💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Розв'язування задач і прикладів, що містять множення числа 7. Знаходження невідомого від'ємника

Урок 97

Тема: Розв'язування задач і прикладів, що містять множення числа 7. Знаходження невідомого від'ємника

Мета: закріплювати знання таблиці множення числа 7; повторити правило знаходження невідомого від'ємника; формувати вміння розв'язувати задачі на різницеве порівняння; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичне мовлення, творчі здібності; виховувати уважність.

Хід Уроку

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1) Гра «Хто швидший?».

7 ■ 4 - 14 : 2

7 ■ 8 - 26 : 6

7 ■ 5

+ 10

5

7 ■ 9 + 16

- 23

45 - 15 : 6 ■ 7

? ? ? ? ?

2 Завдання для опитування

1)Складання виразу за схемою.

— Запишіть вираз за схемою і знайдіть його значення.

2)Розв’язування прикладів з «віконечками» □ - 5 = 12 □+ 4 = 12

— Як знайти невідомий доданок?

— як знайти невідоме зменшуване?

3 Індивідуальне опитування

Картка № 1

1. Порівняй вирази.

7 ■ 5 □ 7 ■ 3 + 7 + 7 30 : 6 - 7П 35 : 5 ■ 6

2. Розв’яжи задачу.

До шкільної їдальні купили 5 кг цукерок і 35 кг печива. у скільки разів більше печива, ніж цукерок?

Картка № 2

1. Порівняй вирази.

7 + 7 + 7 □ 7 ■ 6

6 ■ 3 + 6 ■ 4 □ 6 ■ 7 + 6

2. Розв’яжи задачу.

До шкільної їдальні купили 6 кг буряків і 42 кг цибулі. у скільки разів менше буряків, ніж цибулі?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми попрацюємо із задачами нового типу; повторимо знаходження невідомого від’ємника; відпрацьовуватимемо засвоєння таблиці множення.

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Робота над задачею на різницеве порівняння

Робітник обробляв за годину 2 деталі. На нових верстатах він почав обробляти за годину 9 таких деталей. На скільки більше деталей став обробляти робітник за восьмигодинний робочий день?

1) Аналіз умови задачі.

— Скільки деталей робітник обробляв за 1 годину на старому верстаті? (2 деталі)

— Скільки деталей став обробляти робітник за 1 годину на новому верстаті? (9 деталей)

— На якому верстаті робітник обробляє деталей більше? (На новому)

— Чи можна дізнатися, на скільки більше? (Так)

— Як? (Дією віднімання)

— Чому? (Щоб порівняти два числа, треба відняти.)

— Чи можна, знаючи, на скільки більше робітник обробляє деталей на новому верстаті за 1 годину, дізнатися різницю за 8 годин? (Так) Якою дією? (Множенням)

— Чому? (За 8 годин різниця збільшиться у 8 разів, а збільшення в декілька разів — це дія множення.)

— Тепер ми можемо відповісти на питання завдання? (Так)

2) Запис розв’язання задачі з опорою на план.

а) На скільки більше деталей став обробляти робітник за 1 годину?

б) На скільки більше деталей став обробляти робітник за 8 годин?

— Чому ми відразу не могли відповісти на питання задачі?

 2 Знаходження невідомого від'ємника

20 - □ = 1814-□ = 624 - □ = 6 29- □ = 12

 Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

 1 Робота з виразами

— Розв’яжіть приклади, у яких остання дія — множення.

7 ■ 5 + 7 ■ 324: 4 ■ 290 - 7 ■ 9 19- 2 ■ 9

7 ■ (2 + 6)24: (4 ■ 2)(13 - 6) ■ 7(9-2) ■ 8

 2 Розв'язування задач

1)Розв’язування задачі (самостійно).

Олеся купила 3 пачки прального порошку по 7 грн кожна і 1 пачку за 5 грн. Скільки грошей витратила Олеся?

Запишіть розв’язання виразом.

(7 ■ 3) + 5 = 26

2)Розв’язування задачі (під керівництвом учителя).

До театру під’їхало 7 машин, по 5 дорослих у кожній, і 35 дітей прибуло в автобусі. Скільки всього людей під’їхало до театру? План

а) Скільки всього дорослих під’їхало до театру? (5 • 7 = 35)

б) Скільки всього людей під’їхало до театру? (35 + 35 = 70)

 3 Робота з іменованими числами

4 дм = | | | см48 см = Ц дм Д см 1 м = III см

8 дм 1 см = | | | см 3 дм 6 см = | | | см 90 см = Ц дм

— Заповніть порожні клітинки.

Двоє учнів працюють за закритою дошкою для подальшої перевірки.

 4 Офтальмологічна пауза

 5 Розв’язування логічних завдань

1) На скільки частин розірветься круглий ланцюг, якщо розпиляти три несусідні ланки?

Розв’язання видно з малюнка. ланцюг розпадеться на три розпиляні ланки і три шматки між цими ланками.

Відповідь: на 6 частин.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 2338 | Рейтинг: 0.0/0
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот...
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл...
Декоративна аплікація
Уроки чемності
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]