Урок 97 Тема: Розв'язування задач і прикладів, що містять множення числа 7. Знаходження невідомого від'ємникаМета: закріплювати знання таблиці множення числа 7; повторити правило знаходження невідомого від'ємника; формувати вміння розв'язувати задачі на різницеве порівняння; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичне мовлення, творчі здібності; виховувати уважність. Хід Уроку II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «Хто швидший?». 7 ■ 4 - 14 : 2 7 ■ 8 - 26 : 6 7 ■ 5 + 10 5 7 ■ 9 + 16 - 23 45 - 15 : 6 ■ 7 ? ? ? ? ? 2 Завдання для опитування 1)Складання виразу за схемою. — Запишіть вираз за схемою і знайдіть його значення. 2)Розв’язування прикладів з «віконечками» □ - 5 = 12 □+ 4 = 12 — Як знайти невідомий доданок? — як знайти невідоме зменшуване? 3 Індивідуальне опитування Картка № 1 1. Порівняй вирази. 7 ■ 5 □ 7 ■ 3 + 7 + 7 30 : 6 - 7П 35 : 5 ■ 6 2. Розв’яжи задачу. До шкільної їдальні купили 5 кг цукерок і 35 кг печива. у скільки разів більше печива, ніж цукерок? Картка № 2 1. Порівняй вирази. 7 + 7 + 7 □ 7 ■ 6 6 ■ 3 + 6 ■ 4 □ 6 ■ 7 + 6 2. Розв’яжи задачу. До шкільної їдальні купили 6 кг буряків і 42 кг цибулі. у скільки разів менше буряків, ніж цибулі? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми попрацюємо із задачами нового типу; повторимо знаходження невідомого від’ємника; відпрацьовуватимемо засвоєння таблиці множення. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Робота над задачею на різницеве порівняння Робітник обробляв за годину 2 деталі. На нових верстатах він почав обробляти за годину 9 таких деталей. На скільки більше деталей став обробляти робітник за восьмигодинний робочий день? 1) Аналіз умови задачі. — Скільки деталей робітник обробляв за 1 годину на старому верстаті? (2 деталі) — Скільки деталей став обробляти робітник за 1 годину на новому верстаті? (9 деталей) — На якому верстаті робітник обробляє деталей більше? (На новому) — Чи можна дізнатися, на скільки більше? (Так) — Як? (Дією віднімання) — Чому? (Щоб порівняти два числа, треба відняти.) — Чи можна, знаючи, на скільки більше робітник обробляє деталей на новому верстаті за 1 годину, дізнатися різницю за 8 годин? (Так) Якою дією? (Множенням) — Чому? (За 8 годин різниця збільшиться у 8 разів, а збільшення в декілька разів — це дія множення.) — Тепер ми можемо відповісти на питання завдання? (Так) 2) Запис розв’язання задачі з опорою на план. а) На скільки більше деталей став обробляти робітник за 1 годину? б) На скільки більше деталей став обробляти робітник за 8 годин? — Чому ми відразу не могли відповісти на питання задачі? 2 Знаходження невідомого від'ємника 20 - □ = 1814-□ = 624 - □ = 6 29- □ = 12 ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Робота з виразами — Розв’яжіть приклади, у яких остання дія — множення. 7 ■ 5 + 7 ■ 324: 4 ■ 290 - 7 ■ 9 19- 2 ■ 9 7 ■ (2 + 6)24: (4 ■ 2)(13 - 6) ■ 7(9-2) ■ 8 2 Розв'язування задач 1)Розв’язування задачі (самостійно). Олеся купила 3 пачки прального порошку по 7 грн кожна і 1 пачку за 5 грн. Скільки грошей витратила Олеся? Запишіть розв’язання виразом. (7 ■ 3) + 5 = 26 2)Розв’язування задачі (під керівництвом учителя). До театру під’їхало 7 машин, по 5 дорослих у кожній, і 35 дітей прибуло в автобусі. Скільки всього людей під’їхало до театру? План а) Скільки всього дорослих під’їхало до театру? (5 • 7 = 35) б) Скільки всього людей під’їхало до театру? (35 + 35 = 70) 3 Робота з іменованими числами 4 дм = | | | см48 см = Ц дм Д см 1 м = III см 8 дм 1 см = | | | см 3 дм 6 см = | | | см 90 см = Ц дм — Заповніть порожні клітинки. Двоє учнів працюють за закритою дошкою для подальшої перевірки. 4 Офтальмологічна пауза 5 Розв’язування логічних завдань 1) На скільки частин розірветься круглий ланцюг, якщо розпиляти три несусідні ланки? Розв’язання видно з малюнка. ланцюг розпадеться на три розпиляні ланки і три шматки між цими ланками. Відповідь: на 6 частин. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 2343 | |
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу) |
Складові дороги. Основні відомості про організацію дорожнього руху |
Що можна навчитись самому |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
Робочий стіл. Піктограми |
Всього коментарів: 0 | |