Урок 68 Тема: Повторення вивчених таблиць множення і ділення. Складання задач на дві дії за даним виразом. Знаходження значень виразів зі змінною. Самостійна роботаМета: повторити і закріпити таблиці множення і ділення чисел 2 і 3; учити творчо працювати над задачами; формувати вміння знаходити значення буквених виразів; розвивати творчі здібності; виховувати самостійність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «Не помилися!». На плакаті написані числа від 1 до 30. Завдання: назвати числа, які зустрічаються в таблиці множення на 3. 2) Гра «Вгадай приклад». Учитель показує картку з відповіддю до таблиці множення числа 2, діти мають згадати приклад. 3) Гра «Який ряд кращий?». На дошці — 3 стовпчики прикладів (для кожного ряду — свої). Учні по одному з кожного ряду виходять і пишуть відповіді. Перевірка — колективно. Перемагає ряд, учні якого розв’яжуть свої приклади швидше і без помилок. 24 : 3 + 18 (48-32) : 218 : 3 + 25 12 : 3 + 14 27: 3 +924 : 3 + 12 18 : 3 + 26 24: 3 + 48 3 ■ 2 + 42 2 ■ 9 + 5315: 3 + 17 3 ■ 5 + 28 100 - 3■880- 3■590 - 3■9 4) Бліцопитування за таблицею. 3 6 = 9 3 = 3 ■ 3 = 3 0 = 7 3 = 6 3 = 2 3 = 0 ■ 3 = 8 3 = 3 5 = 6 ■ 3 = 1 3 = 3 9 = 3 2 = 3 5 = 3 ■ 1 = 3 4 = 2 3 = 4 ■ 3 = 0 3 = 5 3 = 8 3 = 3 7 = 3 ■ 0 = 3 7 = 3 9 = 7 ■ 3 = 3 1 = 4 3 = 3 3 = 3 6 = 1 ■ 3 = 3 2 = 5 3 = 3 ■ 8 =9 3 = 3 8 = 3 4 = 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Числа, які діляться на 2, називаються парними. Наприклад, числа 2; 8; 12; 16 — парні. Числа, які не діляться на 2, називаються непарними. Наприклад, числа 1; 3; 11; 15 — непарні. Дані числа: 1; 6; 3; 8; 7; 15; 13; 14; 9; 11; 16; 18; 19. — Скільки серед них парних чисел? — Скільки серед них непарних чисел? — Назвіть найбільше непарне число, яке менше, ніж число 19. — Випишіть непарні числа, менші, ніж 16. 3 3 Розв'язування задач 1)Школярі для своєї їдальні зібрали 35 кг журавлини, а брусниці — на 8 кілограмів більше. Скільки всього кілограмів ягід зібрали школярі? 2) В одному відрі 7 л молока, а в іншому — 5 л. Скільки знадобиться дволітрових банок, щоб розлити все молоко? Складіть подібну задачу за виразом: (15 + 12) : 3 = 3) У 3 однакових банках міститься 21 кг фарби. Скільки кілограмів фарби в одній банці? ► Фізкультхвилинка III. Розвиток математичних знань 1 Математичний диктант • Частку чисел 15 і 3 збільшити на 3. • Суму чисел 8 і 16 поділити на 3. • Добуток чисел 9 і 2 поділити на 3. • Добуток чисел 7 і 2 зменшити на 3. 2 Практична робота із взаємоперевіркою — Накресліть відрізок завдовжки 9 см і поділіть його на три рівні частини. 3 Знаходження значення буквеного виразу біля дошки — Обчисліть значення виразу 3 ■ а + 43, якщо а = 6. 4 Усна вправа 22 + □ = 60□ - 20 = 5015 - □= 9 — як знайти доданок? — як знайти зменшуване? — як знайти від’ємник? 5 Самостійна робота 1 варіант 1) Задача. У чотирьох коробках лежало по 3 іграшки. Принесли ще одну коробку, у якій було 5 іграшок. Скільки іграшок в усіх коробках? 2) Сторона рівностороннього трикутника 2 см. Знайти периметр цього трикутника. 3) Обчислити. 24 : 3 : 227 : 3 + 27 16 : 2 + 26 3 ■ 9 - 25 3 ■ (91 - 85)12:3 + 40 - 9 4) Знайти значення виразу 3 ■ а + 15, якщо а = 9. 5) Порівняти вирази. 3 ■ (7 + 2) □ 9 : 3 + 18 2 варіант 1) Задача. У мами було 30 грн. Вона купила два букети троянд по 6 грн. Скільки грошей залишилося у мами? 2) Периметр рівностороннього трикутника 21 см. Знайти довжину однієї сторони цього трикутника. 3) Обчислити. 3•6 + 27 27:3 - 0 3•4 + 49 15 : (12 - 9) 2 • 8 + 28 - 2016 : 2 + 16 + 4 4) Знайти значення виразу 3 • а + 29, якщо а = 6. 5) Порівняти вирази. (9 - 5) • 2 □ 9 : 3 + 16 6 Офтальмологічна пауза 7 Розв’язування логічних завдань 1) Три хлопчики мають зріст 80 см, 85 см і 90 см. Яким є зріст Петрика, якщо Петрик не нижче за всіх, а Вітя вище Петрика? (85) Яким є зріст Миколки? (80) 2) Грицько, Іванко і Миколка живуть в одному будинку. Один з хлопчиків — блондин, інший — русявий, третій — брюнет. Відомо, що Грицько дружить із брюнетом; русявий хлопчик і Іванко вчаться в одному класі; Миколка запросив на свій день народження Грицька і блондина. Назвіть ім’я блондина. Назвіть ім’я русявого хлопчика. Відповідь: Грицько Іванко Миколка блондин-+- русявий+-- брюнет --+ IV. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 3608 | |
Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу. Економне викори... |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця».... |
Всього коментарів: 0 | |