Урок 85. А вже весна, а вже красна... Анатолій Костецький «Починається весна» Мета: почати ознайомлення учнів з творами Анатолія Костецького; вдосконалювати техніку правильного, свідомого, виразного читання; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; виховувати любов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Вправи для розвитку артикуляції дихання • «Цокання» язиком у ротовій порожнині. • Набравши повітря, якнайдовше вимовити слово «ні» з поступовим видихом (тричі). • «Маятник» — ротик відкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої (десять разів). • Вітерець у лісі — ш-ш-ш. • Повзе вуж у траві — с-с-с. • Прилетів жук — ж-ж-ж. • Заспівав комарик — з-з-з. • Пролетів птах — шух-шух-шух. • Запихкав їжачок — пих-пих-пих. • Дзюркоче вода у струмочку — дз-дз-дз. • Забриніла бджілка — дж-дж-дж. 2. Робота над скоромовкою Павло і Пилипко Поливали липки. 3. Робота над чистомовкою На-на-на — тепла весна. Ня-ня-ня — купали коня. Ра-ра-ра — висока гора. III. Перевірка домашнього завдання Діти розповідають про створений самостійно образ роси. IV. Мотивація навчальної діяльності. — Літературна скарбниця продовжує нас ознайомлювати з творчістю українських поетів. Своїм поетичним даром поділиться з нами Анатолій Костецький. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Біографічна довідка — «Вітаю вас, мої славні і хороші книголюбчики та казкознавчики.»,— цими словами майже кожного ранку впродовж кількох років вітав, як ніхто, по-своєму, слухачів популярної радіопередачі «Пригоди славнозвісних книг» Анатолій Георгійович Костецький. Усе, що написане цим письменником, неймовірно цікаве, вигадливе, веселе і дуже-дуже близьке кожному з дітей. А все це тому, що Анатолій Костецький умів нібито не виходити з віку своїх героїв — бути або ж ровесником читача, або ж не набагато за нього старшим. Так добре він знав і відчував той світ, у якому вчаться, мріють, Виросли липки У Павла і Пилипка. Ря-ря-ря — вранішня зоря. Ця-ця-ця — лагідна киця. Клас дружать і бешкетують герої його пригодницьких повістей і віршів. Народився А.Г. Костецький у Києві в сім’ї вчителів. Про своє дитинство розповідає з гумором: «Дитинство було важке: класний керівник тато; “нормальні” діти після школи відпочивали від учителів, а в школі — від батьків, а у мене вчителі і вдома, і в школі.». У п’ять років хлопець сам читав і писав, навчився грати в шахи й плавати. Відтоді не розлучався зі спортом, книгою, пером. Ще в дитячому садку, коли його, малого, дорослі запитували «Ким ти хочеш бути?», він упевнено відповідав: «Письменником!». Ще в першому класі в Анатолія Костецького був зошит із власними віршами. У п’ятому він отримав на шкільному конкурсі диплом за вірші, присвячені Тарасові Шевченку. Анатолій Костецький — автор понад п’ятдесяти поетичних і прозових книжок: «А метеликам весело», «Весняні дарунки», «Все про мене», «Лист до птахів», «Де літо живе?», «Батьки нас не розуміють», «Бюро знахідок», «Постукай у моє вікно», «Все — як насправді», «Суперклей Христофора Тюль-кіна, або Вас викрито — здавайтесь!», «Мінімакс — кишеньковий дракон, або День без батьків», «Мої та твої таємниці» та ін. Фізкультхвилинка 2. Опрацювання вірша А. Костецького «Починається весна» (с. 97) 1) Виразне читання вірша вчителем. — Якій порі року присвятив свій вірш Анатолій Костецький? 2) Словникова робота. Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем. Щокизранку раптовозасіють веснянкилагідні починаєтьсярозщебечуться — Прочитайте слова на одному диханні. 3) Виразне читання вірша учнями. — Як поет називає зміни, що відбуваються в природі з приходом весни? Чому? Дайте відповідь словами вірша. — Прочитайте перших два рядки твору. Поміркуйте, чому автор починає вірш саме так, ще й двічі повторює слово знов? — Які почуття переживає поет і ви разом із ним? 4) Гра «Добери риму». Дива. (трава)', носи. (голоси); веснянки. (зранку). 5) Читання тексту О. Копиленка (с. 91). — Якою ознакою наділено вітерець? — Чим особливе березневе сонце? — Відшукайте подібну ознаку у вірші «Починається весна». VI. Підсумок уроку — Чого вчилися на уроці? — Що нового дізналися? — Який вірш читали? Хто його автор? VII. Домашнє завдання | |
| |
Переглядів: 3495 | |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі... |
Сонце — джерело світла і тепла |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Всього коментарів: 0 | |