лютого виповниться 234 роки з дня його смерті. - Я запрошую вас у подорож навколо Землі слідами капітана Джеймса Кука. 2. Актуалізація і корекція сенсорного досвіду та опорних знань 2.1. Перевірка домашнього завдання. - Перевіримо вашу готовність до поїздки(оглядово – д.з.) 2.2. Каліграфічна хвилинка: 4. - Дозвіл пройти на палубу отримають пасажири, які каліграфічно запишуть число, класна робота та цифру…. - Які числа треба помножити, щоб отримати в добутку число 4? 2.3. Математичний диктант - обчислювальний ланцюжок. - Готові? Тоді – в путь! Знайдіть різницю чисел 82 і 61 .; збільшіть її на 8...; зменшіть на 23 ...; помножте на 2...; відніміть 9 ...; помножте на 2 ...; додайте 46 ...; відніміть 20 ...; знайдіть суму отриманого числа і 8 ...; знайдіть наступне число .; відніміть 28 . Слайд Перевірка: 21, 29, 6,12, 3, 6, 52, 32, 40, 41, 13. Слайд Зупинка: півострів Аляска(США). Вивішую смайлик на карті - Кук дослідив значну частину його узбережжя. Тому затока на Алясці названа іменем Джеймса Кука. Затока - це частина океану (моря), яка глибоко заходить у суходіл, але вільно сполучається з океаном (морем). - Прапор Аляски створив 13-річний хлопчик Бенні Бенсоном . В 1927 році його прийняли в якості офіційного символу Території Аляска, що стала 3 січня 1959 штатом. 2.4. Бліц-контроль - Порівняти 26+ 26 та 26х3. Як можна порівняти ці вирази, не обчислюючи їх значень? - У кого ніг більше: у 2 поросят чи у 3 індиків? - Двоє вулицею йдуть. По три саджанці несуть. Скільки ямок треба, діти, Щоб саджанці посадити ? ( 6 ) - 5 берізок, 2 смерічки. Зеленіють над потічком. Біля них одна ялинка. Скільки всіх дерев, скажи-но ? ( 8 ) - П’ять музик у дудки дули. Вони дули 5 годин. Поміркуйте, як так було Скільки в дудку дув один ? ( 5 годин ) - Чотири індики пішли на музики. Танцювали, гупали Скільки ніжок тупало ? ( 8 ) Слайд «Канада» Смайлик на карту Працюючи воєнним моряком, капітан Кук саме в Канаді дуже точно створює карту узбережжя річки, яку захопив противник. Ця робота стала початком його успішної кар’єри. А під час своїх експедицій він дослідив і наніс на карту маловідому частину Канадського узбережжя. Його картами мореплавці користувалися більше 100 років . Канада має більше озер, ніж в інших країнах світу, разом узятих. 2.5. Гра «З’єднай вираз і відповідь ”(робота в парах на картках) 2+2+2+2+2+2+1= 20 2х5-8= 13 2х10-0= 13 2х8-3= 2 - Як цей набір цифр зв’язаний з сьогоднішнім днем?(13.02.2013 ) Слайд смайлик – на карту Шотландія - країна у складі Великобританії (разом з Англією й Уельсом). Батько Джеймса Кука був родом із Шотландії. Ось таке північне сяйво часто можна спостерігати в небі цієї невеличкої країни. 2.6. Гра «Дешифрувальник»(робота в групах на картках) Картки 1 група 2х8+1= 48 – (30+6)= 42 - 2х10 = 13+6+4 = 2х6 + 7= 2 група 41-2х10= 2х7 – 13= 30-2х2= 45-(35-2)= 100-90-7= 3 група 2х8+11= 65 – 45 – 13= 2х8+2= 11+2х6= 2х9+3= 4 група 2х4+0= 43-(20+20 )= 2х8+5= 30-10-1= 67-37-10= 2х5+1= 5 група 67-9-50= 2х5-7= 34+1-14= 23-(2х2)= 2х9+2= 45-25-9= Відповіді: 1 група: 17, 12, 22, 23, 19 (місто) 2 група: 21, 1, 26, 12, 3 (Рахів) 3 група: 27, 7, 18, 23, 21 (центр) 4 група: 8, 3, 21, 19, 20, 11 (Європи) 5 група: 24, 15, 21, 1, 13, 18, 1(Україна) Слайд смайлик на карту В Україні, в містечку Рахів, в оточенні мальовничих Карпат знаходиться географічний центр Європи. Україні - найбільша країна, територія якої повністю знаходиться в Європі. 2.7. Гра «Уважні моряки» Вчитель: «Ніч» Учні схиляють голови до парт, закриваючи очі. Вчитель диктує завдання , роблячи паузу після кожної дії. У кінці ланцюжка каже: «День». Учні піднімають голови і називають відповідь. 2 1 2х6 2х8 +9 -7 -19 +44 х9 -51 18 2 Слайд Зупинка : Африканський континент Смайлик Найдовша річка світу – Ніл - замерзала двічі - в IX і XI століттях. Слайд Сахара - найбільша в світі пустеля з площею 8,7 млн. км2 . Поділяє Африканський континент на Північну Африку й Африку на південь від Сахари. У пyстелі Сахара один раз - 18 лютого 1979 р. - ішов сніг. 3. Повідомлення теми, мети і завдань уроку 3.1. Мотивація навчальної діяльності учнів. На уроці ми закріплюємо знання, що отримали раніше. 4. Осмислення об’єктивних зв’язків та залежностей у матеріалі, що вивчається 4.1. Усні вправи. ст. 108, № 636 Фізхвилинка (пісенька про таблицю множення) Слайд 4.2. Робота у парах. - Перевірте один у одного таблицю множення числа 2. 4.3. Робота над задачею. ст. 108, № 638 — фронтально Слайд довідка Сулія - велика пляшка; бутель. Творча робота – після фронтальної - Яке число можна поставити замість числа 6, щоб відповідь вийшла меншою? - Не обчислюючи, скажіть, на скільки зменшилася відповідь? Слайд Австралія смайлик на карту Австралія – надзвичайно красивий материк. Капітан Кук був першим, хто проплив навколо Австралії. Населення цього острова - 22 млн – це майже вдвічі менше, ніж в Україні. Найбільшого крокодила у світі ви можете побачити в Австралії. Довжина цього страховиська часто досягає …7 метрів! Важить такий крокодильчик аж цілу тонну! Цікаво, але яйця морського крокодила не набагато більші за гусячі. 4.4. Диференційовано: ст. 108, № 639: - Хто може, виконує самостійно, кому потрібна допомога: - Складаємо короткий запис: Було - ? Відрізали – 4п. по 2 м Залишилося – 24 м - Якщо відомо, що 4 покупцям відрізали по 2 м клейонки, то що можна визначити за цими даними? - Якщо буде відомо, скільки метрів відрізали і відомо,що в рулоні залишилося 24 м, про що тоді можна буде дізнатися ? 1) 2х4=8(м) – клейонки відрізали. 2) 8+24=32(м) – було. 2х4+24=32(м) Відповідь: було 32 метри клейонки. Творча робота (усно) - Скільки метрів залишилося б у цьому рулоні, якби клейонку відрізали 5 покупцям(32-2х5=22м); шести покупцям(32-2х6=20м); семи покупцям(32-2х7=18м)? - Скільком покупцям вистачить після цього клейонки, якщо вони купуватимуть по 2 м?(Учні згадують приклад: 2х9 =18(м) Отже, решти 18 метрів вистачить дев’яти покупцям. ) Фізхвилинка для очей Вправи для очей • Швидко розплющили і заплющи¬ли очі. • Вправа «Маятник» —рух очей влі¬во, вправо. • Вправа «Стовпчик» — рух очей вгору, вниз. • Вправа «Катання з гірки» — рух по діагоналі. • Вправа «Рух по квадрату» — квад¬рат. • Подивитись на далекий предмет, а потім — на близький. Слайд «Великий бар’єрний риф» Вели́кий бар'є́рний риф — найбільша у світі система коралових рифів, розташована в Кораловому морі, уздовж східного узбережжяАвстралії. Слайд Великий бар’єрний риф, що простягається на 2600 км, є найдовшою живою структурою на Землі. Його можна побачити навіть з Місяця. Капітан Джеймс Кук відкрив Великий бар’єрний риф у 1770 році під час своєї подорожі до південної півкулі . Як саме? Просто сівши на мілину. Сьогодні риф є одним з найпопулярніших місць світу серед туристів, які займаються снорклінгом, Слайд прагнучи на власні очі побачити таких яскраво-кольорових рибок-клоунів, як Немо та його татусь Марлін. Великий бар’єрний риф визнаний одним з семи чудес світу природи. Сьогодні весь Великий Бар'єрний риф оголошено морським парком, а 1981 року його внесено до Світової спадщини ЮНЕСКО 4.5. Розв’язування прикладів та задачі самостій¬но. Слайд Самостійна робота Хвилина – це зовсім малий проміжок часу, а мільярд хвилин – це більш як 19 століть. Секунда порівняно з годиною нам здається миттю. А мільярд секунд – це близько 32 роки. ст. 108, № 637 ст. 108, № 640 Слайд перевірка Слайд Нова Зеландія - Джеймс Кук довів , що Нова Зеландія – це острів, тобто , частина суходолу, яка з усіх боків омивається водою. Це дуже красива частинка нашої планети, яку полюбляють туристи. 4.6. Логічний калейдоскоп: - Мiй хвiст, — сказав кiт, — має 12 см i ще половину мого хвоста. Яка довжина хвоста цього кота? (18 см). - Марiйка має двi ляльки, три яблука, одну шоколадку, два апельсини, п’ять персиків i один велосипед. Скiльки фруктiв має Марiйка? (10) - Ти заходиш до кiмнати, у якiй є свічка i гасова лампа. IЦо ти запалиш спочатку? (Сiрник). - Стоїть у полi дуб. На дубi — три гiлки, на кожнiй гiлцi — по три яблука. Скiльки всього яблук? (На дубi яблука не ростуть). - Кухар насипав рис порiвну у 2 склянки. Потiм вiн з однiєї склянки пересипав рис у каструлю. Де рису бiльше: у каструлi чи у склянцi? (Порівну). - Скiльки кінцiв у палки? (2). У 2 палок? (4). У двох з половиною? (6). - На складi 5 цистерн з пальним, по 6 т у кожній. З двох цистерн пальне вилили. Скiльки цистерн залишилося на складі? (5). Додатково (на картках) - В одному ящику 14 кг цибулі, а в другому – 6 пакетів по 2 кг цибулі у кожному. У якому ящику більше цибулі і на скільки кілограмів? Різнорівневі завдання на картках для майбутніх картографів. І рівень Накресліть квадрат із стороною 8 см. Знайдіть його периметр. II рівень Накресліть прямокутник із сторонами 3 см і 5 см. Знайдіть його периметр. III рівень Периметр квадрата 16 см. Знайдіть довжину сто¬рони квадрата. Накресліть квадрат. Задачі на кмітливість 1. Василько написав на папiрці число 89 i сказав Сергійку: «Не виконуючи нiяких записiв, зменш число на 21» . Сергiйко вiдразу розв’язав задачу. Як він це зробив? (Перевернув папiрець). 2. На галявинi гралися зайцi. Всього у них 18 вух. 4 зайцi сховалися. Скiльки зайцiв залишилося. Скiльки в них ніг? (5 зайців. У зайців лапи, а не ноги). 3. У сiтцi 5 груш. Як їх подiлити мiж 5 дiвчатками, але так, щоб одна груша залишилася в сiтцi? (Однiй дiвчинцi дати грушу з сiткою). 4. Юрко зiбрав 6 кг паперу, а Тарас у 2 рази бiльше. Скiльки ж паперу зiбрав Степан? 5. Якщо Марина старша на 2 роки вiд Вiри, а Вiра на 3 роки старша від Олi, то хто старший Марина чи Оля?(Марина). 6. Тимко сказав: «У мене 10 марок, а в тебе, Сашко, скільки?» Сашко відповiв: «У мене стільки марок, скiльки i в тебе, та ще половина». Скiльки марок у Сашка? (15). 7. Онук запитав дідуся: «Скiльки тобi рокiв?». Дідусь відповiв: «Якщо проживу ще половину того, що прожив, та ще 1 рік, то менi буде 100 рокiв». Скiльки рокiв дідусевi? (49). 5. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання - Що таке множення? - Як називають числа при множенні? Домашнє завдання ст. 108-109, № 641,642 - Ми з вами практично здійснили навколосвітню подорож. І це всього-на - всього за 45 хвилин уроку! Як ви думаєте, що допомогло вам у подорожі? - Думаю, капітан Кук був би радий мати таких помічників на своєму кораблі. - Можна подорожувати хоч усе життя, вважаючи себе знавцем країн і континентів, але до кінця пізнати кожен куточок земної кулі практично неможливо. Та процес пізнання дуже захоплюючий! Гарних вам відкриттів на шляху вивченні математики і всіх інших наук та пізнанні самого себе! Це буде найкращим, що ми зможемо зробити для світлої пам’яті видатного мореплавця Джеймса Кука. | |
| |
Переглядів: 1179 | |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає |
Всього коментарів: 0 | |