💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

І знов засипле все зима. Ліна Костенко «Баба Віхола», «Пряля»

Урок 77. І знов засипле все зима. Ліна Костенко «Баба Віхола», «Пряля»

Мета: продовжити ознайомлення учнів з поезією Ліни Костенко; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; вчити аналізувати прочитане, робити висновки, узагальнення; розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою

Віл везе важучій віз —

Вовну, вату, верболіз.

Вперся віл, і впало з воза Вісім в’язок верболозу.

Ю. Кругляк

2. Додайте склад або букви, утворіть слова!

Очі — (ов)очі;парк — парк (ет);

рій — (об)рій;жир — жир(аф);

він — (дз)він;доба — доба (вка);

міль — (5ж)міль;крок — крок(одил);

кіл — (со)кіл;лимон — лимон(ад);

так — (лі)так;кит — кит (иця).

3. Читайте! Помічайте! Продовжте!

Рано — нора; мило — ломи; мара — рама; сосна — насос; банка — кабан; Марко — комар; товар — варто; терка — катер; наказ — казна; наша — шана.

4. Продовжуй!

Дощ — як хлопчик по стежині:Блискавиця б’є по хмарі:

Туп — (туп-туп).Бу — (бу-бу).

І гуркоче грім у небі:Дзюркотить вода у річці:

Го — (го-го). Хлюп — (хлюп-хлюп).

Д. Мостовий

III. Перевірка домашнього завдання

Конкурс на краще виразне читання вірша.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

— Відгадайте загадку.

 *Кружляє ніжний білий пух,Співають весело синички.

Міняє зайчик свій кожух.Ведмідь в барлозі вже дріма.

Вдіває лиска рукавички,Яка пора, скажіть? (Зима).

— Які слова допомогли вам відгадати загадку?

— Сьогодні ми прочитаємо вірші Ліни Костенко, які вона присвятила чарівниці-зимі.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Опрацювання вірша Л. Костенко «Баба Віхола»

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Чи сподобався вам вірш? Хто його головна героїня?

Клас

2) Словникова робота.

а) Довідкове бюро.

Вештатися — ходити сюди-туди, в різних напрямках, блукати, бродити де-небудь.

б) Читання стовпчиків слів «буксиром», в парах, скоромовкою.

Решетометальній

ситечковешталась

порожньодобрії

Фізкультхвилинка

3) Читання вірша учнями «ланцюжком».

4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— На чому приїхала баба Віхола? Що вона робила в селі?

— Серед виділених у вірші слів знайдіть ті, які наповнюють описану картину звуками, кольорами, рухом.

— Прочитайте слова, якими поетеса описала віхолу як людину.

— Поміркуйте, чому віхолу названо сивою. Як ви розумієте вислів на метальній мітлі приїхала?

— Простежте, як поетеса зображує грізний характер баби Віхоли й водночас її добрі наміри.

5) Робота в групах.

— Вірш закінчується крапками. Спробуйте скласти його продовження. Розкажіть, як відпочивала баба Віхола.

2. Опрацювання тексту І. Нечуя-Левицького

Самостійне читання тексту учнями.

— Яку картину ти уявляєш, читаючи ці рядки.

— За допомогою якого порівняння письменник описує дії вітру? Чому він обрав саме такий образ?

3. Опрацювання вірша Л. Костенко «Пряля»

1) Гра «Рибки». Читання вірша учнями мовчки.

— Чи здогадалися ви, про яку прялю йдеться?

2) Робота в парах.

— Підготуйтеся до читання вірша вголос: визначте, де треба робити паузи — довшу (між реченнями) і коротшу (в середині речення на місці тире). Які рядки прочитаєте з інтонацією перелічування?

3) Читання вірша учнями вголос.

— Що відбувається, коли в прялі рветься нитка?

— Що пряля вже встигла зробити?

— Які картини викликають у вашій уяві слова: сніг іді-іде-іде, а вона пряде й пряде; вже напряла хуртовин на шапки для верховині

— У якому вірші Ліни Костенко снігопад найбільш подібний до зображеного в тексті Івана Нечуя-Левицького? Поясніть свою відповідь.

VI. Підсумок уроку

— Які вірші читали на уроці?

— Хто їх автор?

VII. Домашнє завдання

Вивчити один з віршів напам’ять.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (07.05.2014)
Переглядів: 3742 | Рейтинг: 0.0/0
Аплікація з паперу «курчатко»
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ...
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу....
Практична робота: оволодіння самомасажем вух, носа; гімнастика для очей
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]