Урок 34 Тема: Усне віднімання виду 40 - 8. Розв'язування задач на порівняння суми і різниці чиселМета: ознайомити учнів з прийомами обчислень для випадків виду 40 - 8; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі; розвивати пізнавальний інтерес, уміння робити висновки, засновані на виконаних діях; виховувати у дітей почуття товариства і взаємодопомоги, відповідальності. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Гра «Вгадай приклад». Приклад записаний на дошці, закритий карткою з відповіддю. Діти називають різні приклади з цією відповіддю, намагаючись угадати приклад, записаний на дошці. 60 = 30 = 2) Заміна чисел — круглих десятків сумою за зразком. 50 = 40 + □ 70= □ + 1040 = □ + 30100 = 90 + □ 3) Складання ланцюжків. 70 — це 10 і 60 100 — це 10 і 90 60 — це 10 і 50 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Продовжте ряд: 1; 3; 7; 13; 21; ...; ... Щоб продовжити ряд, потрібно встановити закономірність, за якою отримано кожне наступне число в цьому ряду. Назвіть ці числа. (1; 3; 7; 13; 21) Скільки ще чисел потрібно записати в цьому ряду? (3) Як змінюються числа в цьому ряду? (Збільшуються) — Давайте дізнаємося, на скільки одиниць збільшено кожне наступне число порівняно з попереднім. На скільки одиниць збільшено друге число порівняно з першим? (На 2) Третє число порівняно з другим? (На 4) — Запишіть, на скільки одиниць збільшено четверте число порівняно з третім і п’яте число порівняно з четвертим. (Четверте — на 6, п’яте — на 8.) — Запишіть у ряд числа, які показують, на скільки збільшували кожне наступне число. (На 2; 4; 6; 8) — Хто здогадався, яке наступне число буде в цьому ряду? (10) — Що воно показує? (Число, яке йде за числом 21, буде на 10 більше; це число 31.) — Назвіть два числа, які йдуть за числом 31. (43 і 57) — Як отримали 43? (31 + 12) 57? (43 + 14) III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Пояснення нового матеріалу 1) На дошці — приклад: 30 - 7. — Покладіть перед собою палички. — Відкладіть число 30. — Як це зробити? — Скільки паличок у кожному пучку? (по 10) — Скільки всього паличок у трьох пучках? (30, оскільки це 3 десятки) — А зараз віднімемо від 30 число 7. Як ми це робитимемо? — Чи треба для цього розв’язувати всі пучки? Скільки досить розв’язати? (Можна з одного пучка відняти 7 паличок.) — Скільки паличок залишилося? (2 пучки паличок по 10 і ще три палички.) — Яке це число? (23) — Виконаємо цю операцію на числах. — Запишіть у зошит: 30 - 7 = 23 20 10 — Що ми робили з паличками? (Відокремили 1 пучок) — Яке це число? (10) — Отже, замінюємо число 30 зручними доданками 10 і 20. — Що зробили після цього? (Від 10 відняли 7, залишилося 3.) — 20 — це два пучки, що залишилися. — До 20 додали 3 і отримали 23. Висновок: для того щоб від 30 відняти 7, потрібно 30 розкласти на зручні доданки 20 і 10, відняти 7, додати різницю до 20. Учні пояснюють так: «30 - 7: 30 — це 20 і 10, відніму 7 від 10, вийде 3 і 20, всього 23». 2) Особливу увагу потрібно звернути на віднімання декількох одиниць від 100. Наприклад, 100 - 4. Пояснення: 100 — це 90 і 10 (пишуть під прикладом); віднімаємо 4 від 10, вийде 6; 90 та 6 — вийде 96. 2 Первинне закріплення 1)Виконання завдання з коментуванням. 60 - 2 90 - 6 30 - 4 2) Колективне розв’язування прикладів. 60 - 3 40 - 540 - 2 100 - 4100 - 9 30 - 7 3) Новий прийом корисно на цьому ж уроці зіставити з розглянутими раніше прийомами: 76 + 4 і 80 - 4; 48 - 6 і 40 - 6, щоб діти усвідомили його особливості. ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задачі До шкільної їдальні привезли 30 кг яблук, 18 кг груш і 20 кг слив. На скільки кілограмів більше завезли груш і слив, ніж яблук? 2 Розв' язування задач за схемами Було—49Прилетіло— 17 і ще 10 Продали — 13 і ще 14Відлетіло— 20 Залишилося — ?Залишилося— ? 3 Розв'язування завдань на повторення 1) Обчисліть. 43 - 22 = 58 - 25 =57 + 8 - 30 = 90 - 8 - 30 = 7 + 7 + 7 =85 - 75 = 4 + 4 + 4 =42 + 8 - 27 =45 + 12 = 15 + 54 = 8 + 8 + 8 =17 + 13 = 26 + 14 = 64 + 6 - 4 =5 + 5 + 5 = 2) Розв’яжіть задачу трьома способами. У зв’язці було 17 червоних і 18 синіх кульок. Діти взяли 15 кульок. Скільки кульок залишилося у зв’язці? 3) Тато встановив на даху антену. Він поставив стовпчик заввишки 9 дм і прибив до нього жердину, яка на 5 дм довша за стовпчик. Скільки дециметрів довжина жердини? Скільки дециметрів висота антени? 4) Перевірка віднімання. — Перевірити віднімання можна додаванням: якщо до знайденої різниці додати від’ємник і при цьому отримати зменшуване, то віднімання було виконано правильно. Розв’яжіть з перевіркою. 85 - 73 = 56 - 32 =15 - 9 = 4 Офтальмологічна пауза 5 Розв’язування логічних завдань 1) Зоя несла від колодязя важке відро з водою. Ззаду неї йшли хлопчики: Петрик, Павлик і Тарасик. Вона хлопчиків не бачила. Не дійшовши до будинку, дівчинка поставила відро і побігла додому, щоб покликати когось на допомогу. Поки Зоя бігала, один з хлопчиків заніс відро у двір. Коли дівчинка вийшла з хати, то побачила відро з водою і трьох товаришів. — Хто з вас приніс відро? Кому я повинна віддячити? — запитала вона. Петрик сказав: — Я приніс відро. Павлик: — Я не приносив відра. Тоді Зоя звернулася до Тарасика, знаючи, що він завжди говорить тільки правду: — Правду сказали хлопчики? Тарасик відповів: — Я не приносив, а кожен з них сказав неправду. Тоді Зоя здогадалася, хто приніс відро, і подякувала. Кому з хлопчиків подякувала Зоя? (Павликові) 2) Дві дівчинки йшли з школи додому, а назустріч їм — три хлопчики. Скільки всього дітей йшли додому? (2 дівчинки) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Як відняти одноцифрове число від круглого числа? — Як перевірити віднімання? | |
| |
Переглядів: 2317 | |
Дерева, кущі, трав'янисті рослини |
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ... |
Природа навколо нас |
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 9 |
Всього коментарів: 0 | |