Урок 9 Тема: Вирази зі змінною. Позначення змінної буквою. Знаходження довжини ламаної лінії. Задачі на знаходження невідомого зменшуваногоМета: ознайомити учнів з виразами зі змінною; формувати вміння креслити ламану та знаходити її довжину; розвивати пізнавальні інтереси учнів, образне мислення; сприяти раціональній організації навчальної праці. Хід Уроку I. Організаційний момент Замовк дзвінок, Починається урок. II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Гра «Знайди доданок» □ + 6 = 14 13 - □ = 9 12 - 3 □ 8 □ - 6 = 7 12 - □ = 6 3 + 7 □ 11 2 Розв'язування прикладів □ + 5 = 11 □ - 8 = 5 3 Порівняння виразів 8 + 3 □ 11 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Доповніть ряди чисел. 10; 8; 6; 4; ?. 10; 13; 16; ?; 22; ?. 5 Математичний диктант • До суми чисел 8 і 2 додати 3. • Число 9 збільшити на 4. • Число 11 зменшити на 3. III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Виконання завдання 8 + 1 8 + 2 8 + 48 + 5 Учитель. Прочитайте приклади. Що ви помітили? — Який доданок постійний? (Не змінюється) — який доданок змінюється? — Позначимо той доданок, що змінюється, буквою а, щоб не записувати різні значення другого доданка. Тоді суму можна записати так: 8 + а. Читають цей запис так: сума чисел 8 і а, або 8 плюс а. Якщо замість букви підставлятимемо вказані числа, то для кожного значення а можна знайти суму. Наприклад, якщо а = 1, то 8 + 1 = 9; якщо а = 2, то 8 + 2 = 10. 2 Первинне закріплення 7 - а, якщо а = 2; 3; 5. а - 5, якщо а = 12; 13; 14. Буквою можна позначати не лише другий або перший доданок, але й від’ємник або зменшуване. ► Фізкультхвилинка Учитель. Складіть невеличку розповідь за малюнком. — Що накреслено? (Ламану) — Зі скількох частин вона складається? (З 4) — Якої довжини кожна частина? (6 м, 7 м, 4 м, 3 м) — Як знайти довжину всієї ламаної? Висновок. Довжина ламаної складається з довжин усіх її частин. 2 Фронтальна робота — Накресліть ламану з трьох частин завдовжки 10 см. 3 Самостійна робота — Накресліть ламану з чотирьох частин. Знайдіть її довжину. 4 Розв'язування задачі У Тетянки було декілька марок. Після того, як вона подарувала братові 3 марки, у неї залишилося 5 марок. Скільки марок було у Тетянки? Хмарка сонечко закрила, Слізки срібнії зронила. Ми ті слізки пошукаємо, У травичці позбираємо. Пострибаємо, як зайчата. Політаємо, як пташата. Потанцюємо ще трішки, Щоб спочили ручки, ніжки. Всі веселі? От чудово, А тепер до праці знову. V. Розвиток математичних знань 1 Робота за малюнком 6 м 7 м На дошці коротка умова задачі: Було — ? Подарувала — 3 м. Залишилося — 5 м. Учитель звертає увагу, що те, що було — це і те, що подарувала, і те, що залишилося. 5 Офтальмологічна пауза 6 Розв’язування логічних завдань 1) У сім’ї 7 дочок. Кожна з дочок має одного брата. Скільки в цій сім’ї хлопчиків? (1 хлопчик) 2) Мишко намалював 4 картинки, а Сашко — стільки ж, півстільки і ще 1. Скільки картинок намалював Сашко? (7 картинок) 3) Катруся і Оленка зібрали по одній склянці ягід. Катруся пересипала свої ягоди в маленьку баночку, а Олена — у великий кошик. Де ягід більше — у великому кошику або в маленькій баночці? (Однаково. Порівну) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Як знайти довжину ламаної лінії? — Наш урок добіг кінця. Він вам сподобався? — Що вам особливо сподобалося на уроці? — Що залишилося незрозумілим? — Які вміння допомогли вам виконувати завдання? | |
| |
Переглядів: 1455 | |
У царстві букв і звуків |
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах» |
Робота з папером. Декоративна аплікація |
Незвичайний стадіон |
Про гномика Мудрунчика, дівчинку Ганнусю та інформацію |
Всього коментарів: 0 | |