💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Урок позакласного читання. Казки народів світу

Урок 113. Урок позакласного читання. Казки народів світу

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розширювати знання учнів про казки народів світу; розвивати зв'язне мовлення учнів; вдосконалювати вміння висловлювати оцінні судження, знаходити зображувально-виражальні засоби опису героїв; виховувати інтерес до народної мудрості.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою

Звили чаплі гніздо із паклі.

Із чорного неба крапають каплі.

У гнізді із паклі намокли чаплі.

2. Робота над чистомовкою

Жу-жу-жу — яз Оленкою дружу.

Іж-іж-іж — пиріжок на всіх розріж.

Жи-жи-жи — маєш друга — бережи.

Жа-жа-жа — друг купив мені коржа.

3. Робота над лічилкою

Раз і два. Раз і два.

В нас лічилка лісова!

В лісі — дерево дуплисте,

А в дуплі живе сова,

Що жовтаві очі має,

Спить — удень. Вночі — літає.

Добрий сон, сові приснись!

Я — ховаюсь! Ти — жмурись!

Г. Чубач

III.

— Сьогодні на уроці ми продовжимо мандрівку у королівство казок, зокрема казок народів Європи.

— Погляньте на мапу Європи. Які країни ви знаєте?

У кожного народу існують свої звичаї, традиції, культура, і, звісно, свої казки.

IV. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИЖОК

— Які книжки на виставці вам знайомі?

— Які казки ви читали?

— Хто автори цих казок?

— Які народи вони представляють?

За бажанням дітей учитель викликає трьох-чотирьох учнів переказати прочитану казку.

— Чия розповідь вам найбільше сподобалася?

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Вікторина «Чи знаєте ви казки?»

— Яка героїня, ідучи лісом до бабусі, зустріла вовка? (Шарль Перро «Червона Шапочка»)

Клас

— Хто соромився своєї гидкої зовнішності? (Г. Х.Андерсен «Гидке каченя»)

— Кому чоботи допомогли стати королем? (Шарль Перро «Кіт у чоботях»)

— У якій казці співали разом кіт, осел, пес і півень? (Брати Грімм «Бременські музиканти»)

— Хто ніяк не міг знайти золотого ключика? (О. Толстой «Пригоди Бура-тіно, або Золотий ключик»)

— У якій казці матір з сином кинули в бочці в океан? [О. Пушкін «Казка про царя Салтана»)

Фізкультхвилинка

VI. ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНИХ КАЗОК

1. «Як гусак лиса перехитрив» [чеська народна казка)

— Хто перестрів гусака?

— Які почуття під час зустрічі з лисом пережив гусак? Прочитайте.

— Як він перехитрив лиса?

— Яка риса характеру допомогла гусакові?

2. «Лисиця, дрізд і ворона» [литовська народна казка)

Гра «Бджілки»

Напівголосне читання казки — кожен у своєму темпі.

Робота в групах

Кожна група отримує своє завдання.

1-иіа група — стисло переказати текст.

2-га група — підготувати відповіді на запитання.

— Що сталося з дітьми дрозда?

— Яку пораду дала ворона?

— Як ворона перехитрила лисицю?

— Якою показана лисиця в казці?

3-тя група — характеристика дійових осіб.

Робота в парах

Учні читають діалог, який їм найбільше сподобався.

VII. Підсумок уроку

— Наш Урок добігає кінця, але ніколи не закінчується казка. Адже і дорослі, і діти хочуть вірити в диво, в те, що добро має перемогти зло.

Затишно дітям в пазусі казок.

Отак би й слухав про царя Салтана,

Або про те, як весело козак,

Обманював турецького султана.

Про карих коней з полуменем грив,

Про чаклуна, що все на світі може.

І хто б там, що кому не говорив,

А згине зло і правда переможе.

VIII. Домашнє завдання

— Наступний Урок позакласного читання ми проведемо за темою «І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом».

Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (07.05.2014)
Переглядів: 4184 | Рейтинг: 2.0/1
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні...
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар»
Білоруська народна казка «Легкий хліб»
Правила поведінки за столом
Як тварини готуються до зими
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]