Урок 126 Тема: Віднімання виду 40 - 8; 50 - 34. Розв'язування складених задачМета: повторити випадки віднімання виду 40 - 8; 50 - 34; вправляти у розв'язуванні задач на знаходження третього доданка; вдосконалювати вміння знаходити значення виразів зі змінною; розвивати мислення, мовлення; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Обчислити приклади з усним поясненням. 70 - 8 =47+ 6 = 94 - 7 =38+ 12 = 2) Гра «Який ряд кращий?». На дошці — 3 стовпчики прикладів (для кожного ряду — свої). Учні по одному з кожного ряду виходять і пишуть відповіді. Перевірка — колективна. Перемагає ряд, учні якого розв’яжуть свої приклади швидше і без помилок. 37 + 5 = 53 - 8 = 86 + 9 = 55 - 8 = 8 - 8 = 43 - 6 = 58 + 4 = 30 - 7 = 88 + 8 = 0 + 5 = 50 - 8 = 72 - 20 = 63 + 7 = 18 + 60 = 9 - 0 = 3) Заповнити порожні клітини. Доданок 7 3 9 Доданок6 2030 Сума11 28 10 47 50 56 4) Відповіді на запитання. — У скільки разів 70 більше, ніж 10? — На скільки 70 більше, ніж 10? 2 Розв'язування задач 1) У каністрі було 25 л бензину. З неї спочатку взяли 3 л, а потім — 6 л. Скільки літрів бензину залишилося в каністрі? 2) Розв’яжіть задачу різними способами. Для гербарію засушили 20 квіток, з них 12 волошок, а решта — ромашки. На скільки більше засушили волошок, ніж ромашок? 3 Математичний диктант — Запишіть вирази і знайдіть їх значення. • Сума чисел 22 і 9; 35 і 6; 47 і 7. • Різниця чисел 26 і 7; 24 і 6; 32 і 4. • Сума різниць чисел 25 і 6 і 23 і 7. • Від 90 відняти добуток чисел 9 і 9. • Число 63 розділити на різницю чисел 12 і 5. • Суму чисел 38 і 34 розділити на 8. 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Збільште кожне парне одноцифрове число в два рази. Отримані числа розділіть на 4. Що дістали? ► Фізкультхвилинка III. Повідомлення теми і мети уроку IV. повторення додавання і віднімання двоцифрових чисел 1 Поясніть, як виконали обчислення 40 - 8= 30 + (10 - 8) = 30 +2 = 32 50 - 34 = (50 - 30) - 4 = 20 - 4 = 16 2 Обчисліть 8 + 855- 9 16+ 775 - 7 67 - 923 -6 15+ 8069 - 62 3 Розв'язування задачі У трьох класах — 75 учнів. У першому — 27 учнів, у другому — 33. Скільки учнів у третьому класі? — Що відомо в задачі? Що треба знайти? Чи можна це дізнатися однією дією? — Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому? — Якою дією відповісти на питання задачі? 4 Самостійна робота — Не виконуючи обчислень, поставте потрібні знаки: <, >, = . 28 - 10 □ 28 - 948+5 □ 47 + 5 35 + 30 □ 35 + 2066-4 □ 68 - 4 1 варіант — 1-й рядок; 2 варіант — 2-й рядок. Двоє учнів працюють біля дошки. V. Розвиток математичних знань 1 Знаходження значень виразів 5 + (17 + 9) + (85 - 46) = 50 - 6 ■ 6 + 28 = 49 : (14 : 2) ■ 6 = 13 + (17 + 44) = 2 Розв'язування задачі Периметр квадрата дорівнює 36 см. Знайдіть довжину його сторони (у сантиметрах). 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв’язування логічних завдань 1) Татові, мамі і дочці разом 70 років. Скільки років буде їм разом через чотири роки? Розв’язання. Відома сума трьох чисел і відомо, що кожен доданок збільшиться на 4. Отже, сума збільшиться на 4 + 4 + 4 = 12. Вона дорівнюватиме 70 + 12 = 82. Відповідь: 82 роки. 2) Світлана задумала один з семи днів тижня і згодна відповідати на питання тільки «так» або «ні». За скільки питань можна дізнатися, який день тижня задумала Світлана? Яким може бути перше питання? Розв’язання. Оскільки відгадується один день з семи, то може знадобитися від двох до трьох питань. Слід показати, у яких випадках виявляється досить двох питань, а коли потрібні всі три. Відповідь: 2 або 3 питання. Перше питання може бути таким: «Ти задумала день з понеділка до четверга включно?». VI. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 2558 | |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм. Сюжетна аплікація... |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Всього коментарів: 0 | |