Українська народна казка «Цап та баран»
Тема: Де сила не зможе, там розум допоможе. Цап та баран (казка)
Мета: Учити учнів свідомо і виразно читати казки; розвивати вміння виділяти в тексті дійових осіб, давати їм характеристику; спостерігати за структурою і сюжетом казки, стисло її переказувати; формувати навички правильного і свідомого читання мовчки і вголос; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до народної творчості.

Хід уроку
I. Організаційний момент
Пронував уже дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тому дружно всі сідаймо,
Працювати починаймо.
-Девіз нашого уроку: «Хто багато читає, той багато знає»
II. Мовленнєва розминка
1.Робота над чистомовкою
Чи то лис, чи то ліс,
чи то кинь, чи то кінь,
чи то кит, чи то кіт –
Звуки плутати не слід.
-Пригадаймо, дітки, вмить як пшениченька шумить? ( Ш-ш-ш);
-Як в гайку струмок дзвенить?(Дзінь-дзінь-дзінь);
- А як джміль в саду бринить?(Дж-дж-дж);
-Як шумлять у птаха крила?(Шух-шух-шух);
- В морі синьому вітрила?(С-с-с-с).
2.Читання складів на одному диханні
Ра-ро-ру-ри-рі-ре
Рам-ром-рум-рим-рім-рем
Рак-рок-рук-рик-рік-рек
3.Робота над скоромовками
Їхав лис через ліс поламав п’ять коліс.(артикуляція звука [ л],[л’ ]);
Умілому всяка робота легка.? (на визначення логічного наголошеного слова; інтонація).
III.Повідомлення теми та мети уроку
-Діти, пригадайте, який великий розділ ми почали вивчати? А на якому підрозділі зупинилися? А чому казки називають народними? А що ж таке казка? А які види казок ви знаєте? (про тварин, чарівні, побутові) Сьогодні ми продовжимо вивчати українські народні казки.
IV.Перевірка домашнього завдання по казці “Лисиця та їжак”
1.Читання казки в особах
-А домашнє завдання, діти , у вас було по командах. Кожна команда отримала різне завдання. То ж перша команда отримала завдання читати казку «Лисиця та їжак» за особами. Як же підготувалась перша команда? (троє дітей читають казку в особах)
-Похлопаємо нашим учням. Дякуємо за гарну підготовку.
2. Переказ казки.
-А друга команда підготувала переказ казки «Лисиця та їжак»(виходить один учень-переказує)
-Молодець. А тепер таке питання: -З яких частин складається казка?
-А зараз відкрийте підручники, де казка «Лисиця та їжак», і прочитайте зачин.
-Знайдіть і прочитайте кінцівку.
-Дякую, молодці. Діти, скажіть мені, будь-ласка, а чого вчить нас ця казка?
-Добре, молодці. А чи знаєте ви, діти, що слово лисиця – це старослов’янське слово і означає «лис»-жовтуватий, рудий колір. Через свій колір ця тварина і отримала свою назву.
3.Довідкове бюро
-А ще третя команда отримала творче завдання: -Чому лисичка героїня багатьох казок.(учні по черзі розказують те, що підготували вдома)
-Дякуємо і похлопаємо.А тепер я хочу, щоб ви були ще уважнішіми. Я перевірю, чи знаєте ви казки, бо в казках лисичку зображують по-різному.
4. Гра «Пригадай назву казки»
Музична фізкультхвилинка
V. Вивчення нового матеріалу. Опрацювання казки «Цап та баран»
-А сьогодні ми познайомимося і ще з однією казкою. А з якою, відгадаєте загадки про головних героїв.
Коротенькі ноги,
Завитками роги,
Шерсть м’яка і густа,
І курдюк замість хвоста.(баран)
-Хто родиться з бородою?(цап)
-Отже, сьогодні ми будемо читати нову українську народну казку «Цап та баран»(ст.37-39)
1.Читання казки вчителем
-Сподобалась вам ця казка? Прочитайте зачин. Знайдіть і прочитайте кінцівку.
2. Словникова робота
Відсіля, п’ятами накивати, курінь, прибрались, ворожити, ворожбит.
3. Читання казки учнями(ланцюжком)
4.Аналіз казки
-Чому звірі пішли з подвір’я господаря?
-Що вони побачили посеред поля?
-Що робили вовки?
-Як цап та баран перехитрили хижаків?
-А як вовки хотіли врятуватися?
VI. Закріплення вивченого матеріалу
1.Гра «Закінчи речення»
-А збирайтеся, цапе й баране,….
-Тут уже вовки злякалися;…
-Стали вовки думати-гадати,….
2.Характеристика героїв казки
-Яким був баран?(дужим та несміливим)
-Яким був цап?(сміливим та недужим)
-Які ще риси характеру виявили ці герої?
VII. Підсумок уроку
-Чого вчить нас казка «Цап та баран»?
-Діти, а скажіть мені, будь-ласка, чи відповідає прислів’я «Де сила не зможе, там розум допоможе» нашій казочці?
-Чого вас цей урок навчив?
VIII. Домашнє завдання
-Одна група підготується до інсценізації казки; друга-виразно читати та вміти переказувати за підручником; третя –придумати продовження казки.
Категорія: Читання | Додав: grigorjewaliana2016 (11.12.2015) W
Переглядів: 3083 | Рейтинг: 5.0/1
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння
Перевірна робота № 4
Що виготовляють або вирощують там, де ти живеш. Як хліб на стіл прийшов. Вшан...
Задачі на знаходження невідомого зменшуваного. Вправи та задачі на засвоєння ...
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 4. Зв’язок множення й ді...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]