Ліна Костенко "Віхола"
Тема. І знов засипле все зима. Ліна Костенко «Пряля». Мета: продовжувати знайомити учнів із поезією Л.Костенко; розвивати навички виразного, свідомого читання; вчити аналізувати прочитані твори; формувати соціальну та інформаційну компетентність; виховувати любов до художнього слова; бережне ставлення до природи. Хід уроку 1. Організація класу до уроку 1.1. Привітання 1.2. Девіз уроку - Сьогодні до нас на урок завітало багато гостей. Тож давайте будемо старанними, активними, покажемо навички виразного читання віршованих творів, збагатимо своє мовлення і створимо гарний настрій собі і нашим гостям. Стали, діти, підтягнулись, Одне одному всміхнулись. На урок старання не забудьте взяти, Сіли всі рівненько, будем працювати. 2. Мовна розминка. 2.1. Робота з загадкою. Діти, прочитайте загадку вставивши пропущені літери і відгадайте про яку пору року ми будемо вести розмову. 2.2.Інтерактивна вправа «Я вважаю …» - Поміркуйте, зима це погано, тому що …., зима це добре тому що … 2.3. Читання слів «блискавкою» - Прочитайте зимові слова з блискавичною швидкістю. Яке слово зайве? Чому? 2.4.Читання та доповнення чистомовки - Щоб правильно і виразно прочитати будь-який твір ми повинні розчитатись. Прочитайте й доповніть чистомовку. Ма-ма-ма- скоро вже (зима) Ме-ме-ме- - снігу (намете) Ем –ем-ем – шапочки (візьмем) Дем – дем – дем – на гірку (підем) 2.4. Рольове читання «Черепашки та сороки» - Прочитаємо чистомовку за ролями. Черепашки – хлопці, сороки – дівчатка. 2.5. Читання скоромовки з «диригентом» Наступний вірш прочитайте мовчки (очима), а тепер з диригентом. (спокійно. Тихо, голосно, спокійно, голосно, тихо). 3. Перевірка домашнього завдання 3.1. Бліц-опитування - Молодці, гарно розчиталися. А тепер пригадайте який твір ми читали на минулому уроці ? Хто автор цього вірша? Чий образ передала у своєму вірші Ліна Костенко? Що означає слово віхола? Які близькі за значенням слова ви можете підібрати до слова віхола? На чому приїхала баба Віхола? Що вона робила в селі? Що просила у людей? Навіщо їй решето? Що за біле борошно сіяла Баба Віхола? Який характер у Баби Віхоли? Навіщо потрібен сніг для землі? Пригадайте урок природознавства, для чого землі потрібен сніг? - Яким чином сніг захищає землю від перохолодження? Яка температура під сніговим покривалом? - Які властивості снігу ви можете назвати? Крім білого, які кольори використала Ліна Костенко у своєму вірші, щоб змалювати образ зими? 3.2. Читання в особах. - Із якою інтонацією слід читати цей вірш? (Хвилювання, нетерплячість) З.3. Читання власних доповнень до вірша. - Що означають три крапки в кінці вірша? Хто доповнив вірш власними рядками? 4. Вивчення нового матеріалу. 4.1. Повідомлення теми та завдань уроку. - Краса зимової природи надихала Ліну Костенко. За допомогою художнього слова вона яскраво і точно передала зимові образи. Ще з одним твором української поетеси ми познайомимось сьогодні. Вірш називається «Пряля» 4.2. Словникова робота - Хто знає, хто така пряля, що означає слово пряля? 4.3. Завдання до прослуховування - Послухайте уважно вірш «Пряля» і розкажіть про яку саме прялю йде мова. 4.3. Виразне читання вчителем. - Про яку прялю йде мова? Фізхвилинка - Ліна Костенко створила ще один образ зими, а ми зараз відпочинемо і заспіваєм пісню про зиму. 4.4. Читання «бджілки» Прочитайте і приготуйтеся до тестування? 4.5. Тестові завдання. (Взаємоперевірка ) 4.6. Аналіз змісту прочитаного - Якою ви уявляєте прялю? Що відбувається коли в прялі рветься нитка? Яку рису характеру цим показала Ліна Костенко? Прочитайте, що вже пряля встигла зробити? Який одяг підготувала і для кого? 4.7. Робота з таблицею «Порівняй» Порівняйте образ прялі і баби віхоли. Чим вони подібні? Назвіть спільні ознаки. Чим відрізняються? Які відмінні ознаки? 4.8. Робота за «Таблицею уваги..» 4.7. Робота в парах. «Знайдіть риму» 4.9. Читання «З сніжинкою» - Визначте темп читання, гучність голосу. - Читає той, у кого на парту впаде сніжинка. Домашнє завдання - Вдома ви потренуєтесь у виразності читання вірша «Пряля». А також спробуєте створити свій власний образ зими, склавши розповідь «Зустріч з зимою». 4.10. Читання диктором. 4.11. Робота в групах. «Гра – Зєднай» - Який настрій вірша «Пряля» - Я пропоную вам пофантазувати. Прочитайте речення, уявляючи кадри мультфільму, який настрій вони створюють? (зошит, с 50) 4.12. Презентація аудіо книги. - Зимова краса надилаха не лише Ліну Костенко, багато поетів теж створювали образи зими. Деякі твори ми з вами уже прочитали, ви малювали до них малюнки. Давайте пригадаємо їх. Послухайте вірші, розгляньте уважно малюнки і назвіть п назву та авторів цих віршів. Який образ зими вони усоблюють? ( Грайливий, Лютий, Турботливий, Веселий) 6. Підсумок уроку. Гра «Мікрофон» - Сьогодні я запам’ятав … - мені сподобалося… Я хочу подякувати …. [/size][/b] | |
| |
Переглядів: 1783 | |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Свято Букваря! |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Всього коментарів: 0 | |