💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

А вже весна, а вже красна... Анатолій Костецький «Починається весна»

Урок 85. А вже весна, а вже красна... Анатолій Костецький «Починається весна»

Мета: почати ознайомлення учнів з творами Анатолія Костецького; вдосконалювати техніку правильного, свідомого, виразного читання; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Вправи для розвитку артикуляції дихання

 • «Цокання» язиком у ротовій порожнині.

 • Набравши повітря, якнайдовше вимовити слово «ні» з поступовим видихом (тричі).

 • «Маятник» — ротик відкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої (десять разів).

 • Вітерець у лісі — ш-ш-ш.

 • Повзе вуж у траві — с-с-с.

 • Прилетів жук — ж-ж-ж.

 • Заспівав комарик — з-з-з.

 • Пролетів птах — шух-шух-шух.

 • Запихкав їжачок — пих-пих-пих.

 • Дзюркоче вода у струмочку — дз-дз-дз.

 • Забриніла бджілка — дж-дж-дж.

2. Робота над скоромовкою

Павло і Пилипко Поливали липки.

3. Робота над чистомовкою

На-на-на — тепла весна.

Ня-ня-ня — купали коня.

Ра-ра-ра — висока гора.

III. Перевірка домашнього завдання

Діти розповідають про створений самостійно образ роси.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

— Літературна скарбниця продовжує нас ознайомлювати з творчістю українських поетів. Своїм поетичним даром поділиться з нами Анатолій Костецький.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Біографічна довідка

— «Вітаю вас, мої славні і хороші книголюбчики та казкознавчики.»,— цими словами майже кожного ранку впродовж кількох років вітав, як ніхто, по-своєму, слухачів популярної радіопередачі «Пригоди славнозвісних книг» Анатолій Георгійович Костецький. Усе, що написане цим письменником, неймовірно цікаве, вигадливе, веселе і дуже-дуже близьке кожному з дітей. А все це тому, що Анатолій Костецький умів нібито не виходити з віку своїх героїв — бути або ж ровесником читача, або ж не набагато за нього старшим. Так добре він знав і відчував той світ, у якому вчаться, мріють,

 Виросли липки У Павла і Пилипка.

 Ря-ря-ря — вранішня зоря. Ця-ця-ця — лагідна киця.

Клас

дружать і бешкетують герої його пригодницьких повістей і віршів. Народився

А.Г. Костецький у Києві в сім’ї вчителів. Про своє дитинство розповідає з гумором: «Дитинство було важке: класний керівник тато; “нормальні” діти після школи відпочивали від учителів, а в школі — від батьків, а у мене вчителі і вдома, і в школі.». У п’ять років хлопець сам читав і писав, навчився грати в шахи й плавати. Відтоді не розлучався зі спортом, книгою, пером. Ще в дитячому садку, коли його, малого, дорослі запитували «Ким ти хочеш бути?», він упевнено відповідав: «Письменником!».

Ще в першому класі в Анатолія Костецького був зошит із власними віршами. У п’ятому він отримав на шкільному конкурсі диплом за вірші, присвячені Тарасові Шевченку.

Анатолій Костецький — автор понад п’ятдесяти поетичних і прозових книжок: «А метеликам весело», «Весняні дарунки», «Все про мене», «Лист до птахів», «Де літо живе?», «Батьки нас не розуміють», «Бюро знахідок», «Постукай у моє вікно», «Все — як насправді», «Суперклей Христофора Тюль-кіна, або Вас викрито — здавайтесь!», «Мінімакс — кишеньковий дракон, або День без батьків», «Мої та твої таємниці» та ін.

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання вірша А. Костецького «Починається весна» (с. 97)

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Якій порі року присвятив свій вірш Анатолій Костецький?

2) Словникова робота.

Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем.

Щокизранку

раптовозасіють

веснянкилагідні

починаєтьсярозщебечуться

— Прочитайте слова на одному диханні.

3) Виразне читання вірша учнями.

— Як поет називає зміни, що відбуваються в природі з приходом весни? Чому? Дайте відповідь словами вірша.

— Прочитайте перших два рядки твору. Поміркуйте, чому автор починає вірш саме так, ще й двічі повторює слово знов?

— Які почуття переживає поет і ви разом із ним?

4) Гра «Добери риму».

Дива. (трава)',

носи. (голоси);

веснянки. (зранку).

5) Читання тексту О. Копиленка (с. 91).

— Якою ознакою наділено вітерець?

— Чим особливе березневе сонце?

— Відшукайте подібну ознаку у вірші «Починається весна».

VI. Підсумок уроку

— Чого вчилися на уроці?

— Що нового дізналися?

— Який вірш читали? Хто його автор?

VII. Домашнє завдання

Категорія: Читання | Додав: SYLER (07.05.2014)
Переглядів: 3501 | Рейтинг: 2.0/1
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання»
Сонце та його значення для життя на Землі
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький»
Самообслуговування. Призначення одягу та взуття
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]