Урок 52 Тема: Множення чисел 0; 1. Множення на 0; 1. Застосування таблиці ділення на 2 для розв'язування задач на ділення на рівні частини і ділення на вміщенняМета: ознайомити учнів з множенням чисел 0; 1 і множенням на 0; 1; формувати вміння застосовувати таблиці ділення на 2 для розв'язування задач на ділення на рівні частини і ділення на вміщення; навчити дітей записувати розв'язання задач на ділення, порівнювати їх розв'язання; розвивати логічне мислення, мовлення; виховувати акуратність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Гра «Ромашка». 2)Гра «Чи знаєш ти?». — Що таке множення? — Як називаються компоненти дії множення? — Яку математичну дію можна назвати оберненою до дії множення? — Як називаються компоненти дії ділення? 2 Обчисліть, замінивши множення додаванням Зразок: 5 ■ 3 = 5 + 5 + 5 = 15 6 ■ 4 =8■ 3 =9 ■5 = 3 Виберіть правильну відповідь 18 кілограмів яблук розклали в два пакети порівну. Скільки кілограмів яблук у кожному пакеті? а)6;б) 3;в) 9;г)8. 4 Складіть приклади на ділення, знаючи відповідний приклад на множення. 7 ■ 2 = 148 ■ 4 = 32 5 Математичний диктант • 1-й доданок — 16, 2-й доданок — 14. Знайдіть суму. • Зменшуване — 84, від’ємник — 15. Знайдіть різницю. • 1-й множник — 3, 2-й множник — 2. Знайдіть добуток. • Число 10 розділіть на 2. • Знайдіть периметр квадрата зі стороною 5 см. • Я задумала число. Коли я відняла від нього 7, то отримала 23. Яке число я задумала? • Добуток чисел 2 і 4 збільшіть на 42. • Число 14 розділіть на 2 і результат зменшіть на 7. Відповіді: 30; 69; 6; 5; 20 см; 30; 50; 0. Діти обмінюються аркушами і здійснюють взаємоперевірку. 6 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Випишіть числа, які діляться на 2. 2345678910 12 13 14 15 16 17 18 19 20 7 Робота з роздавальним матеріалом 1) Мама розклала 6 яблук на 3 тарілки порівну. Скільки яблук на кожній тарілці? 2) 15 троянд розставили у 3 вази порівну. По скільки троянд у кожній вазі? 3) 12 фломастерів розклали в 2 пачки порівну. Скільки фломастерів у кожній пачці? 4) Відрізок завдовжки 8 см розділили на дві рівні частини. Чому дорівнює довжина кожної частини? 5) Відрізок завдовжки 8 см розділили на рівні частини, по 2 см кожна. Скільки частин вийшло? 6) Двом учням порівну роздали 12 олівців. Скільки олівців отримав кожен учень? — Діти, яку математичну дію треба застосувати для розв’язання цих задач? — Які слова в умові задач допомогли вам правильно вибрати математичну дію? III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Множення чисел 0 і 1. Множення на 0 і 1 1) Множення чисел 0 і 1. — Замініть дію множення дією додавання та обчисліть. 1 ■ 50■ 5 1 ■ 5 = 1 + 1 + 1 + 1 + 10■ 5 = 0 + 0 + 0 + 0 + 0 1 ■ 4 = 40■5= 0 1 ■ а = а0■а= 0 — Як можна прочитати ці записи? — При множенні одиниці на будь-яке число в добутку дістаємо те саме число. — При множенні нуля на будь-яке число в добутку дістаємо 0. 2) Множення на 0 і 1. — Оскільки добуток не змінюється при перестановці множників, то вважають: 5 ■ 1 = 55■ 0 = 0 а ■ 1 = аа■ 0 = 0 — Як можна прочитати ці записи? — При множенні будь-якого числа на одиницю в добутку дістаємо те саме число. При множенні будь-якого числа на 0 у добутку дістаємо 0. 3) Знайдіть значення виразів. 1 ■ 9 0 ■ 31 ■ (4 + 8) 0 ■ (6 + 2)8 ■ 0+ 6 1 + 4 0 + 81 ■ 3 + 50 ■ 7 + 26 ■ 1 + 17 2 Розв'язування задач на ділення на рівні частини і ділення на вміщення 1) Ділення на вміщення. — Нехай треба по 2 узяти 3 рази і 6 розділити по 2. Діти беруть по 2 кружечки і відходять убік. — Ці діти складатимуть задачу. — По 2 узяти один раз, вийде 2 (один учень вкладає 2 кружечки на набірному полотні). — По 2 узяти 2 рази, вийде 4 (аналогічно). — По 2 узяти три рази, вийде 6. Запис на дошці: по 2 ■ 3 = 6 (к.) — Тепер складемо обернену задачу. Якщо в прямій задачі ми збирали кружечки, то в оберненій станемо роздавати їх. — По скільки кружечків станемо роздавати? (По 2) — Скільки всього потрібно роздати? (6) — Беру з полотна 2 кружечки, віддаю учневі — 2 кружечки віддали одному учню (і далі аналогічно: по 2 кружечки віддали двом учням, по 2 кружечки віддали трьом учням). — Скільки всього роздали кружечків? — Як розділили? — По скільки ділили? — Скільком учням дісталося? На дошці — запис: 6 : по 2 = 3 (уч.) Порівняємо. Множення Ділення по 2 ■ 3 = 66 : по 2 = 3 — Читаємо ще раз (з найменуванням і без). — Порівняємо процес розв’язування задач: — узяти стільки-то разів () — збираємо кружечки — знайшли (підрахували, вийшло), скільки всього кружечків — розділити по стільки-то (:) — роздаємо кружечки — знайшли (підрахували, вийшло), скільком учням дісталися кружечки На перших уроках з одночасного вивчення множення і ділення проводимо багатократні практичні дії зі збирання і роздавання різних предметів. Зміст цих дій показуємо на схемі: послідовнепослідовне додавання віднімання 2) Ділення на рівні частини вводиться на основі двох раніше відомих: множення і ділення на вміщення. 4 учні принесли по 2 зошити. Скільки всього зошитів принесли? по 2 ■ 4 = 8 (зош.) — Складіть обернену задачу. 8 зошитів роздали, по 2 кожному учневі. Скільки учнів отримають зошити? 8 : по 2 = 4 (уч.) — Складіть третю задачу. 8 зошитів потрібно роздати порівну чотирьом учням. По скільки зошитів дістанеться кожному? — У мене в руках 8 зошитів. — Скільком учням потрібно роздати по 2 зошити? (Учитель викликає 4-х учнів.) — Спочатку роздаємо по одному зошиту кожному учневі. 4 зошити, що залишилися, знову роздаємо по одному зошиту. — Усі зошити роздали? — По скільки зошитів отримав кожен? 8 зош. : на 4 = по 2 зош. Далі на уроках з вивчення множення і ділення широко використовується метод розв’язування взаємно обернених задач. 3) На дослідній ділянці 4 класи посадили по 3 грядки моркви. Скільки всього грядок посадили? Короткий запис: по 3 гр. 4 кл. ? гр. Розв’язання: 3 ■ 4 = 12 (гр.) — Скільки даних у задачі? — Скільки чисел знайдено? — Складіть обернену задачу. 12 грядок моркви посаджено декількома класами. Кожен клас посадив по 3 грядки. Скільки класів брало участь у посадці? Короткий запис: по 3 гр. ? кл. 12 гр. Розв’язання: 12 гр. : по 3 гр. = 4 (кл.) Учитель ознайомлює учнів із назвами виду задач: «множення», «ділення на вміщення». — Складіть 2-гу обернену задачу: 12 грядок моркви посадили порівну 4 класи. По скільки грядок посаджено кожним класом? Короткий запис: по ? гр. 4 кл. 12 гр. Розв’язання: 12 гр : 4 = 3 (гр.) Далі обов’язково проводиться порівняння задачі. V. Розвиток математичних знань 1 Самостійна робота 1 варіант 2 варіант Двоє учнів працюють біля дошки. Перевірка — Поставте знак плюс, якщо приклади розв’язані правильно. — Поставте знак мінус, якщо допущені помилки. 2 ■ 8 - 9 2 ■ 9 + 30 18 : 2 + 34 18 : 2 + 27 2 ■ 7 - 8 14 : 2 + 64 — Просигналізуйте зеленим кольором ті, хто виконав роботу правильно. — Просигналізуйте червоним кольором ті, хто припустився помилок. 2 Офтальмологічна пауза 3 Порівняння виразів 43 + 9 > 43 + □12- 5 > 15 - □ 50 - 32 < 50 - □72+ 10 > 72 + □ Завдання виконується біля дошки з поясненням. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Які завдання на сьогоднішньому уроці здалися вам найбільш складними? — які завдання на сьогоднішньому уроці здалися вам найбільш легкими? — які завдання на сьогоднішньому уроці здалися вам найцікавішими? | |
| |
Переглядів: 4081 | |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
Аплікація з кольорового паперу «квітка» |
Уроки чемності |
Як тварини готуються до зими |
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування |
Всього коментарів: 0 | |