Урок 114. Іван Франко «Лис Микита» (уривок) Мета: дати учням поняття «авторські (літературні) казки»; вчити їх аналізувати зміст твору, давати характеристики героям; розвивати техніку читання; формувати вміння працювати в колективі та самостійно. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Гра «Тренуємо емоції» • Насупитись, як сердита людина, осіння хмара; • посміхнутись, як кіт на сонці, як саме сонечко; • позлитись, як два цапки на мосту; • злякатись, як Маша, що загубилася в лісі; • втомитись, як дід, що тягнув ріпку; • погарчати, як гарчить Сірко на вовка тощо. 2. Робота над скоромовкою. Гра «Дощик» Казав казку — казочку, Приказку — приказочкуі Косарикам — косарям, Казкарикам — казкарям. 3. Робота над чистомовкою Ато-ато-ато — чистомовок є багато. Ті-ті-ті — та найкращі будуть ті, Ята-ята-ята — що поможуть вам, малята, Ув-ув-ув — ротик щоб слухняним був! III. Перевірка домашнього завдання Учні відповідають на запитання рубрики «Повтори і пригадай» (с. 136). IV. Мотивація навчальної діяльності.
Гра «Відгадайте казочку» (див. додаток на с. 104) — Молодці, діти! Я бачу, ви знаєте ці казочки. А хто їх придумав? (Діти: «Ми не знаємо автора».) — Правильно. У цих казочках немає одного автора, адже йшли вони до нас із давніх-давен, переказувалися від одного покоління до іншого. І тому вони мають одну назву: народні. — А сьогодні ми почнемо ознайомлення з казками, в яких автор відомий. Ці казки називаються літературними, або авторськими. Давайте повторимо і запам’ятаємо ці назви. (Діти декілька разів повторюють, запам’ятовують терміни.) V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Робота над завданням зі скриньок літературних казок Клас 2.Опрацювання казки Івана Франка «Лис Микита» (с. 137-141) 1) Вступна бесіда. — Казочка, з якою ми ознайомимось сьогодні, називається «Лис Микита». — Що ви знаєте про лисицю, її повадки, поведінку? (Демонстрування малюнка лисиці.) — У яких казочках ви зустрічалися із нею? — Автор цієї казки — І. Я. Франко. 2) Читання учнями тексту про І. Я. Франка. 3) Читання казки учнями мовчки. — Назвіть персонажів прочитаної казки. 4) Словникова робота. Леститися — ніжно горнутися, виявляти ласку до кого-небудь. Шарпнула — тягти кого-, що-небудь посмиком; різко, рвучко смикати за щось. Вовтузитися — не сидіти спокійно; соватися. 5) Читання казки учнями «ланцюжком». — Де Вовчиця зустріла Лиса? — Що він робив? — Яким автор зобразив Лиса і Вовчицю? — Чим закінчилася риболовля для Вовчиці? — Пригадайте українську народну казку, до якої подібний твір Івана Франка. — Розгляньте малюнок до казки. — Яким зображено Лиса? 6) Читання казки учнями за особами. VI. Підсумок уроку — Отже, наш Урок добіг кінця. Що ж нового на ньому ви дізналися? (Казки бувають не тільки народними, а й літературними, або авторськими.) — З якою казкою ви ознайомилися? — Чого вона вас навчила? VII. Домашнє завдання Читати та переказувати казку «Лис Микита». За бажанням проілюструвати казку.
ДОДАТОК ДО УРОКУ 114 • Сидів він на віконечку, Як маленьке сонечко. Від діда з бабусею утік, Побіг у ліс і раптом зник. («Колобок») • Знесла яєчко золоте, Зраділи дуже дід і баба. Ви, діти, знаєте її — Та це ж. («КурочкаРяба»), • В охайненькій хатині Голосистий півник жив, І від рання до смеркання Працювати він любив. Ще жили з ним мишенята, Круть і Верть їх звали. Цілий день ледачі, У полі стрибали. До роботи не охочі, А як їсти — тут як тут. Пригадайте, милі діти, Як цю казочку зовуть? («Колосок») • Із якої казки я, Бичок-третячок? Із соломи дід зробив, Бік смолою засмолив. («Солом’яний бичок») | |
| |
Переглядів: 4626 | |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Правила поведінки за столом |
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку» |
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева» |
Як людина пізнає світ |
Всього коментарів: 0 | |