💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Множення чисел 0; 1. Множення на 0; 1. Застосування таблиці ділення на 2 для розв'язування задач на ділення на рівні частини

Урок 52

Тема: Множення чисел 0; 1. Множення на 0; 1. Застосування таблиці ділення на 2 для розв'язування задач на ділення на рівні частини і ділення на вміщення

Мета: ознайомити учнів з множенням чисел 0; 1 і множенням на 0; 1; формувати вміння застосовувати таблиці ділення на 2 для розв'язування задач на ділення на рівні частини і ділення на вміщення; навчити дітей записувати розв'язання задач на ділення, порівнювати їх розв'язання; розвивати логічне мислення, мовлення; виховувати акуратність.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1)Гра «Ромашка».

2)Гра «Чи знаєш ти?».

— Що таке множення?

— Як називаються компоненти дії множення?

— Яку математичну дію можна назвати оберненою до дії множення?

— Як називаються компоненти дії ділення?

 2 Обчисліть, замінивши множення додаванням

Зразок: 5 ■ 3 = 5 + 5 + 5 = 15

6 ■ 4 =8■ 3 =9 ■5 =

 3 Виберіть правильну відповідь

18 кілограмів яблук розклали в два пакети порівну. Скільки кілограмів яблук у кожному пакеті?

а)6;б) 3;в) 9;г)8.

 4 Складіть приклади на ділення, знаючи відповідний приклад на множення.

7 ■ 2 = 148 ■ 4 = 32

 5 Математичний диктант

 • 1-й доданок — 16, 2-й доданок — 14. Знайдіть суму.

 • Зменшуване — 84, від’ємник — 15. Знайдіть різницю.

 • 1-й множник — 3, 2-й множник — 2. Знайдіть добуток.

 • Число 10 розділіть на 2.

 • Знайдіть периметр квадрата зі стороною 5 см.

 • Я задумала число. Коли я відняла від нього 7, то отримала 23. Яке число я задумала?

 • Добуток чисел 2 і 4 збільшіть на 42.

 • Число 14 розділіть на 2 і результат зменшіть на 7.

Відповіді: 30; 69; 6; 5; 20 см; 30; 50; 0.

Діти обмінюються аркушами і здійснюють взаємоперевірку.

6 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Випишіть числа, які діляться на 2.

2345678910

12 13 14 15 16 17 18 19 20

 7 Робота з роздавальним матеріалом

1) Мама розклала 6 яблук на 3 тарілки порівну. Скільки яблук на кожній тарілці?

2) 15 троянд розставили у 3 вази порівну. По скільки троянд у кожній вазі?

3) 12 фломастерів розклали в 2 пачки порівну. Скільки фломастерів у кожній пачці?

4) Відрізок завдовжки 8 см розділили на дві рівні частини. Чому дорівнює довжина кожної частини?

5) Відрізок завдовжки 8 см розділили на рівні частини, по 2 см кожна. Скільки частин вийшло?

6) Двом учням порівну роздали 12 олівців. Скільки олівців отримав кожен учень?

— Діти, яку математичну дію треба застосувати для розв’язання цих задач?

— Які слова в умові задач допомогли вам правильно вибрати математичну дію?

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Множення чисел 0 і 1. Множення на 0 і 1

1) Множення чисел 0 і 1.

— Замініть дію множення дією додавання та обчисліть.

1 ■ 50■ 5

1 ■ 5 = 1 + 1 + 1 + 1 + 10■ 5 = 0 + 0 + 0 + 0 + 0

1 ■ 4 = 40■5= 0

1 ■ а = а0■а= 0

— Як можна прочитати ці записи?

— При множенні одиниці на будь-яке число в добутку дістаємо те саме число.

— При множенні нуля на будь-яке число в добутку дістаємо 0.

2) Множення на 0 і 1.

— Оскільки добуток не змінюється при перестановці множників, то вважають:

5 ■ 1 = 55■ 0 = 0

а ■ 1 = аа■ 0 = 0

— Як можна прочитати ці записи?

— При множенні будь-якого числа на одиницю в добутку дістаємо те саме число.

При множенні будь-якого числа на 0 у добутку дістаємо 0.

3) Знайдіть значення виразів.

1 ■ 9 0 ■ 31 ■ (4 + 8) 0 ■ (6 + 2)8 ■ 0+ 6

1 + 4 0 + 81 ■ 3 + 50 ■ 7 + 26 ■ 1 + 17

 2 Розв'язування задач на ділення на рівні частини і ділення на вміщення

1) Ділення на вміщення.

— Нехай треба по 2 узяти 3 рази і 6 розділити по 2.

Діти беруть по 2 кружечки і відходять убік.

— Ці діти складатимуть задачу.

— По 2 узяти один раз, вийде 2 (один учень вкладає 2 кружечки на набірному полотні).

— По 2 узяти 2 рази, вийде 4 (аналогічно).

— По 2 узяти три рази, вийде 6.

Запис на дошці: по 2 ■ 3 = 6 (к.)

— Тепер складемо обернену задачу. Якщо в прямій задачі ми збирали кружечки, то в оберненій станемо роздавати їх.

— По скільки кружечків станемо роздавати? (По 2)

— Скільки всього потрібно роздати? (6)

— Беру з полотна 2 кружечки, віддаю учневі — 2 кружечки віддали одному учню (і далі аналогічно: по 2 кружечки віддали двом учням, по 2 кружечки віддали трьом учням).

— Скільки всього роздали кружечків?

— Як розділили?

— По скільки ділили?

— Скільком учням дісталося?

На дошці — запис:

6 : по 2 = 3 (уч.)

Порівняємо.

Множення Ділення

по 2 ■ 3 = 66 : по 2 = 3

— Читаємо ще раз (з найменуванням і без).

— Порівняємо процес розв’язування задач:

— узяти стільки-то разів ()

— збираємо кружечки

— знайшли

(підрахували, вийшло), скільки всього кружечків

 — розділити по стільки-то (:)

 — роздаємо кружечки

 — знайшли

 (підрахували, вийшло),

скільком учням дісталися кружечки

На перших уроках з одночасного вивчення множення і ділення проводимо багатократні практичні дії зі збирання і роздавання різних предметів. Зміст цих дій показуємо на схемі:

послідовнепослідовне

додавання віднімання

2) Ділення на рівні частини вводиться на основі двох раніше відомих: множення і ділення на вміщення.

4 учні принесли по 2 зошити. Скільки всього зошитів принесли?

по 2 ■ 4 = 8 (зош.)

— Складіть обернену задачу.

8 зошитів роздали, по 2 кожному учневі. Скільки учнів отримають зошити?

8 : по 2 = 4 (уч.)

— Складіть третю задачу.

8 зошитів потрібно роздати порівну чотирьом учням. По скільки зошитів дістанеться кожному?

— У мене в руках 8 зошитів.

— Скільком учням потрібно роздати по 2 зошити? (Учитель викликає 4-х учнів.)

— Спочатку роздаємо по одному зошиту кожному учневі. 4 зошити, що залишилися, знову роздаємо по одному зошиту.

— Усі зошити роздали?

— По скільки зошитів отримав кожен?

8 зош. : на 4 = по 2 зош.

Далі на уроках з вивчення множення і ділення широко використовується метод розв’язування взаємно обернених задач.

3) На дослідній ділянці 4 класи посадили по 3 грядки моркви. Скільки всього грядок посадили?

Короткий запис: по 3 гр. 4 кл. ? гр.

Розв’язання:

3 ■ 4 = 12 (гр.)

— Скільки даних у задачі?

— Скільки чисел знайдено?

— Складіть обернену задачу.

12 грядок моркви посаджено декількома класами. Кожен клас посадив по 3 грядки. Скільки класів брало участь у посадці? Короткий запис: по 3 гр. ? кл. 12 гр.

Розв’язання:

12 гр. : по 3 гр. = 4 (кл.)

Учитель ознайомлює учнів із назвами виду задач: «множення», «ділення на вміщення».

— Складіть 2-гу обернену задачу: 12 грядок моркви посадили порівну 4 класи. По скільки грядок посаджено кожним класом?

Короткий запис: по ? гр. 4 кл. 12 гр.

Розв’язання:

12 гр : 4 = 3 (гр.)

Далі обов’язково проводиться порівняння задачі.

V. Розвиток математичних знань

 1 Самостійна робота

1 варіант 2 варіант

Двоє учнів працюють біля дошки.

Перевірка

— Поставте знак плюс, якщо приклади розв’язані правильно.

— Поставте знак мінус, якщо допущені помилки.

2 ■ 8 - 9 2 ■ 9 + 30 18 : 2 + 34

18 : 2 + 27 2 ■ 7 - 8 14 : 2 + 64

— Просигналізуйте зеленим кольором ті, хто виконав роботу правильно.

— Просигналізуйте червоним кольором ті, хто припустився помилок.

 2 Офтальмологічна пауза

 3 Порівняння виразів

43 + 9 > 43 + □12- 5 > 15 - □

50 - 32 < 50 - □72+ 10 > 72 + □

Завдання виконується біля дошки з поясненням.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які завдання на сьогоднішньому уроці здалися вам найбільш складними?

— які завдання на сьогоднішньому уроці здалися вам найбільш легкими?

— які завдання на сьогоднішньому уроці здалися вам найцікавішими?

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 4123 | Рейтинг: 0.0/0
Складання таблиці множення числа 4. Застосування таблиці для розв’язання прик...
Ознайомлення зі словами, що називають ознаки предметів. Логічні вправи для вм...
Прямокутник. Задачі на знаходження третього доданка. Знаходження числових зна...
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та не­безпечні місця на шкільно...
Бджілка мала, та й та працює
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]