Урок 88 Тема: Одиниці вимірювання часу. Секунда. Визначення часу за годинником. Співвідношення між одиницями часу. Задачі, що містять дворазове збільшення (зменшення) числа у декілька разівМета: ознайомити учнів зі співвідношенням між одиницями часу, вчити визначати час за годинником; формувати вміння і навички обчислень з використанням таблиці множення; вдосконалювати навички розв'язування задач, що містять дворазове збільшення (зменшення) числа у декілька разів; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати вміння цінувати час. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба ► Гра «Котра година?» Повторення таблиці множення і ділення числа 6. 12 11 -г~ 1 10^ І 91 ^ ) V 84 т> 7- ---•--- ^5 6 Загадка • Завжди ходять, а з місця не сходять. (Годинник) На дошці --- модель годинника. Учитель показує на числа навколо циферблата, учні виконують множення і називають відповідь. --- Користуючись годинником, складіть приклади на ділення. (6 ; 6 = 1; 12 : 6 = 2) 2 Фронтальне опитування 1)Робота з виразами. --- У чому відмінність? (36 - 12) : 6 + 6; 36 - 12 : 6 + 6 Повторення порядку виконання дій. 2)Розв’язування прикладів. 4 ■ 6 + 12 72 + 36 : 6 (14 + 13):3 90 - 6 ■ 3 6 ■ 5 + 32 : 4 6 ■ 8 - 10 3 Індивідуальне опитування Картка № 1 Картка № 2 а)6 ■ 7 - 5 ■ 6; 36 : 6 + 32 а)6 ■ 8 - 5 ■ 6; 32 : 4 ■ 5 б)Бабуся поклала на тарі¬б)Мама дала дітям 18 цу¬ лочку 12 пиріжків. Трети¬ керок. Третина цукерок на пиріжків була з грибами,була шоколадна, решта --- решта --- з капустою. Скількиіриски. Скільки ірисок мама пиріжків з капустою лежалодала дітям? на тарілочці? III. Повідомлення теми і мети уроку • Ніг не маю, а ходжу, рота не маю, а скажу: Коли тобі спати, А коли вставати. (Годинник) • Хто біжить без ніг? (Час) • Нас сім братів, літами всі рівні, а іменем різні. (Дні тижні) • Дванадцять братів один за одним ходять, один одного не обходять. (Місяці року) — Сьогодні на уроці ми працюватимемо з одиницями часу, навчимося визначати час за годинником. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота 1) Робота над загадками. • Росте дуб, у нього 12 гілок, на кожній гілці 4 гнізда, в кожному гнізді 7 пташенят. Що це таке? • Не їсть і не п’є, а ходить і б’є. Що це таке? 2) Фронтальне опитування. — Які одиниці часу ви вже знаєте? — Скільки місяців у році? — Скільки днів у році? — Які осінні місяці ви знаєте? — Скільки днів у кожному зимовому місяці? 2 Пояснення нового матеріалу — Ранок, день, вечір і ніч складають добу. Час визначають за годинником. За 1 добу годинникова стрілка робить два повні оберти. Хвилинна стрілка робить повний оберт за 1 годину, а секундна — за 1 хвилину. 1 доба = 24 години 1 година = 60 хвилин 1 хвилина = 60 секунд — Які види годинників вам відомі? (Механічні, електронні, електричні, піскові, сонячні, маятникові, водяні, атомні) 3 Первинне закріплення вивченого матеріалу. Практична робота. Визначення часу за годинником 4 Бесіда «Цінуй кожну хвилинку» Діти, пригадайте прислів’я про час. • Час — не кінь: не підженеш та й не зупиниш. • Час, як вода, — все йде вперед. • Час, мов віз, — з гори чкурне, його не доженеш. • Час за гроші не купиш. • Час минає, а не вертає. — Як ви вважаєте, хвилинка — мало це чи багато? — Послухаймо розповіді хвилинок. 1-ша хвилинка (у залізничній формі). Я прийшла до вас із залізниці. Ми лічимо не тільки хвилинки, а й секунди. Утратимо одну — аварія може статися. Вантажі, на які чекають у різних куточках країни, запізняться, а ми ж з усіма хвилинками пов’язані. Приміром, шахтарі за дві хвилини цілий поїзд вугілля видають на-гора! і я не можу гаяти часу — даю їм «зелену» путь. 2-г а хвилинка. а я прийшла до вас із взуттєвої фабрики. За хвилину в нашій країні випускається приблизно 1280 пар взуття. 3-т я хвилинка. Ух... Ну й спека ж у нас біля мартена! За одну хвилину сталевари дають країні 220 тонн металу. 4-т а хвилинка (з книжкою в руках). Кожної секунди виходить з друку 45 книжок, з них 7-8 — для дітей. 5-та хвилинка (з годинникового заводу). Щохвилини з’являється сімдесят годинників. Усі вони — маленькі наручні, великі стінні, голосні будильники — добре знають ціну часу. Адже хвилина і навіть секунда вирішують успіх бою, складної операції, встановлення нового спортивного рекорду, припинення пожежі... Сподіваюся, діти, тепер ви вже знаєте ціну хвилин і будете завжди берегти час. ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задачі 1)Аналіз умови задачі. — Яку дію потрібно виконати, якщо сказано, що в 6 разів більше? (Множення) — Яку дію потрібно виконати, якщо сказано, що в 2 рази менше? (Ділення) 2) Самостійний запис розв’язання. I— 3 - II — ?, у III?, у 2 рази < 2 Творче завдання 62 - 6 ■ 8 =24 : 4 + 35 : 5 =81 - (8 + 24) : 4 = 9 + 6 ■ 7 =8 ■ 10 - 4 ■ 9 =34 + 6 ■ (41 - 32) = — Знайдіть значення виразів, у яких остання дія — віднімання. 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв’язування логічних завдань 1) Сьогодні о 12 год дня в місті йде дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через 14 год? (Ні, оскільки буде 2 год ночі.) 2) По одній і тій самій дорозі з двох сіл виїхали на велосипедах один назустріч одному Федір і Петро. Федір їхав до зустрічі 2 год. Скільки годин до зустрічі їхав Петро? (2) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нового ви дізналися на уроці? — Скільки годин в 1 добі? 2 добах? 3 добах? — Скільки хвилин в 1 годині? у 2 годинах? у 1 годині 20 хвилинах? — Скільки секунд в 1 хвилині? в 1 хвилині 30 секундах? | |
| |
Переглядів: 8325 | |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» |
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків |
«Зима-білосніжка». Урок позакласного читання |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |