Урок 7 Тема: Випадки додавання і віднімання в межах 20, пов'язані з нумерацією чисел. Одиниця вимірювання місткості — літр. Порівняння місткості посудинМета: формувати вміння розв'язувати задачі з використанням одиниці вимірювання місткості, розв'язувати текстові задачі і задачі логічного характеру, розпізнавати многокутники; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу. Хід Уроку I. Організаційний момент Вчити математику настала пора, Сідайте тихо, дітвора. II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Гра «Лабіринт» — Допоможіть Царівні-жабі провести брата і сестру лабіринтом з числовими виразами. При цьому значення виразів повинні скласти відрізок чисел натурального ряду. 2 Обчислення прикладів зручним способом 7 + 8 + 3 + 2 8+ 1 + 2 + 9 6 + 2 + 8 + 47+ 5 + 5 + 3 3 Складання та розв'язування задачі за коротким записом Було— 9 кг Продали— 5 кг Залишилося — ? 4 Геометричний матеріал — Угадайте, які фігури зображені на малюнку, і назвіть їх. 5 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Запишіть ряд чисел. Вставте пропущені числа. 1; 3; 3; 1; 7; 9; 9; 7; 3; 4; 4; 3; 2; 5; 7; 7; ?; ?. III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Розвиток математичних знань 1 Бесіда Учитель. Діти, хто з вас купував молоко, квас, сік? Чим вимірюють рідини? (Їх вимірюють літрами.) Учитель показує кружку, банку, пляшку місткістю 1 літр. — Хто знає, скільки склянок соку вміщується у літровій банці? (Перевіряє, наливши у літрову банку 5 склянок води.) — Склянками міряють менші кількості рідини. Учитель виставляє трилітрову банку, дволітрову банку, чотири-літрову каструлю. — Як ви гадаєте, скільки літрів уміщується в кожній з цих посудин? Учні називають числа, а вчитель перевіряє їх, наливаючи воду в цей посуд літровою банкою. — Якщо виготовити кубик, порожній усередині, довжина, ширина і висота якого дорівнюють 10 см, то в нього вміщується 1 л рідини. ► Фізкультхвилинка Ми берізки і кленці, В нас тоненькі стовбурці. Ми в стрункі стаєм ряди, Випрямляємо гілки. Ледь зіп’явшись з корінців, Дістаєм до промінців. Наші ручки - пагінці Хиляться на вітерці Вправо, вліво, і весь сад Нахиливсь вперед-назад. 2 Фронтальна робота над задачами 1) У десятилітрове відро налили 7 л води. Скільки літрів води треба долити, щоб відро було повним? 2) У літрову банку налили 2 склянки соку. Скільки ще склянок соку вміщується в цій банці? (Учні усно дають відповідь на запитання, з'ясовуючи, що в основі розв'язання цієї задачі лежить склад числа 5.) 3) У які дві каструлі можна перелити молоко з бідона? Використовуються наведені нижче малюнки. 4) В одному відрі 5 л води, а в другому — 3 л. Як зробити, щоб води стало у відрах порівну? (Можна перелити 1 л води з першого відра у друге; можна з першого відра вилити 2 л води; можна в друге відро влити 2 л води; можна з першого вилити 3 л, а з другого 1 л; і т. д.) 5) Було—10 лБуло—10 л Відлили — 3 лВідлили— 3 л і 1 л Залишилося— ?Залишилося — ? Порівнюючи обидві задачі, учні з’ясовують, що в першій задачі відлили 3 л, а в другій — 4 л, але це число спочатку потрібно було знайти, додавши 3 л і 1 л. Задачі розв’язують усно. 6) Обчислення виразів. 4 л + 6 л 7 л - 6 л 9 л - 6 л 10 л - 8 л 3 Повторення обчислювальних прийомів, заснованих на нумерації чисел Учитель. Числа не люблять самотності, вони постійно спілкуються один з одним: додаються, віднімаються, множаться, діляться. Уважно розгляньте перший приклад: 15 = 14 + 1. Поміркуйте, яке число ми дістанемо, додавши 1? 10 = 11 - 1. Яке число ми дістанемо, віднявши 1? 13 - 3 = 10. Назвіть десятковий склад числа 13. Прочитайте цей приклад зі словами «було», «відняли», «залишилося». (Було 1 дес. і 3 од., відняли 3 од., залишився 1 десяток чи 10.) 4 Самостійна робота 9 + 111 - 1 13 - 3 Мм 00 сл 12 + 1 00 м 10 + 9 10 + 2 8 + 10 19 - 9 мм мо оо 5 Офтальмологічна пауза 6 Розв'язування логічного завдання — Що потрібно зробити, щоб будинки були за огорожею? (Потрібно намалювати огорожу на тлі будинків.) V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Чим вимірюють рідини? — Скільки склянок соку вміщується у літровій банці? | |
| |
Переглядів: 1817 | |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Продовження екскурсії |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
Як тварини готуються до зими |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження |
Всього коментарів: 0 | |