Українська народна казка «Цап та баран»
Тема: Де сила не зможе, там розум допоможе. Цап та баран (казка)
Мета: Учити учнів свідомо і виразно читати казки; розвивати вміння виділяти в тексті дійових осіб, давати їм характеристику; спостерігати за структурою і сюжетом казки, стисло її переказувати; формувати навички правильного і свідомого читання мовчки і вголос; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до народної творчості. Хід уроку I. Організаційний момент Пронував уже дзвінок, Всіх покликав на урок. Тому дружно всі сідаймо, Працювати починаймо. -Девіз нашого уроку: «Хто багато читає, той багато знає» II. Мовленнєва розминка 1.Робота над чистомовкою Чи то лис, чи то ліс, чи то кинь, чи то кінь, чи то кит, чи то кіт – Звуки плутати не слід. -Пригадаймо, дітки, вмить як пшениченька шумить? ( Ш-ш-ш); -Як в гайку струмок дзвенить?(Дзінь-дзінь-дзінь); - А як джміль в саду бринить?(Дж-дж-дж); -Як шумлять у птаха крила?(Шух-шух-шух); - В морі синьому вітрила?(С-с-с-с). 2.Читання складів на одному диханні Ра-ро-ру-ри-рі-ре Рам-ром-рум-рим-рім-рем Рак-рок-рук-рик-рік-рек 3.Робота над скоромовками Їхав лис через ліс поламав п’ять коліс.(артикуляція звука [ л],[л’ ]); Умілому всяка робота легка.? (на визначення логічного наголошеного слова; інтонація). III.Повідомлення теми та мети уроку -Діти, пригадайте, який великий розділ ми почали вивчати? А на якому підрозділі зупинилися? А чому казки називають народними? А що ж таке казка? А які види казок ви знаєте? (про тварин, чарівні, побутові) Сьогодні ми продовжимо вивчати українські народні казки. IV.Перевірка домашнього завдання по казці “Лисиця та їжак” 1.Читання казки в особах -А домашнє завдання, діти , у вас було по командах. Кожна команда отримала різне завдання. То ж перша команда отримала завдання читати казку «Лисиця та їжак» за особами. Як же підготувалась перша команда? (троє дітей читають казку в особах) -Похлопаємо нашим учням. Дякуємо за гарну підготовку. 2. Переказ казки. -А друга команда підготувала переказ казки «Лисиця та їжак»(виходить один учень-переказує) -Молодець. А тепер таке питання: -З яких частин складається казка? -А зараз відкрийте підручники, де казка «Лисиця та їжак», і прочитайте зачин. -Знайдіть і прочитайте кінцівку. -Дякую, молодці. Діти, скажіть мені, будь-ласка, а чого вчить нас ця казка? -Добре, молодці. А чи знаєте ви, діти, що слово лисиця – це старослов’янське слово і означає «лис»-жовтуватий, рудий колір. Через свій колір ця тварина і отримала свою назву. 3.Довідкове бюро -А ще третя команда отримала творче завдання: -Чому лисичка героїня багатьох казок.(учні по черзі розказують те, що підготували вдома) -Дякуємо і похлопаємо.А тепер я хочу, щоб ви були ще уважнішіми. Я перевірю, чи знаєте ви казки, бо в казках лисичку зображують по-різному. 4. Гра «Пригадай назву казки» Музична фізкультхвилинка V. Вивчення нового матеріалу. Опрацювання казки «Цап та баран» -А сьогодні ми познайомимося і ще з однією казкою. А з якою, відгадаєте загадки про головних героїв. Коротенькі ноги, Завитками роги, Шерсть м’яка і густа, І курдюк замість хвоста.(баран) -Хто родиться з бородою?(цап) -Отже, сьогодні ми будемо читати нову українську народну казку «Цап та баран»(ст.37-39) 1.Читання казки вчителем -Сподобалась вам ця казка? Прочитайте зачин. Знайдіть і прочитайте кінцівку. 2. Словникова робота Відсіля, п’ятами накивати, курінь, прибрались, ворожити, ворожбит. 3. Читання казки учнями(ланцюжком) 4.Аналіз казки -Чому звірі пішли з подвір’я господаря? -Що вони побачили посеред поля? -Що робили вовки? -Як цап та баран перехитрили хижаків? -А як вовки хотіли врятуватися? VI. Закріплення вивченого матеріалу 1.Гра «Закінчи речення» -А збирайтеся, цапе й баране,…. -Тут уже вовки злякалися;… -Стали вовки думати-гадати,…. 2.Характеристика героїв казки -Яким був баран?(дужим та несміливим) -Яким був цап?(сміливим та недужим) -Які ще риси характеру виявили ці герої? VII. Підсумок уроку -Чого вчить нас казка «Цап та баран»? -Діти, а скажіть мені, будь-ласка, чи відповідає прислів’я «Де сила не зможе, там розум допоможе» нашій казочці? -Чого вас цей урок навчив? VIII. Домашнє завдання -Одна група підготується до інсценізації казки; друга-виразно читати та вміти переказувати за підручником; третя –придумати продовження казки. | |
| |
Переглядів: 2984 | |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку» |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
Всього коментарів: 0 | |