Урок 72 Тема: Таблиця множення числа 4. Розв'язування прикладів і задач на засвоєння таблиці множення числа 4Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 4 та її практичним застосуванням; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на множення; розвивати кмітливість, логічне мислення, увагу, пам'ять, самостійність; сприяти розвитку учнів, активізувати їх пізнавальну діяльність; виховувати почуття взаємодопомоги, працьовитість; розвивати інтерес до предмета. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «Вгадай приклад». Учитель показує картку з відповіддю з таблиці множення чисел 2 і 3, діти мають згадати приклад. 2) Естафета «Чия команда краща?». Команди стають перед своїм стовпчиком колоною, за сигналом перший учасник підбігає, розв’язує приклад, передає крейду дру- гому і так далі. 86 + 1332 + 14 94 - 32 63 + 12 35 + 5 20 - 715 - 623 + 756 - 4со 1 00 м 70 + 45 + 300051 + 30 40 + 7 О00 86 - 610080 + 756 - 50 соо 60 + 3488 - 746 + 20 70 - 6-3 1 00 3) Гра «Де чий гараж?». (6 + 9) : 3 = (30 - 3) : 3 = (9 + 9) : 3 = (17 - 8) ■ 2 = (3 + 4) ■ 2 = (2 + 6) ■ 3 = 2 Хвилинка каліграфії із завданням — Запишіть номери гаражів у порядку спадання. III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовчі вправи — Скільки коліс у наших автомобілів? — Давайте обчислимо усно. як можна порахувати всі колеса? (Додавати по 4) 4 + 4 = 8 4 + 4 + 4 = 12 4 + 4 + 4 + 4 = 16 — А тепер нам потрібно записати результати в зошит. Чи зручно так записувати приклади? а як зручно записати? (Використовуючи замість додавання дію множення.) — Перший множник — це доданок, а другий множник — те, скільки разів повторюється доданок. 2 Запис таблиці множення на 4 у зошит 3 Первинне закріплення 1) Читання таблиці множення числа 4 «ланцюжком» і вибірково. 2) Виконання завдання з коментуванням. — Скільки потрібно паличок, щоб побудувати 6 окремих квадратів? 3) Розв’язування з коментуванням прикладів. 4 ■ 3 = 12 4■ 6 = 24 4■ 5 = 20 4 ■ 7 = 28 4■ 8 = 32 4■ 9 = 36 4 Розв'язування задач 1) Скільки стільців у шкільному буфеті, якщо біля кожного з восьми столів стоять 4 стільці? — Виділіть, що відомо в задачі? Що потрібно знайти? По 4 стільців 8 стол.? стільців. — Запишіть розв’язання задачі в зошит. Один учень розв’язує біля дошки. 2) Пляшки з газованою водою поставили в ящик таким чином, що вийшли 4 ряди по 6 пляшок. Скільки пляшок з водою поставили в ящик? Скільки пляшок у двох таких ящиках? Скільки їх у трьох ящиках? — як поставили пляшки в 1 ящик? По 6 пл. 4 ряди, ? пл. — Запишіть розв’язання задачі в зошит. Запис розв’язання з коментуванням. — Як дізнатися, скільки пляшок у двох таких ящиках? — Дайте відповідь усно на два останні питання. 3) На костюм йде 4 м тканини. Скільки тканини потрібно для пошиття восьми костюмів? Як зміниться витрата тканини, якщо зшиють 7 костюмів? 10 костюмів? 4) З чотирьох кущів зняли по 8 помідорів, а з трьох кущів — по 6. Скільки помідорів зняли з усіх кущів? Аналіз задачі — фронтально, запис розв’язання за діями на дошці і в зошиті. ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задачі Було—? Відрізали — 6 пок. по 4 м Залишилося — 26 м Після запису розв’язання задачі учням пропонується змінити питання задачі так, щоб вона розв’язувалася виразом: 26 - 4 • 6. 2 Самостійна робота 4 • 6 + 184 • 9 - 17 4 • 7 + 9 4 • 8 - 6 4 • 5 + 534 • 4 - 4 1 варіант — 1-й стовпчик; 2 варіант — 2-й стовпчик. Двоє учнів працюють біля дошки. Перевірка — Поставте знак плюс, якщо приклади розв’язані правильно. — Поставте знак мінус, якщо допущені помилки. — Просигналізуйте зеленим кольором ті, хто виконав роботу правильно. — Просигналізуйте червоним кольором ті, хто припустився помилок. 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв’язування логічних завдань 1)Товар якої маси можна зважити гирями 1 кг, 2 кг і 4 кг на чашкових вагах, якщо гирі можна класти на одну чашу вагів? Розв’язання можна супроводжувати малюнками. Відповідь: будь-який товар масою від 1 до 7 кг. 2) Ми знаємо, що Василько народився з 15 по 18 липня. За скільки питань ми можемо дізнатися його день народження, якщо він згоден відповідати на наші питання тільки «так» або «ні». яким може бути перше питання? Розв’язання. Треба визначити одне з 4 чисел. Це робиться за два питання. Відповідь: 2. Перше питання може бути таким: «Ти народився з 15 по 16 липня?». VI. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 4117 | |
Дива природи. Редагування текстів |
Бережливе ставлення до природи |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Гори України |
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький» |
Всього коментарів: 0 | |