Урок 116 Тема: Знаходження невідомого дільника. Задачі на дві і три діїМета: ознайомити учнів із знаходженням невідомого дільника; вправляти у складанні виразів до задач; удосконалювати навички розв'язування задач на дві і три дії; закріпити знання табличних результатів множення і ділення; розвивати творчі здібності; розширювати світогляд. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «Ерудит». — З чого оси будують гнізда? (З паперу) — Обчисліть і визначте правильну відповідь. 32 — з піску 8 — з паперу 40 — з трави 2) Математична «доріжка». робота в парах. (9) 2 4 6 00 (9) 3 5 7 9 2 Завдання для опитування 1) Приклади з «віконечками». • невідоме число поділили на 6 та дістали 5. Знайдіть невідоме число ( О : 6 = 5). • Перше число — с, друге, — в 3 рази більше, а третє дорівнює сумі перших двох. Запишіть третє число (с + с • 3). • Невідоме число зменшили на 7 і дістали 89. Чому дорівнює невідоме число? ( О - 7 = 89) • Невідоме число зменшили в 6 разів і отримали 7. Чому дорівнює невідоме число? ( О : 6 = 7). 2) Запишіть розв’язання задачі виразом. • В одному ящику а кг помідорів, а в іншому — у 5 разів менше. На скільки кілограмів помідорів менше в другому ящику, ніж у першому? (а - а : 5) • Довжина першої сторони трикутника 12 см, другої — у 4 рази менше, а третьої — 5 см. Знайдіть периметр трикутника. (12 + 12 : 4 + 5 = 20 (см)) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми навчимося знаходити невідомий дільник; розв’язуватимемо задачі; будемо складати і розв’язувати вирази; розвивати логічне мислення. IV. Розвиток математичних знань 1 Знаходження невідомого дільника 1) Назвіть числа при діленні. — Як знайти невідоме ділене? 14 : □ = 2 25 : □ = 5 — Що невідомо? (Дільник) Учитель з’ясовує, що учні шукають необхідні числа способом підбору. 2) Робота за таблицею. Ділене Дільник Частка 213721 : 7 = 3 246424 : 4 = 6 35x7x = 35 : 7 — Що отримаємо, якщо ділене розділимо на частку? (Дільник) — Як знайти невідомий дільник? (Щоб знайти невідомий дільник, потрібно ділене поділити на частку.) 2 Робота над задачами 1) Запис розв’язання задачі за планом. План а) Скільки груш у саду? б) Скільки слив і груш разом? в) Скільки яблунь у саду? ► Фізкультхвилинка 2)Запис розв’язування задачі виразом. До магазину привезли 50 прасок. Протягом 9 днів продавали по 5 прасок щодня. Скільки прасок залишилося? Привезли — 50 пр. Залишилося — ? Сильні учні розв’язують самостійно, решті пропонується картка-підказочка». Груші — ?, у 4 Яблуні — ?, на - Сливи — 36 д. Продали за 9 дн. по 5 пр. 3 Самостійна робота 72 9 • 8 = 56 8 9 = 100 - 8 7 = 28 4 • 7 = 63 9 8 = 100 - 9 9 = 36 4 9 =42 6 8 = 100 - 8 8 = 4 Офтальмологічна пауза 5 Розв’язування логічних завдань — Запишіть три числа, кожне з яких ділиться на 2; на 3; на 2 і на 3 Діляться на 2: 4; 6; 8. Діляться на 3: 6; 9; 12. Діляться на 2 і на 3: 6; 12; 18. V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нового дізналися? — Як знайти невідомий дільник? | |
| |
Переглядів: 3295 | |
Жителі зоопарку, виліплені з пластиліну |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Закріплення навичок роботи з мишею |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Всього коментарів: 0 | |