💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Дивовижний світ природи. Вадим Скомаровський «Клени»

Урок 79. Дивовижний світ природи. Вадим Скомаровський «Клени»

Мета: ознайомити учнів з творчістю поета Вадима Скомаровського; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до прекрасного.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над лічилкою

Ішов кіт через сто воріт,

До кінця дійшов,

Кошеня знайшов.

— Няв!

2. Робота над скоромовкою

Сонце гріє — аж пече,

З сома в море піт тече,

Радить сому сонний кит:

— Покупатись, соме, слід.

Л. Куліш-Зіньків

3. Читайте! Додавайте склади

Лі. (то)по.(сол)фа. (ра)

лі. (сок)по.(тяг)фа.(зан)

лі .(кар)по.(сох)фа. (кел)

лі .(так)по.(ра)фа. (ртух)

4. Робота над чистомовкою

За-за-за — там іде коза.

Зу-зу-зу — ми ведем козу.

Зи-зи-зи — сіно відвези.

Са-са-са — ось летить оса.

Су-су-су — ми побачили косу.

Це-це-це — кругле яйце.

Єць-єць-єць — віє вітерець.

III. Перевірка домашнього завдання

Конкурс «Хто краще?»

— Хто розкаже кращу казку про те, як друзі допомогли соловейкові одужати?

IV. Мотивація навчальної діяльності.

— Сьогодні ми починаємо ознайомлення з творчістю українського поета Вадима Скомаровського.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Біографічна довідка

— Понад тридцять років пише вірші, поеми, казки для дітей Вадим Петрович Скомаровський. Його твори присвячені рідному краю, природі, героїці воєнної пори, працьовитим людям і, звісно, дівчаткам і хлопчикам — допитливим і непосидючим, яким був і сам поет у пору дитинства.

Клас

Народився Вадим Скомаровський 1 червня 1937 р. Його рідне село Балико-Щучинка (Кагарлицький район на Київщині) лежить на покраяному ярами правому березі Дніпра, довкола ліси, а в лісах — озера. Ця багата природа розвивала творчу уяву майбутнього поета, дещо скрашувала його дитинство, яке припало на роки Вітчизняної війни. На фронті загинув батько Вадима Скома-ровського. Мати все життя працювала вчителькою. І Вадим після закінчення семирічки, а потім — Ржищівського педучилища працював учителем у Бо-родянській школі на Київщині. Згодом Вадим Скомаровський закінчив Ізмаїльський педінститут. І подальша його журналістська робота та робота головним редактором і директором видавництва «Молодь» була тісно пов’язана зі школою, з дітворою та молоддю.

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання вірша В. Скомаровського «Клени» (с. 85-86)

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Яку картину природи ви уявляли, слухаючи вірш?

2) Словникова робота.

а) Довідкове бюро.

Багряне — густочервоне, криваво-червоне.

б) Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем.

Довгождучи

стоялитривозі

грізношуміла

завірюхисивоброва

одягнулаобтрушував

— Прочитайте слова скоромовкою.

— Назвіть дієслова.

— Яке слово складається з двох частин? (Сивоброва)

3) Гра «Бджілки».

Напівголосне читання вірша учнями.

— Які картини природи описав поет?

4) Виразне читання вірша учнями «ланцюжком».

— За допомогою яких слів автор передав тривогу кленів? Прочитайте відповідні рядки.

— Знайдіть у вірші слова, завдяки яким явища природи й дерева постають живими істотами, схожими на людей.

5) Робота над ілюстрацією.

— Що зображено на малюнку до вірша (с. 85)?

— Який настрій передано художником?

6) Гра «Добери рими».

Багряне. (настане);

в тривозі. (на морозі);

діброва. (сивоброва);

завірюхи. (кожухи).

VI. Підсумок уроку

— Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

— Що ви дізналися про творчий і життєвий шлях Вадима Скомаровського?

VII. Домашнє завдання

Категорія: Читання | Додав: SYLER (07.05.2014)
Переглядів: 3984 | Рейтинг: 0.0/0
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб...
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]