Урок 46 Тема: Знаходження значень виразів на дії різних ступенів. Розв'язування задач на множенняМета: вдосконалювати обчислювальні навички і вміння розв'язувати прості й складені задачі на множення; закріплювати прийоми множення числа 2, вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів; виховувати інтерес до предмета. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1Усна лічба 1)Обчисліть. 2 ■ 4 =2■8 = 50 - 48= 2 ■ 7 =2■9 = 35 + 18= 2 ■ 6 =2■5 = 82 - 55= 2) Заповніть таблицю. Доданок 519 121815 Доданок 19 5 1728 25 Сума30 35 44 36 3) Знайдіть добуток чисел 2 і 6; різницю чисел 70 і 19. 4) Обчисліть. 73 - 27 =49+ 38 = 67+15 = 76 - 29 = 16 - 9 + 7 =13 - 6 + 5 =18-9 - 9 =14 - 7 - 7 = 34 - (9 - 8) = 34 - 9 - 8 =45+35 - 7 = (36+ 44) - 17 = 2 Розв'язування задач 1) У мотку було 100 м дроту. Спочатку від нього відрізали 36 м дроту, а потім — ще стільки ж. Скільки метрів дроту залишилося в мотку? 2) Діти збирали в саду червону і чорну смородину. Першого дня вони зібрали 29 кг ягід, а другого — 37 кг. Усього вони зібрали 18 кг червоної смородини. Скільки кілограмів чорної смородини зібрали діти за два дні? 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Повторимо склад числа! 11 — це 6 і О15 — це 8 і О13 — це 7 і Ц 17— це 9 і Ц 8 + 49 = 74 - 7 = 3 + 97 = — Подивіться на числа верхнього ряду. Яку побачили закономірність? (Кожне наступне число збільшується на 2.) Запишіть ще 3 числа. 11______13______15_________17 — Подивіться на картки нижнього ряду. Яку побачили закономірність? — Запишіть ще 3 числа. 6_______7_______8_____9 4 Повторення таблиці множення 1)Гра «Мовчанка». 2) Обчисліть і запам’ятайте. 2 ■ 2 = □2 ■6 = 6 ■ 2 = □ 2 ■ 3 = 3 ■ 2 = □ 2■ 7 = 7 ■ 2 = □ 2 ■ 4 = 4 ■ 2 = □ 2■ 8 = 8 ■ 2 = □ 2 ■ 5 = 5 ■ 2 = □ 2■ 9 = 9 ■ 2 = □ 3) На один чоловічий костюм потрібно 3 м тканини. Скільки тканини знадобиться на два такі костюми? На три такі костюми? На п’ять? 4) Порівняйте вирази. 2 ■ 3 □ 3 ■ 2 2 ■ 5 □ 2 ■ 72■ 8 □ 2 ■ 6 III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Пояснення нового матеріалу 2 ■ 3 + 5 2 ■ 3 = 6 6 + 5 = 11 — Спочатку виконаємо дію множення (дію I ступеня), а потім — додавання (дію II ступеня). 2 Первинне закріплення 1) Виконання завдання з коментуванням. 2 ■ 7 + 5 2 ■ 6 - 4 2)Самостійне розв’язування прикладів із взаємоперевіркою. 2 ■ 8 + 5 2 ■ 4 - 8 2 ■ 5 + 8 2 ■ 2 + 2 ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Робота над задачами 1) Змій Горинич охороняє замок 2 роки, і щороку приносять йому по 5 відер води. Скільки відер води він випив? — Скільки років Змій Горинич охороняє замок? — По скільки відер йому приносять? — Що треба дізнатися? — Якою дією? (Множенням) — А іншою дією можна? — Яка дія раціональніша? — Сумою яких доданків можна замінити множення? — Запишіть коротку умову і розв’язання самостійно. Один учень розв’язує біля дошки, решта — самостійно. — Перевірте, у кого така сама відповідь. 2) У класі 9 двомісних парт. Одне місце вільне. Скільки учнів сьогодні в класі? Колективно складається план розв’язання задачі. а) Скільки міст на 9 двомісних партах? б) Скільки учнів сьогодні в класі? — Яку дію треба виконати, щоб відповісти на перше питання плану? Чому? — Яку дію треба виконати, щоб відповісти на друге питання плану? чому? 2 Офтальмологічна пауза 3 Гра «Повітряні кульки» (2 ■ 7 + 2 1 (2 ■ 9 + 2 2 ■ 4 + 2 11 2 ■ 8 + 2 | |
| |
Переглядів: 2510 | |
Екскурсія в природу |
Способи згинання паперу |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо... |
Всього коментарів: 0 | |