Ліна Костенко "Віхола"
Тема. І знов засипле все зима. Ліна Костенко «Пряля».
Мета: продовжувати знайомити учнів із поезією Л.Костенко; розвивати навички виразного, свідомого читання; вчити аналізувати прочитані твори; формувати соціальну та інформаційну компетентність; виховувати любов до художнього слова; бережне ставлення до природи.

Хід уроку

1. Організація класу до уроку
1.1. Привітання
1.2. Девіз уроку
- Сьогодні до нас на урок завітало багато гостей. Тож давайте будемо старанними, активними, покажемо навички виразного читання віршованих творів, збагатимо своє мовлення і створимо гарний настрій собі і нашим гостям.
Стали, діти, підтягнулись,
Одне одному всміхнулись.
На урок старання не забудьте взяти,
Сіли всі рівненько, будем працювати.

2. Мовна розминка.
2.1. Робота з загадкою.
 Діти, прочитайте загадку вставивши пропущені літери і відгадайте про яку пору року ми будемо вести розмову.
 2.2.Інтерактивна вправа «Я вважаю …»
 - Поміркуйте, зима це погано, тому що …., зима це добре тому що …
 2.3. Читання слів «блискавкою»
 - Прочитайте зимові слова з блискавичною швидкістю. Яке слово зайве? Чому?
 2.4.Читання та доповнення чистомовки
 - Щоб правильно і виразно прочитати будь-який твір ми повинні розчитатись.
 Прочитайте й доповніть чистомовку.
 Ма-ма-ма- скоро вже (зима)
 Ме-ме-ме- - снігу (намете)
 Ем –ем-ем – шапочки (візьмем)
 Дем – дем – дем – на гірку (підем)
 2.4. Рольове читання «Черепашки та сороки»
 - Прочитаємо чистомовку за ролями. Черепашки – хлопці, сороки – дівчатка.
 2.5. Читання скоромовки з «диригентом»
 Наступний вірш прочитайте мовчки (очима), а тепер з диригентом.
 (спокійно. Тихо, голосно, спокійно, голосно, тихо).
 3. Перевірка домашнього завдання
 3.1. Бліц-опитування
 - Молодці, гарно розчиталися. А тепер пригадайте який твір ми читали на минулому уроці ?
 Хто автор цього вірша?
 Чий образ передала у своєму вірші Ліна Костенко?
 Що означає слово віхола?
 Які близькі за значенням слова ви можете підібрати до слова віхола?
 На чому приїхала баба Віхола?
 Що вона робила в селі?
 Що просила у людей?
 Навіщо їй решето?
 Що за біле борошно сіяла Баба Віхола?
 Який характер у Баби Віхоли?
 Навіщо потрібен сніг для землі? Пригадайте урок природознавства, для чого землі потрібен сніг?
 - Яким чином сніг захищає землю від перохолодження?
 Яка температура під сніговим покривалом?
 - Які властивості снігу ви можете назвати?
 Крім білого, які кольори використала Ліна Костенко у своєму вірші, щоб змалювати образ зими?
 3.2. Читання в особах.
 - Із якою інтонацією слід читати цей вірш? (Хвилювання, нетерплячість)
 З.3. Читання власних доповнень до вірша.
 - Що означають три крапки в кінці вірша? Хто доповнив вірш власними рядками?
 4. Вивчення нового матеріалу.
 4.1. Повідомлення теми та завдань уроку.
 - Краса зимової природи надихала Ліну Костенко. За допомогою художнього слова вона яскраво і точно передала зимові образи. Ще з одним твором української поетеси ми познайомимось сьогодні. Вірш називається «Пряля»
 4.2. Словникова робота
 - Хто знає, хто така пряля, що означає слово пряля?
 4.3. Завдання до прослуховування
 - Послухайте уважно вірш «Пряля» і розкажіть про яку саме прялю йде мова.
 4.3. Виразне читання вчителем.
 - Про яку прялю йде мова?
 Фізхвилинка
 - Ліна Костенко створила ще один образ зими, а ми зараз відпочинемо і заспіваєм пісню про зиму.
 4.4. Читання «бджілки»
 Прочитайте і приготуйтеся до тестування?
 4.5. Тестові завдання. (Взаємоперевірка )
 4.6. Аналіз змісту прочитаного
 - Якою ви уявляєте прялю?
 Що відбувається коли в прялі рветься нитка?
 Яку рису характеру цим показала Ліна Костенко?
 Прочитайте, що вже пряля встигла зробити? Який одяг підготувала і для кого?
 4.7. Робота з таблицею «Порівняй»
 Порівняйте образ прялі і баби віхоли. Чим вони подібні? Назвіть спільні ознаки.
 Чим відрізняються? Які відмінні ознаки?
 4.8. Робота за «Таблицею уваги..»
 4.7. Робота в парах. «Знайдіть риму»
 4.9. Читання «З сніжинкою»
 - Визначте темп читання, гучність голосу.
 - Читає той, у кого на парту впаде сніжинка.
 Домашнє завдання
 - Вдома ви потренуєтесь у виразності читання вірша «Пряля». А також спробуєте створити свій власний образ зими, склавши розповідь «Зустріч з зимою».
 4.10. Читання диктором.
 4.11. Робота в групах. «Гра – Зєднай»
 - Який настрій вірша «Пряля»
 - Я пропоную вам пофантазувати. Прочитайте речення, уявляючи кадри мультфільму, який настрій вони створюють? (зошит, с 50)
 4.12. Презентація аудіо книги.
 - Зимова краса надилаха не лише Ліну Костенко, багато поетів теж створювали образи зими. Деякі твори ми з вами уже прочитали, ви малювали до них малюнки. Давайте пригадаємо їх. Послухайте вірші, розгляньте уважно малюнки і назвіть п назву та авторів цих віршів. Який образ зими вони усоблюють? ( Грайливий, Лютий, Турботливий, Веселий)
6. Підсумок уроку. Гра «Мікрофон»
- Сьогодні я запам’ятав …
- мені сподобалося…
Я хочу подякувати ….
[/size][/b]
Категорія: Читання | Додав: maja (19.03.2017)
Переглядів: 1739 | Рейтинг: 0.0/0
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро...
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту...
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового...
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]