Урок 83 Тема: Розв'язування прикладів і задач на засвоєння таблиці ділення на 5. Порівняння виразівМета: вправляти учнів у знаходженні значень виразів, що містять ділення на 5; формувати вміння розв'язувати складені задачі на збільшення або зменшення суми у декілька разів; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати акуратність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «Чий ряд кращий?». Учні першого ряду ставлять питання учням другого ряду за таблицею ділення на 5. Потім учні другого ряду готують приклади для учнів третього ряду. на дошці вчитель підраховує кількість правильних відповідей кожного ряду. 2) Гра «ланцюжок». 4 ■ 6 40 : 5 СО СОСО : 2 : 4: 4 ■ 4 ■ 2■ 5 СО 3) Виконання завдання. Число 121828 27 Знайти половину третину чверть третину 2 Хвилинка каліграфії' з логічним завданням — Запишіть ділені з таблиці ділення на 5 у порядку спадання. 3 Розв'язування задач 1) Валя купила 80 см червоної стрічки і 20 см синьої стрічки. — Скільки сантиметрів стрічки куплено всього? 80 + 20 = 100 (см) — Иа скільки см червона стрічка довша синьої? 80 - 20 = 60 (см) 2) Книга коштує 35 грн, зошит — 5 грн. Поставте питання таким чином, щоб перша задача розв’язувалася діленням, друга — додаванням, а третя — відніманням. 3) Иа одній тарілці лежало 8 слив, а на іншій — у 2 рази більше. Скільки слив лежало на другій тарілці? Поставте питання таким чином, щоб задача розв’язувалася у 2 дії. 4 Математичний диктант • Добуток чисел 2 і 5 збільшити на 50. • Добуток чисел 5 і 9 зменшити на 18. • Частку чисел 30 і 5 збільшити на 12. • Знайти третину числа 21. • Знайти половину числа 18. • Число 6 збільшити у 5 разів. • Число 32 зменшити у 4 рази. ► Фізкультхвилинка III. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування прикладів (15 + 30) : 5 35 : 5 + 17 (9+ 7) : 4 (8 - 5) ■ 104 ■ 5 - 430 : 5 - 19 Завдання виконується самостійно з наступною взаємоперевіркою. 2 Розв'язування і порівняння задач Задача 1 . На одній полиці лежить 35 книг, а на другій — у 5 разів менше. Скільки всього книг лежить на двох полицях? — Чи можна відразу відповісти на питання задачі? Чому? Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому? — Що дізнаємося в другій дії? Яку відповідь дамо на питання задачі? — Які ще питання можна поставити до цієї задачі? Задача 2. На одній полиці лежить 35 книг, а на другій — на 5 менше. Скільки всього книг лежить на двох полицях? — Порівняйте задачі. Що у них однакового? Чим вони відрізняються? 3 Виконання завдання (усно) — Доберіть потрібні числа. □ ■ 2 = 1221:□= 3 □ : 4 = 9□ : 5 = 7 4 Виконання завдання з коментуванням 35 : 5 □ 620:5 □ 45 ■ 9 □ 43 5 Офтальмологічна пауза 6 Розв’язування логічних завдань На першій і другій полицях разом 50 книг, на першій і третій разом 40 книг, на другій і третій разом 30 книг. Скільки книг на кожній полиці? Розв’язання. Позначимо число книг на першій полиці римською цифрою I, на другій — цифрою II, на третій —III. Відомо, що I + II = = 50, I + III = 40, II + III = 30. Додамо всі три числа, вийде 120. До цієї суми увійде число I двічі, число II — двічі, число III — теж двічі. Отже, число 120 включає кожне з чисел I, II і III по два рази, тобто 120 у два рази більше, ніж сума чисел I + II +III. Звідси сума цих чисел (число книг на всіх трьох полицях разом) дорівнює 120 : 2 = 60. Далі усе просто. Наприклад, число книг на одній тільки третій полиці дорівнює загальному числу книг без книг на першій і другій полиці, і так далі. Отже, задача розв’язується відповідями на наступні питання. 1) Чому дорівнює подвоєне число книг на всіх трьох полицях? 50 + 40 + 30 = 120 2) Чому дорівнює число книг на всіх трьох полицях? 120 : 2 = 60 3) Скільки книг на першій полиці? 60 - 30 = 30 4) Скільки книг на другій полиці? 60 - 40 = 20 (або 50 - 30 = 20) 5) Скільки книг на третій полиці? 60 - 50 = 10 (або 40 - 30 = 10, або 30 - 20 = 10) Відповідь: на першій полиці — 30 книг, на другій — 20, на третій — 10. IV. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 1997 | |
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з коле... |
Весняні свята. Мамин день |
Що можна навчитись самому |
Чим ми чуємо |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
Всього коментарів: 0 | |