Урок 100 Тема: Таблиця ділення на 7. Задачі на кратне порівнянняМета: ознайомити учнів із таблицею ділення на 7; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на кратне порівняння, обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Назвіть потрібні множники. 2)Математичний диктант. • Яке число потрібно розділити на 6, щоб отримати 7? • Яке число в 7 разів менше 42? • Перший множник 5, другий невідомий, добуток 35. Чому дорівнює другий множник? • У скільки разів 70 більше 10? • На яке число потрібно розділити 54, щоб отримати 9? • Назвіть усі числа, на які ділиться число 18. • Назвіть декілька чисел, які при множенні дають 24. Відповіді: 42; 6; 7; 7; 6; 1, 2, 3, 6, 9, 18; 1 і 24; 6 і 4; 12 і 2. 2 Завдання для опитування 1) Робота з виразами. — Складіть вирази і знайдіть їх значення. • Різницю чисел 73 і 66 помножити на число 6. ((73 - 66) • 6) • Від числа 80 відняти частку чисел 42 і 6. (80 - 42 : 6) • Суму чисел 37 і 23 розділити на добуток 2 і 3. ((37 + 23) : (2 • 3)) 2) Приклади з «віконечками». 43 - □ = 2554- □ = 36 56 III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з таблицею ділення на 7; розв’язуватимемо приклади і задачі на ділення на 7. IV.Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота — З кожного прикладу на множення складіть приклад на ділення на 7. 7 ■ 2 = 14 7■ 6 = 427■ 9 = 63 — Що отримаємо, якщо добуток розділимо на один з множників? (Другий множник) 2 Пояснення нового матеріалу. Робота з таблицями 7 2 = 14 14 : 7 = 2 7 3 = 21 21 : 7 = 3 7 4 = 28 28 : 7 = 4 7 5 = 35 35 : 7 = 5 7 6 = 42 42 : 7 = 6 7 7 = 49 49 : 7 = 7 7 8 = 56 56 : 7 = 8 7 9 = 63 63 : 7 = 9 — Поясніть, як склали таблицю ділення на 7. (Добуток поділили на множник 7.) 3 Первинне закріплення вивченого матеріалу 1) Фронтальна робота. — Яке число потрібно поділити на 7, щоб отримати 2? — Яке число потрібно поділити на 7, щоб отримати 8? 3? 7? 4? 6? 5? 2) Робота в парах. Учні по черзі задають приклад на множення числа 7, складають відповідний приклад ділення на 7. ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Самостійна робота 49 : 7 + 14 60-63 : 7 (68 - 26) : 7 21 : 7 + 0 42 : 7 ■ 581 - 56 : 7 35 - 14 : 728 : 7 - 4 Самоперевірка — за відповідями на дошці: 21; 30; 51; 73; 6; 33; 3; 0. 2 Робота над задачами 1)Складання задачі за коротким записом. Т. — 12 кг — Д. — ?, на 9 кг < — Яка маса гарбуза? (12 кг) З у ? разів > — Що відомо про масу дині? (На 9 кг менше) — Чи можна дізнатися масу дині? (Так) Якою дією? (Відніманням) — Яку дію потрібно виконати, щоб дізнатися, у скільки разів маса гарбуза більше маси дині? (Діленням) Самостійний запис розв’язання задачі. Сильні учні — виразом (12 : (12 - 9) = 4 (р.)); слабкі — за допомогою картки-«підказочки». П П П 1) І І - І І = І І (кг) — маса дині і >н у 2) □ : □ = □ (р.) 2)I— 5 I — ?, на 30 > І Сильні учні записують розв’язання виразом ((5 + 30) : 5 = 7 (р.)); інші — під керівництвом учителя. 3)Порівняльний аналіз розв’язання задач. Запис на дошці: 12 : (12 - 9) = 4 (р.) (5 + 30) : 5 = 7 (р.) Загальні ознаки: обидві задачі — на кратне порівняння, на 2 дії. Відмінності: перша дія в першій задачі виражена різницею, в другій — сумою. 2 2 Знаходження невідомого множника — Заповніть порожні клітинки. □ ■ 6 = 18□ ■ 5 = 35□ ■ 7 = 21 18 : 6 = 3 35: 5 = 7 21: 7 = 3 — Як називаються компоненти при множенні? — Що невідомо? — Як знайти невідомий множник? VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що сьогодні вивчили? Діти хором читають таблицю ділення на 7, у якій закриті відповіді. | |
| |
Переглядів: 4165 | |
Жителі зоопарку, виліплені з пластиліну |
Значення повітря для живої природи |
Народні традиції і здоров'я |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |