Урок 113. Урок позакласного читання. Казки народів світу Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розширювати знання учнів про казки народів світу; розвивати зв'язне мовлення учнів; вдосконалювати вміння висловлювати оцінні судження, знаходити зображувально-виражальні засоби опису героїв; виховувати інтерес до народної мудрості. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою Звили чаплі гніздо із паклі. Із чорного неба крапають каплі. У гнізді із паклі намокли чаплі. 2. Робота над чистомовкою Жу-жу-жу — яз Оленкою дружу. Іж-іж-іж — пиріжок на всіх розріж. Жи-жи-жи — маєш друга — бережи. Жа-жа-жа — друг купив мені коржа. 3. Робота над лічилкою Раз і два. Раз і два. В нас лічилка лісова! В лісі — дерево дуплисте, А в дуплі живе сова, Що жовтаві очі має, Спить — удень. Вночі — літає. Добрий сон, сові приснись! Я — ховаюсь! Ти — жмурись! Г. Чубач III. — Сьогодні на уроці ми продовжимо мандрівку у королівство казок, зокрема казок народів Європи. — Погляньте на мапу Європи. Які країни ви знаєте? У кожного народу існують свої звичаї, традиції, культура, і, звісно, свої казки. IV. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИЖОК — Які книжки на виставці вам знайомі? — Які казки ви читали? — Хто автори цих казок? — Які народи вони представляють? За бажанням дітей учитель викликає трьох-чотирьох учнів переказати прочитану казку. — Чия розповідь вам найбільше сподобалася? V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Вікторина «Чи знаєте ви казки?» — Яка героїня, ідучи лісом до бабусі, зустріла вовка? (Шарль Перро «Червона Шапочка») Клас — Хто соромився своєї гидкої зовнішності? (Г. Х.Андерсен «Гидке каченя») — Кому чоботи допомогли стати королем? (Шарль Перро «Кіт у чоботях») — У якій казці співали разом кіт, осел, пес і півень? (Брати Грімм «Бременські музиканти») — Хто ніяк не міг знайти золотого ключика? (О. Толстой «Пригоди Бура-тіно, або Золотий ключик») — У якій казці матір з сином кинули в бочці в океан? [О. Пушкін «Казка про царя Салтана») Фізкультхвилинка VI. ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНИХ КАЗОК 1. «Як гусак лиса перехитрив» [чеська народна казка) — Хто перестрів гусака? — Які почуття під час зустрічі з лисом пережив гусак? Прочитайте. — Як він перехитрив лиса? — Яка риса характеру допомогла гусакові? 2. «Лисиця, дрізд і ворона» [литовська народна казка) Гра «Бджілки» Напівголосне читання казки — кожен у своєму темпі. Робота в групах Кожна група отримує своє завдання. 1-иіа група — стисло переказати текст. 2-га група — підготувати відповіді на запитання. — Що сталося з дітьми дрозда? — Яку пораду дала ворона? — Як ворона перехитрила лисицю? — Якою показана лисиця в казці? 3-тя група — характеристика дійових осіб. Робота в парах Учні читають діалог, який їм найбільше сподобався. VII. Підсумок уроку — Наш Урок добігає кінця, але ніколи не закінчується казка. Адже і дорослі, і діти хочуть вірити в диво, в те, що добро має перемогти зло. Затишно дітям в пазусі казок. Отак би й слухав про царя Салтана, Або про те, як весело козак, Обманював турецького султана. Про карих коней з полуменем грив, Про чаклуна, що все на світі може. І хто б там, що кому не говорив, А згине зло і правда переможе. VIII. Домашнє завдання — Наступний Урок позакласного читання ми проведемо за темою «І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |
| |
Переглядів: 4184 | |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Правила поведінки за столом |
Як тварини готуються до зими |
Всього коментарів: 0 | |