Урок 81 Тема: Закріплення таблиці множення числа 5. Розв'язування задач на збільшення і зменшення числа у декілька разівМета: закріпити знання таблиці множення числа 5; вдосконалювати навички розв'язування задач на збільшення і зменшення числа у декілька разів; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати почуття взаємодопомоги. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «Хто швидший?». На дошці прикріплений круг із цифрами. Завдання: збільшити (або зменшити) ці числа у декілька разів. Діти записують відповіді в зошиті. Проводиться перевірка (учень, який упорався із завданням першим, читає відповіді, решта перевіряють свої записи). 2) Гра «Склади приклад». Даються числа, наприклад: 5; 8; 12; 18; 24. Завдання: скласти різні приклади на табличне множення і ділення із цими відповідями. 3) Розв’язування прикладів. 3 ■ 4 =4■ 5 =12 : 3 =12 : 4 = 3 ■ 5 =5■ 3 =15 : 3 =15 : 5 = 3 ■ 6 =6■ 3 =18 : 3 =20 : 5 = 3 ■ 7 =7■ 3 =21: 3 = 3 ■ 8 =8■ 3 =24: 3 = 3 ■ 9 =9■ 3 =27: 3 = 4) Гра «Доберіть потрібні числа». □ ■ 7 = 35 □■ 7 = 21□■ 7 = 28 5) Задачі у віршах. • Дятел 5 годин довбав — Короїдів діставав. По 8 щогодини їв. Скільки знищив шкідників? (40) • Йшла до зайців в гості лиска. Несла 3 пучки редиски. В кожному редисок — 5. Як усі порахувать? (15) • 18 гусенят У ставку плескалося. Вже третина йде назад. Скільки накупалося? (6) 6) Бліцопитування за таблицею. 25 : 5 = 32 : 4 = 28 : 4 = □ ■ 7 = 14 3 9 = 27 5 2 = 5 3 = =4 5 = 9 5 = =5 7 = 5 0 = =1 5 = 6 5 = 5 5 = 5 1 = 7 5 =2 5 = 1 5 = 5 9 =0 5 = 5 0 = 5 5 =5 4 = 5 1 =3 5 = 6 5 =5 8 = 8 0 5 = 5 = 8 ■ 3 = 24 2 Порівняння задач Задача. Зошит коштує 6 грн, а альбом — у 4 рази дорожче. Скільки коштує альбом? Короткий запис: 6 грн, у 4 рази дорожче ? грн. — Яка ціна зошита? — Ціна альбому? — Що це означає? (Замість 1 альбому можна купити 4 зошити.) — Як знайти вартість 4-х зошитів? По 6 грн ■ 4 = 24 (грн) Обернена задача. Якщо альбом у 4 рази дорожче, то зошит — ? (У 4 рази дешевше.) Короткий запис: ? грн, у 4 рази дешевше, 24 грн — У скільки разів зошит дешевший за альбом? — 24 грн — що означає це число? (Ціна альбому) — Що потрібно дізнатися? (Ціну зошита) — За що заплатили менше? — У попередній задачі ми виконали множення і знайшли ціну альбому, оскільки за нього заплатили більше, ніж за зошит, а за зошит сплатили у 4 рази менше. — Якою дією знайдемо ціну зошита? 24 грн : на 4 = 6 (грн) — Порівняємо умови, розв’язання задач. У прямій задачі була дана ціна зошита. Що треба було знайти? (Ціну альбому) — А в оберненій задачі? (Навпаки) — Яке число входило в умову обох задач? (У 4 рази) — У чому різниця між задачами? (У 4 рази дорожче — заплатили більше — дія множення, у 4 рази дешевше — заплатили менше — дія ділення.) — Яка із задач на збільшення числа, яка — на зменшення? Висновок : дорожче в а разів Ц помножити на а, дешевше в а разів О розділити на а. 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Вставте пропущене число. 10; 8; 6; 4; 2; ... 25; 20; 15; 10; ... ; 0. 10; 13; 16; ...; 22; ... ► Фізкультхвилинка III. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задач 1) На одній тарілці лежало 8 слив, а на іншій — у 2 рази більше. Скільки слив лежало на двох тарілках? — Чи можна відповісти на питання задачі? Чому? Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому? — Що ми дізнаємося в другій дії? Як? Чому? — Якою буде відповідь на питання задачі? — Які інші питання можна поставити до цієї задачі? 2) Батьку 36 років. Син у 4 рази молодше за батька, а мати — на 25 років старша за сина. Скільки років матері? 2 Офтальмологічна пауза 3 Розв’язування логічних завдань 1) За контрольну роботу з математики п’ять товаришів Андрій, Богдан, Слава, Максим і Дмитро отримали дві «10», дві «9» і одну «8». Богдан і Дмитро отримали однакові оцінки. Слава, хоча і не отримав найвищу оцінку, але його робота була оцінена вищим балом, ніж робота Андрія. Яку оцінку отримав кожен з хлопчиків? Відповідь. у Богдана і Дмитра — «10». У Слави — «9». У Максима — «8». 2) Квадрат зі стороною 5 см розпиляли на квадратики із стороною 1 см. З отриманих квадратів склали стрічку. Яка довжина стрічки? (25 см) IV. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 3004 | |
Істинні та хибні висловлення |
Чорне та Азовське моря. Значення морів |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Всього коментарів: 0 | |