Урок 108. До уміння потрібне терпіння. Андрій М’ястківський «Мудра голка» Мета: вдосконалювати навички правильного і виразного читання та літературного аналізу твору, вміння працювати самостійно; формувати оцінні судження; розвивати читацькі навички; виховувати старанність, працелюбність. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над чистомовкою Рі-рі-рі, рі-рі-рі! Кріт сидить в своїй норі. Ра-ра-ра, ра-ра-ра! Йде до школи дітвора. Рі-рі-рі, рі-рі-рі! Добре в школі дітворі. Л. Лозован 2. Робота над скоромовкою. Гра «Дощик» На річці Роман впіймав руками рака, Рак ущипнув Романа за руку. 3. Гра «Зоряна година» З букв слова електропраска скласти нові слова. Електропраска — кекс, порт, рот, рак, спорт, скат, ропа, парта, секрет, кат,. 4. Гра «Заміни вислів одним словом» Учні читають на дошці вислови і добирають слово, яке б їх замінило. з громом і блискавкою — . (гроза). Дощ► дуже сильний— .(злива). дуже дрібний, густий — . (мряка). III. Перевірка домашнього завдання Гра «Дуель» Клас розподіляється на дві групи. Одна група ставить запитання, інша — дає відповіді. IV. Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні ми ознайомимося із творчістю відомого поета, прозаїка, перекладача Андрія М’ястківського. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Біографічна довідка — Народився Андрій М’ястківський у селі Соколівці на Вінниччині. Друкуватися почав ще до війни. Та в творчій біографії письменника була велика перерва, про яку сповістив не дзвінок, а бомби й гарматні постріли. Солдат М’ястківський пройшов війну в роті фронтової розвідки, а це означає, що він воював на передовій, а частіше — в тилу ворога. За бойові заслуги він Клас був нагороджений медаллю «За відвагу», ще й дослужився до найвищого солдатського звання — єфрейтор, чим дуже пишався. Андрій М’ястківський — відомий автор блискучих новел, талановитих романів, чудових віршів. Писав для дітей і дорослих. Весь його творчий доробок утілився у понад сорок книжок поезії та прози, численні тексти пісень і перекладів (з білоруської, молдовської, румунської та інших мов). 2.Опрацювання оповідання А. М'ястківського «Мудра голка» ((. 125-126) 1) Гра «Передбачення». — Прочитайте заголовок. — Як ви вважаєте, про що йтиметься в цьому оповіданні? (Вправа «Мікрофон». Учні висловлюють свої припущення.) 2) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання оповідання учнями. — Чи справдилися наші припущення? 3) Словникова робота. а) Довідкове бюро. Гаптувати — вишивати шовковими, вкритими тонким шаром золота або срібла нитками різного ґатунку. б) Читання слів «луною» за вчителем, «хвилею» в групах. Вузликрамниця рушничокмерщій повернувшисьрозплутала чорнобривцікольнула Фізкультхвилинка 4) Виразне читання оповідання «ланцюжком». — Назвіть персонажів оповідання. 5) Гра «Торнадо». Починати читати повільно, поступово збільшуючи швидкість читання. 6) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Про що це оповідання? — Оберіть найточнішу відповідь серед запропонованих: а) про те, як Марійка вколола собі пальчик; б) про те, як Марійка вчилася вишивати; в) про те, як мама вишивала рушничок. — Чому в Марійки спочатку нічого не виходило? — Що, на вашу думку, можна порадити дівчинці? — Прочитайте слова, у яких зосереджено основну думку твору. — Пригадайте казки, у яких є такі слова: мудра, мудрий. Доведіть, що твір «Мудра голка» — оповідання. VI. Підсумок уроку — Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці? — Хто автор цього оповідання? — Чого воно вас навчає? VII. Домашнє завдання Підготуватися до читання за особами. | |
| |
Переглядів: 4385 | |
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Всього коментарів: 0 | |