Урок 27 Тема: Прийом округлення. Розв'язування задачМета: ознайомити учнів із прийомом округлення; формувати вміння знаходити значення виразів; провести роботу над помилками, допущеними в самостійній роботі; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати культуру письма. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Аналіз помилок, допущених у самостійній роботі 2 Усна лічба 3 Гра «Відгадай число» 1) Якщо відняти від задуманого числа 6, то залишиться 11. Яке число задумали? (17) 2) Якщо 19 зменшити на задумане число, то вийде 12. Яке число задумали? (7) 3) Я задумала число, відняла його від 15 й отримала 9. Яке число я задумала? (6) 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням 15 18 20 3 45 37 — Визначте зайве число. Чому число 3 зайве? — Збільшіть його на 10. — Яке це число? Розкладіть на розрядні доданки. А як ще можна отримати число 13 за допомогою одноцифрових чисел? 5 Розв'язування прикладів з «віконцями» — Як називаються числа при відніманні? (Зменшуване, від’ємник, різниця) — Прочитайте приклади різними способами. □ + 4 = 1614 - □ = 6□-5 = 11 15 - □ = 119 + □ = 1612- □ = 6 20 - □ = 16□ - 3 = 10□+ 7= 15 Висновок: якщо від суми відняти один з доданків, то вийде інший доданок; якщо до різниці додати від’ємник, то вийде зменшуване. — Як знайти від’ємник? III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота — Кожне число можна записати у вигляді суми або різниці круглого й одноцифрового чисел. Наприклад: 37 = 30 + 737= 40 - 352=50 + 252=60 - 8 — Запишіть кожне з чисел 76 і 39 у вигляді суми і різниці круглого та одноцифрового чисел. 2 Ознайомлення з прийомом округлення — Цей прийом застосовується для усних обчислень у тому випадку, коли хоча б один з компонентів — число, близьке до круглих десятків. 1) Якщо один з доданків, округлюючи, збільшимо на кілька одиниць, то з одержаної суми потрібно відняти стільки ж одиниць. 46 + 39 = (46 + 40) - 1 = 86 - 1 = 85 — округлення другого доданка. 46 + 39 = (50 + 39) - 4 = 89 - 4 = 85 — округлення першого доданка. 2) Якщо від’ємник при округленні збільшимо на кілька одиниць, то до одержаної різниці потрібно додати стільки ж одиниць. 46 - 39 = (46 - 40) + 1 = 6 + 1 = 7 3 Первинне закріплення — Розв’яжіть приклади. 18 + 2335 - 29 64 + 1997 - 78 ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задач 1) В одному будинку 50 мешканців, а в іншому — 40. Скільки всього мешканців в обох будинках? 2) У двох будинках 87 мешканців. Скільки мешканців у першому будинку, якщо в другому будинку живе 80 мешканців? 3) У будинку було 70 мешканців, 1 з них переїхав. Скільки мешканців залишилося в будинку? 4) Коли з будинку переїхало 6 мешканців, то в ньому залишилося 90 мешканців. Скільки мешканців було в будинку? 5) У будинку було 75 мешканців. Після того, як кілька людей переїхало, у будинку залишилося 70 мешканців. Скільки мешканців переїхало? 6) В одному будинку 40 мешканців, а в другому — на 5 мешканців більше. Скільки мешканців у другому будинку? 7) В одному будинку 36 мешканців, а в другому — на 6 мешканців менше. Скільки мешканців у другому будинку? 8) В одному будинку 50 мешканців, а в другому — 40. На скількох мешканців більше в першому будинку, ніж у другому? 9) У першому будинку 50 мешканців, у другому — 6 мешканців, а в третьому — тільки 1. Скільки всього мешканців у трьох будинках? 10)У першому будинку 70 мешканців, у другому — 9 мешканців, а в третьому будинку мешканців стільки, скільки в першому і в другому будинках разом. Скільки мешканців у третьому будинку? — Які види задач розв’язуються дією додавання? (Задачі, у яких запитується, скільки всього; у яких запитується про число, що на кілька одиниць більше даного; у яких запитується про число, що дорівнює сумі двох інших чисел; задачі на знаходження невідомого зменшуваного: щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати від’ємник.) — Які задачі розв’язуються дією віднімання? (Задачі, у яких запитується, скільки залишилося; у яких запитується про число, що на кілька одиниць менше даного; задачі на порівняння двох чисел: щоб дізнатися, на скільки одне число більше чи менше іншого, треба від більшого відняти менше; задачі на знаходження невідомого доданка: щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок; задачі на знаходження від’ємника; щоб знайти невідомий від’ємник, треба від зменшуваного відняти різницю.) 2 Розв'язування прикладів 1) Випишіть тільки вірні рівності і нерівності. 46 + 20 < 56 + 20 90 - 40 > 40 + 60 = 60 + 40 76 - 20 = 37 + 10 > 50 - 10 60 - 10 < 2) Обчисліть. 60 + 449 - 40 50 - 134 + 23 3 Офтальмологічна пауза 4 4 Розв'язання логічних завдань 1)Накресліть 3 квадрати. — Проведіть у них по 1 відрізку, щоб цей відрізок розділив квадрат на: а) 2 чотирикутники; б) 2 трикутники; в) трикутник і п’ятикутник. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Які види задач розв’язуються дією додавання? Чому? — Які задачі розв’язуються дією віднімання? Чому? — Коли застосовується спосіб округлення? | |
| |
Переглядів: 1785 | |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Незвичайний стадіон |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Вибір безпечного маршруту від дому до школи |
Всього коментарів: 0 | |