Урок 77. І знов засипле все зима. Ліна Костенко «Баба Віхола», «Пряля» Мета: продовжити ознайомлення учнів з поезією Ліни Костенко; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; вчити аналізувати прочитане, робити висновки, узагальнення; розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою Віл везе важучій віз — Вовну, вату, верболіз. Вперся віл, і впало з воза Вісім в’язок верболозу. Ю. Кругляк 2. Додайте склад або букви, утворіть слова! Очі — (ов)очі;парк — парк (ет); рій — (об)рій;жир — жир(аф); він — (дз)він;доба — доба (вка); міль — (5ж)міль;крок — крок(одил); кіл — (со)кіл;лимон — лимон(ад); так — (лі)так;кит — кит (иця). 3. Читайте! Помічайте! Продовжте! Рано — нора; мило — ломи; мара — рама; сосна — насос; банка — кабан; Марко — комар; товар — варто; терка — катер; наказ — казна; наша — шана. 4. Продовжуй! Дощ — як хлопчик по стежині:Блискавиця б’є по хмарі: Туп — (туп-туп).Бу — (бу-бу). І гуркоче грім у небі:Дзюркотить вода у річці: Го — (го-го). Хлюп — (хлюп-хлюп). Д. Мостовий III. Перевірка домашнього завдання Конкурс на краще виразне читання вірша. IV. Мотивація навчальної діяльності. — Відгадайте загадку. *Кружляє ніжний білий пух,Співають весело синички. Міняє зайчик свій кожух.Ведмідь в барлозі вже дріма. Вдіває лиска рукавички,Яка пора, скажіть? (Зима). — Які слова допомогли вам відгадати загадку? — Сьогодні ми прочитаємо вірші Ліни Костенко, які вона присвятила чарівниці-зимі. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Опрацювання вірша Л. Костенко «Баба Віхола» 1) Виразне читання вірша вчителем. — Чи сподобався вам вірш? Хто його головна героїня? Клас 2) Словникова робота. а) Довідкове бюро. Вештатися — ходити сюди-туди, в різних напрямках, блукати, бродити де-небудь. б) Читання стовпчиків слів «буксиром», в парах, скоромовкою. Решетометальній ситечковешталась порожньодобрії Фізкультхвилинка 3) Читання вірша учнями «ланцюжком». 4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — На чому приїхала баба Віхола? Що вона робила в селі? — Серед виділених у вірші слів знайдіть ті, які наповнюють описану картину звуками, кольорами, рухом. — Прочитайте слова, якими поетеса описала віхолу як людину. — Поміркуйте, чому віхолу названо сивою. Як ви розумієте вислів на метальній мітлі приїхала? — Простежте, як поетеса зображує грізний характер баби Віхоли й водночас її добрі наміри. 5) Робота в групах. — Вірш закінчується крапками. Спробуйте скласти його продовження. Розкажіть, як відпочивала баба Віхола. 2. Опрацювання тексту І. Нечуя-Левицького Самостійне читання тексту учнями. — Яку картину ти уявляєш, читаючи ці рядки. — За допомогою якого порівняння письменник описує дії вітру? Чому він обрав саме такий образ? 3. Опрацювання вірша Л. Костенко «Пряля» 1) Гра «Рибки». Читання вірша учнями мовчки. — Чи здогадалися ви, про яку прялю йдеться? 2) Робота в парах. — Підготуйтеся до читання вірша вголос: визначте, де треба робити паузи — довшу (між реченнями) і коротшу (в середині речення на місці тире). Які рядки прочитаєте з інтонацією перелічування? 3) Читання вірша учнями вголос. — Що відбувається, коли в прялі рветься нитка? — Що пряля вже встигла зробити? — Які картини викликають у вашій уяві слова: сніг іді-іде-іде, а вона пряде й пряде; вже напряла хуртовин на шапки для верховині — У якому вірші Ліни Костенко снігопад найбільш подібний до зображеного в тексті Івана Нечуя-Левицького? Поясніть свою відповідь. VI. Підсумок уроку — Які вірші читали на уроці? — Хто їх автор? VII. Домашнє завдання Вивчити один з віршів напам’ять. | |
| |
Переглядів: 3742 | |
Аплікація з паперу «курчатко» |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу.... |
Практична робота: оволодіння самомасажем вух, носа; гімнастика для очей |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Всього коментарів: 0 | |