💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Таблиця ділення на 7. Задачі на кратне порівняння

Урок 100

Тема: Таблиця ділення на 7. Задачі на кратне порівняння

Мета: ознайомити учнів із таблицею ділення на 7; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на кратне порівняння, обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати уважність.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1)Назвіть потрібні множники.

2)Математичний диктант.

 • Яке число потрібно розділити на 6, щоб отримати 7?

 • Яке число в 7 разів менше 42?

 • Перший множник 5, другий невідомий, добуток 35. Чому дорівнює другий множник?

 • У скільки разів 70 більше 10?

 • На яке число потрібно розділити 54, щоб отримати 9?

 • Назвіть усі числа, на які ділиться число 18.

 • Назвіть декілька чисел, які при множенні дають 24.

Відповіді: 42; 6; 7; 7; 6; 1, 2, 3, 6, 9, 18; 1 і 24; 6 і 4; 12 і 2.

 2 Завдання для опитування

1) Робота з виразами.

— Складіть вирази і знайдіть їх значення.

 • Різницю чисел 73 і 66 помножити на число 6. ((73 - 66) • 6)

 • Від числа 80 відняти частку чисел 42 і 6. (80 - 42 : 6)

 • Суму чисел 37 і 23 розділити на добуток 2 і 3. ((37 + 23) : (2 • 3))

2) Приклади з «віконечками».

43 - □ = 2554- □ = 36

56

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з таблицею ділення на 7; розв’язуватимемо приклади і задачі на ділення на 7.

IV.Вивчення нового матеріалу

 1 Підготовча робота

— З кожного прикладу на множення складіть приклад на ділення на 7.

7 ■ 2 = 14 7■ 6 = 427■ 9 = 63

— Що отримаємо, якщо добуток розділимо на один з множників? (Другий множник)

2 Пояснення нового матеріалу. Робота з таблицями

7 2 = 14 14 : 7 = 2

7 3 = 21 21 : 7 = 3

7 4 = 28 28 : 7 = 4

7 5 = 35 35 : 7 = 5

7 6 = 42 42 : 7 = 6

7 7 = 49 49 : 7 = 7

7 8 = 56 56 : 7 = 8

7 9 = 63 63 : 7 = 9

— Поясніть, як склали таблицю ділення на 7. (Добуток поділили на множник 7.)

 3 Первинне закріплення вивченого матеріалу

1) Фронтальна робота.

— Яке число потрібно поділити на 7, щоб отримати 2?

— Яке число потрібно поділити на 7, щоб отримати 8? 3? 7? 4? 6? 5?

2) Робота в парах.

Учні по черзі задають приклад на множення числа 7, складають відповідний приклад ділення на 7.

 Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

 1 Самостійна робота

49 : 7 + 14 60-63 : 7 (68 - 26) : 7 21 : 7 + 0

42 : 7 ■ 581 - 56 : 7 35 - 14 : 728 : 7 - 4

Самоперевірка — за відповідями на дошці: 21; 30; 51; 73; 6; 33; 3; 0.

 2 Робота над задачами

1)Складання задачі за коротким записом.

Т. — 12 кг —

Д. — ?, на 9 кг <

— Яка маса гарбуза? (12 кг)

 З

 у ? разів >

— Що відомо про масу дині? (На 9 кг менше)

— Чи можна дізнатися масу дині? (Так) Якою дією? (Відніманням)

— Яку дію потрібно виконати, щоб дізнатися, у скільки разів маса гарбуза більше маси дині? (Діленням)

Самостійний запис розв’язання задачі.

Сильні учні — виразом (12 : (12 - 9) = 4 (р.)); слабкі — за допомогою картки-«підказочки».

П П П

 1) І І - І І = І І (кг) — маса дині

і >н у

2)

□ : □ = □

(р.)

2)I— 5

 I — ?, на 30 > І

Сильні учні записують розв’язання виразом ((5 + 30) : 5 = 7 (р.)); інші — під керівництвом учителя.

3)Порівняльний аналіз розв’язання задач.

Запис на дошці:

12 : (12 - 9) = 4 (р.) (5 + 30) : 5 = 7 (р.)

Загальні ознаки: обидві задачі — на кратне порівняння, на 2 дії. Відмінності: перша дія в першій задачі виражена різницею, в другій — сумою.

 2

 2 Знаходження невідомого множника

— Заповніть порожні клітинки.

□ ■ 6 = 18□ ■ 5 = 35□ ■ 7 = 21

18 : 6 = 3 35: 5 = 7 21: 7 = 3

— Як називаються компоненти при множенні?

— Що невідомо?

— Як знайти невідомий множник?

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що сьогодні вивчили?

Діти хором читають таблицю ділення на 7, у якій закриті відповіді.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 4165 | Рейтинг: 0.0/0
Жителі зоопарку, виліплені з пластиліну
Значення повітря для живої природи
Народні традиції і здоров'я
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови»
Шкільними стежками. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]