Урок 125 Тема: Усне додавання виду 76 + 4; 38 + 52. Розв'язування задачМета: повторити складання і віднімання виду 76 + 4; 38 + 52; вдосконалити вміння розв'язувати складені задачі, що містять співвідношення «менше на...», «більше на...»; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Робота з таблицею чисел першої сотні. Округлення. а) Кожне число ряду доповнити до найближчого круглого числа. б) Скільки потрібно додати до чисел ряду, щоб отримати задане число (краще кругле)? 2) Гра «Потяг». Кожному ряду дають картки з однаковим завданням. У картці записані числа, але немає знаків. Учні по одному прикладу виконують завдання. 32 □ 4 □ 3 = 24 (:, •) 5 □ 7 □ 25 = 60 (-, +) 62 □ 22 □ 5 = 8 (- :) 99 □ 19 □ 20 = 100 (- +) 17 □ 23 □ 5 = 8 (+. :) 5 □ 9 □ 25 = 70 (-, +) 3) Розташуйте подані приклади в порядку збільшення другого доданка. а) 5 + 56 = б) 5 + 26 = в) 5 + 46 = г) 5 + 66 = д) 5 + 36 = — Чому дорівнює сума в прикладі, записаному першим? — Чому дорівнює сума в прикладі, записаному останнім? — На скільки збільшилася сума при переході від першого прикладу до другого? 4) Обчисліть. 44 + 36 = 33+7 =58- 5 =87 - 7 = 2 Заповнення таблиць Зменшуване 51 75 Від’ємник2843 Різниця39 38 Доданок 34 56 Доданок 37 45 Сума100 100 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Запишіть усі числа при лічбі четвірками, починаючи з 4 і закінчуючи числом 40. 4 Розв'язування задач 1) В одній каністрі було 20 л бензину, а в іншій — на 3 л менше. Скільки літрів бензину було в двох каністрах? 2) Робітник виготовив 8 деталей. Після цього йому залишилося виготовити на 6 деталей більше, ніж він виготовив. Скільки всього деталей мав виготовити робітник? ► Фізкультхвилинка III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Повторення додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток 1 Поясніть, як виконали обчислення 76 + 4 = 70 + (6 + 4) = 70 + 10 = 80 38 + 52 = (30 + 50) + (8 + 2) = 80 + 10 = 90 2 Розв'язування задачі на три дії На трьох полицях 54 книжки. На першій — 24 книжки, на другій — на 5 менше. Скільки книжок на третій полиці? — Що означає у задачі число 54? — Що треба зробити, щоб дізнатися, скільки книг на третій полиці? — Що потрібно дізнатися спочатку? Якою дією? Чому? — Що дізнаєтеся у другій дії? Якою дією? Чому? — Якою буде відповідь задачі? Як дізналися? 3 Знаходження невідомого компонента дій □ - 80 = 4□+ 4 = 8686 -□ = 4 V. Розвиток математичних знань 1 Складання і розв'язування задач — Складіть три задачі, розв’язаннями яких були б приклади: а)37 - 8 = б)23+ 7 = в) 23+ (23+ 7) = 2 Самостійна робота 13 - 4 =9 + 2 =37 - 30 + 8 = 89 - 7 - 60 = 11 - 3 =6 + 8 =41 - 30 - 7 = 22 + 8 - 6 = 17 - 8 =7 + 5 =13 - 7 + 9 =49 : 7■4 = 16 - 9 =9 + 9 =14 - 8 + 9 =8 ■ 9 - 9 = 8 ■ 8 - 8 =42 : 7■9 =72 : 9 + 9 =81 : 9 + 5 = 65 - 4 + 40 = 58 - 5 + 30 = 1 варіант — 1-й, 2-й, 3-й рядок; 2 варіант — 4-й, 5-й, 6-й рядок. Двоє учнів працюють біля дошки. Перевірка — Поставте знак плюс, якщо приклади розв’язані правильно. — Поставте знак мінус, якщо допущені помилки. — Просигналізуйте зеленим кольором ті, хто виконав роботу правильно. — Просигналізуйте червоним кольором ті, хто припустився помилок. 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв'язування логічної задачі 3 клітки з курчатами і кроликами стирчать 15 голів і 36 ніг. Скільки у клітці курчат і скільки кроликів? Розв’язання. Якби всі в клітці були курчатами, то ніг було б 15 ■ 2 = 30. А оскільки їх більше на 36 - 30 = 6 ніг, то 6 ніг належать кроликам. У кролика на 4 - 2 = 2 ноги більше, ніж у кур- чати, отже, зайві 6 ніг належать 6 : 2 = 3 кроликам. А курчат в клітці 15 - 3 = 12. Відповідь: 12 курчат і 3 кролики. Відповідь доцільно перевірити: у 12 курчат 24 ноги, у 3 кроликів 12 ніг, разом 15 голів і 36 ніг. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 1952 | |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Уроки чемності |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка) |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі |
Всього коментарів: 0 | |