💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

А вже весна, а вже красна... Анатолій Костецький «Починається весна»

Урок 85. А вже весна, а вже красна... Анатолій Костецький «Починається весна»

Мета: почати ознайомлення учнів з творами Анатолія Костецького; вдосконалювати техніку правильного, свідомого, виразного читання; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Вправи для розвитку артикуляції дихання

 • «Цокання» язиком у ротовій порожнині.

 • Набравши повітря, якнайдовше вимовити слово «ні» з поступовим видихом (тричі).

 • «Маятник» — ротик відкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої (десять разів).

 • Вітерець у лісі — ш-ш-ш.

 • Повзе вуж у траві — с-с-с.

 • Прилетів жук — ж-ж-ж.

 • Заспівав комарик — з-з-з.

 • Пролетів птах — шух-шух-шух.

 • Запихкав їжачок — пих-пих-пих.

 • Дзюркоче вода у струмочку — дз-дз-дз.

 • Забриніла бджілка — дж-дж-дж.

2. Робота над скоромовкою

Павло і Пилипко Поливали липки.

3. Робота над чистомовкою

На-на-на — тепла весна.

Ня-ня-ня — купали коня.

Ра-ра-ра — висока гора.

III. Перевірка домашнього завдання

Діти розповідають про створений самостійно образ роси.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

— Літературна скарбниця продовжує нас ознайомлювати з творчістю українських поетів. Своїм поетичним даром поділиться з нами Анатолій Костецький.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Біографічна довідка

— «Вітаю вас, мої славні і хороші книголюбчики та казкознавчики.»,— цими словами майже кожного ранку впродовж кількох років вітав, як ніхто, по-своєму, слухачів популярної радіопередачі «Пригоди славнозвісних книг» Анатолій Георгійович Костецький. Усе, що написане цим письменником, неймовірно цікаве, вигадливе, веселе і дуже-дуже близьке кожному з дітей. А все це тому, що Анатолій Костецький умів нібито не виходити з віку своїх героїв — бути або ж ровесником читача, або ж не набагато за нього старшим. Так добре він знав і відчував той світ, у якому вчаться, мріють,

 Виросли липки У Павла і Пилипка.

 Ря-ря-ря — вранішня зоря. Ця-ця-ця — лагідна киця.

Клас

дружать і бешкетують герої його пригодницьких повістей і віршів. Народився

А.Г. Костецький у Києві в сім’ї вчителів. Про своє дитинство розповідає з гумором: «Дитинство було важке: класний керівник тато; “нормальні” діти після школи відпочивали від учителів, а в школі — від батьків, а у мене вчителі і вдома, і в школі.». У п’ять років хлопець сам читав і писав, навчився грати в шахи й плавати. Відтоді не розлучався зі спортом, книгою, пером. Ще в дитячому садку, коли його, малого, дорослі запитували «Ким ти хочеш бути?», він упевнено відповідав: «Письменником!».

Ще в першому класі в Анатолія Костецького був зошит із власними віршами. У п’ятому він отримав на шкільному конкурсі диплом за вірші, присвячені Тарасові Шевченку.

Анатолій Костецький — автор понад п’ятдесяти поетичних і прозових книжок: «А метеликам весело», «Весняні дарунки», «Все про мене», «Лист до птахів», «Де літо живе?», «Батьки нас не розуміють», «Бюро знахідок», «Постукай у моє вікно», «Все — як насправді», «Суперклей Христофора Тюль-кіна, або Вас викрито — здавайтесь!», «Мінімакс — кишеньковий дракон, або День без батьків», «Мої та твої таємниці» та ін.

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання вірша А. Костецького «Починається весна» (с. 97)

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Якій порі року присвятив свій вірш Анатолій Костецький?

2) Словникова робота.

Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем.

Щокизранку

раптовозасіють

веснянкилагідні

починаєтьсярозщебечуться

— Прочитайте слова на одному диханні.

3) Виразне читання вірша учнями.

— Як поет називає зміни, що відбуваються в природі з приходом весни? Чому? Дайте відповідь словами вірша.

— Прочитайте перших два рядки твору. Поміркуйте, чому автор починає вірш саме так, ще й двічі повторює слово знов?

— Які почуття переживає поет і ви разом із ним?

4) Гра «Добери риму».

Дива. (трава)',

носи. (голоси);

веснянки. (зранку).

5) Читання тексту О. Копиленка (с. 91).

— Якою ознакою наділено вітерець?

— Чим особливе березневе сонце?

— Відшукайте подібну ознаку у вірші «Починається весна».

VI. Підсумок уроку

— Чого вчилися на уроці?

— Що нового дізналися?

— Який вірш читали? Хто його автор?

VII. Домашнє завдання

Категорія: Читання | Додав: SYLER (07.05.2014)
Переглядів: 3495 | Рейтинг: 2.0/1
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка»
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
Сонце — джерело світла і тепла
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]