Урок 79. Дивовижний світ природи. Вадим Скомаровський «Клени» Мета: ознайомити учнів з творчістю поета Вадима Скомаровського; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до прекрасного. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над лічилкою Ішов кіт через сто воріт, До кінця дійшов, Кошеня знайшов. — Няв! 2. Робота над скоромовкою Сонце гріє — аж пече, З сома в море піт тече, Радить сому сонний кит: — Покупатись, соме, слід. Л. Куліш-Зіньків 3. Читайте! Додавайте склади Лі. (то)по.(сол)фа. (ра) лі. (сок)по.(тяг)фа.(зан) лі .(кар)по.(сох)фа. (кел) лі .(так)по.(ра)фа. (ртух) 4. Робота над чистомовкою За-за-за — там іде коза. Зу-зу-зу — ми ведем козу. Зи-зи-зи — сіно відвези. Са-са-са — ось летить оса. Су-су-су — ми побачили косу. Це-це-це — кругле яйце. Єць-єць-єць — віє вітерець. III. Перевірка домашнього завдання Конкурс «Хто краще?» — Хто розкаже кращу казку про те, як друзі допомогли соловейкові одужати? IV. Мотивація навчальної діяльності. — Сьогодні ми починаємо ознайомлення з творчістю українського поета Вадима Скомаровського. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Біографічна довідка — Понад тридцять років пише вірші, поеми, казки для дітей Вадим Петрович Скомаровський. Його твори присвячені рідному краю, природі, героїці воєнної пори, працьовитим людям і, звісно, дівчаткам і хлопчикам — допитливим і непосидючим, яким був і сам поет у пору дитинства. Клас Народився Вадим Скомаровський 1 червня 1937 р. Його рідне село Балико-Щучинка (Кагарлицький район на Київщині) лежить на покраяному ярами правому березі Дніпра, довкола ліси, а в лісах — озера. Ця багата природа розвивала творчу уяву майбутнього поета, дещо скрашувала його дитинство, яке припало на роки Вітчизняної війни. На фронті загинув батько Вадима Скома-ровського. Мати все життя працювала вчителькою. І Вадим після закінчення семирічки, а потім — Ржищівського педучилища працював учителем у Бо-родянській школі на Київщині. Згодом Вадим Скомаровський закінчив Ізмаїльський педінститут. І подальша його журналістська робота та робота головним редактором і директором видавництва «Молодь» була тісно пов’язана зі школою, з дітворою та молоддю. Фізкультхвилинка 2. Опрацювання вірша В. Скомаровського «Клени» (с. 85-86) 1) Виразне читання вірша вчителем. — Яку картину природи ви уявляли, слухаючи вірш? 2) Словникова робота. а) Довідкове бюро. Багряне — густочервоне, криваво-червоне. б) Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем. Довгождучи стоялитривозі грізношуміла завірюхисивоброва одягнулаобтрушував — Прочитайте слова скоромовкою. — Назвіть дієслова. — Яке слово складається з двох частин? (Сивоброва) 3) Гра «Бджілки». Напівголосне читання вірша учнями. — Які картини природи описав поет? 4) Виразне читання вірша учнями «ланцюжком». — За допомогою яких слів автор передав тривогу кленів? Прочитайте відповідні рядки. — Знайдіть у вірші слова, завдяки яким явища природи й дерева постають живими істотами, схожими на людей. 5) Робота над ілюстрацією. — Що зображено на малюнку до вірша (с. 85)? — Який настрій передано художником? 6) Гра «Добери рими». Багряне. (настане); в тривозі. (на морозі); діброва. (сивоброва); завірюхи. (кожухи). VI. Підсумок уроку — Який вірш читали на сьогоднішньому уроці? — Хто його автор? — Що ви дізналися про творчий і життєвий шлях Вадима Скомаровського? VII. Домашнє завдання | |
| |
Переглядів: 3984 | |
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці |
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб... |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19 |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Всього коментарів: 0 | |