💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Усне віднімання виду 40 - 8. Розв'язування задач на порівняння суми і різниці чисел

Урок 34

Тема: Усне віднімання виду 40 - 8. Розв'язування задач на порівняння суми і різниці чисел

Мета: ознайомити учнів з прийомами обчислень для випадків виду 40 - 8; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі; розвивати пізнавальний інтерес, уміння робити висновки, засновані на виконаних діях; виховувати у дітей почуття товариства і взаємодопомоги, відповідальності.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1)Гра «Вгадай приклад».

Приклад записаний на дошці, закритий карткою з відповіддю. Діти називають різні приклади з цією відповіддю, намагаючись угадати приклад, записаний на дошці.

60 =

30 =

2) Заміна чисел — круглих десятків сумою за зразком.

50 = 40 + □ 70= □ + 1040 = □ + 30100 = 90 + □

3) Складання ланцюжків.

70 — це 10 і 60

100 — це 10 і 90 60 — це 10 і 50

 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Продовжте ряд: 1; 3; 7; 13; 21; ...; ...

Щоб продовжити ряд, потрібно встановити закономірність, за якою отримано кожне наступне число в цьому ряду. Назвіть ці числа. (1; 3; 7; 13; 21) Скільки ще чисел потрібно записати в цьому ряду? (3) Як змінюються числа в цьому ряду? (Збільшуються)

— Давайте дізнаємося, на скільки одиниць збільшено кожне наступне число порівняно з попереднім. На скільки одиниць збільшено друге число порівняно з першим? (На 2) Третє число порівняно з другим? (На 4)

— Запишіть, на скільки одиниць збільшено четверте число порівняно з третім і п’яте число порівняно з четвертим. (Четверте — на 6, п’яте — на 8.)

— Запишіть у ряд числа, які показують, на скільки збільшували кожне наступне число. (На 2; 4; 6; 8)

— Хто здогадався, яке наступне число буде в цьому ряду? (10)

— Що воно показує? (Число, яке йде за числом 21, буде на 10 більше; це число 31.)

— Назвіть два числа, які йдуть за числом 31. (43 і 57)

— Як отримали 43? (31 + 12) 57? (43 + 14)

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Пояснення нового матеріалу

1) На дошці — приклад: 30 - 7.

— Покладіть перед собою палички.

— Відкладіть число 30.

— Як це зробити?

— Скільки паличок у кожному пучку? (по 10)

— Скільки всього паличок у трьох пучках? (30, оскільки це 3 десятки)

— А зараз віднімемо від 30 число 7. Як ми це робитимемо?

— Чи треба для цього розв’язувати всі пучки? Скільки досить розв’язати? (Можна з одного пучка відняти 7 паличок.)

— Скільки паличок залишилося? (2 пучки паличок по 10 і ще три палички.)

— Яке це число? (23)

— Виконаємо цю операцію на числах.

— Запишіть у зошит:

30 - 7 = 23

20 10

— Що ми робили з паличками? (Відокремили 1 пучок)

— Яке це число? (10)

— Отже, замінюємо число 30 зручними доданками 10 і 20.

— Що зробили після цього? (Від 10 відняли 7, залишилося 3.)

— 20 — це два пучки, що залишилися.

— До 20 додали 3 і отримали 23.

Висновок: для того щоб від 30 відняти 7, потрібно 30 розкласти на зручні доданки 20 і 10, відняти 7, додати різницю до 20.

Учні пояснюють так: «30 - 7: 30 — це 20 і 10, відніму 7 від 10, вийде 3 і 20, всього 23».

2) Особливу увагу потрібно звернути на віднімання декількох одиниць від 100. Наприклад, 100 - 4. Пояснення: 100 — це 90 і 10 (пишуть під прикладом); віднімаємо 4 від 10, вийде 6; 90 та 6 — вийде 96.

 2 Первинне закріплення

1)Виконання завдання з коментуванням.

60 - 2

90 - 6

30 - 4

2) Колективне розв’язування прикладів.

60 - 3 40 - 540 - 2

100 - 4100 - 9 30 - 7

3) Новий прийом корисно на цьому ж уроці зіставити з розглянутими раніше прийомами: 76 + 4 і 80 - 4; 48 - 6 і 40 - 6, щоб діти усвідомили його особливості.

 Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

 1 Розв'язування задачі

До шкільної їдальні привезли 30 кг яблук, 18 кг груш і 20 кг слив. На скільки кілограмів більше завезли груш і слив, ніж яблук?

2 Розв'

язування задач за схемами

Було—49Прилетіло— 17 і ще 10

Продали — 13 і ще 14Відлетіло— 20

Залишилося — ?Залишилося— ?

 3 Розв'язування завдань на повторення

1) Обчисліть.

43 - 22 = 58 - 25 =57 + 8 - 30 =

90 - 8 - 30 = 7 + 7 + 7 =85 - 75 =

4 + 4 + 4 =42 + 8 - 27 =45 + 12 =

15 + 54 = 8 + 8 + 8 =17 + 13 =

26 + 14 = 64 + 6 - 4 =5 + 5 + 5 =

2) Розв’яжіть задачу трьома способами.

У зв’язці було 17 червоних і 18 синіх кульок. Діти взяли 15 кульок. Скільки кульок залишилося у зв’язці?

3) Тато встановив на даху антену. Він поставив стовпчик заввишки 9 дм і прибив до нього жердину, яка на 5 дм довша за стовпчик. Скільки дециметрів довжина жердини? Скільки дециметрів висота антени?

4) Перевірка віднімання.

— Перевірити віднімання можна додаванням: якщо до знайденої різниці додати від’ємник і при цьому отримати зменшуване, то віднімання було виконано правильно.

Розв’яжіть з перевіркою.

85 - 73 = 56 - 32 =15 - 9 =

 4 Офтальмологічна пауза

 5 Розв’язування логічних завдань

1) Зоя несла від колодязя важке відро з водою. Ззаду неї йшли хлопчики: Петрик, Павлик і Тарасик. Вона хлопчиків не бачила. Не дійшовши до будинку, дівчинка поставила відро і побігла додому, щоб покликати когось на допомогу. Поки Зоя бігала, один з хлопчиків заніс відро у двір. Коли дівчинка вийшла з хати, то побачила відро з водою і трьох товаришів.

— Хто з вас приніс відро? Кому я повинна віддячити? — запитала вона.

Петрик сказав:

— Я приніс відро.

Павлик:

— Я не приносив відра.

Тоді Зоя звернулася до Тарасика, знаючи, що він завжди говорить тільки правду:

— Правду сказали хлопчики?

Тарасик відповів:

— Я не приносив, а кожен з них сказав неправду.

Тоді Зоя здогадалася, хто приніс відро, і подякувала.

Кому з хлопчиків подякувала Зоя? (Павликові)

2) Дві дівчинки йшли з школи додому, а назустріч їм — три хлопчики. Скільки всього дітей йшли додому? (2 дівчинки)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Як відняти одноцифрове число від круглого числа?

— Як перевірити віднімання?

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 2317 | Рейтинг: 0.0/0
Дерева, кущі, трав'янисті рослини
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ...
Природа навколо нас
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 9
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]