Урок 73. Природа відкриває свої таємниці. Володимир Лучук Мета: ознайомити учнів із творчістю Володимира Лучука; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати художнє сприймання явищ природи, творчу уяву; виховувати любов до прекрасного. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над чистомовкою Ра-ра-ра — висока гора. Ро-ро-ро — гостре перо. Рі-рі-рі — сонце угорі. Ру-ру-ру — не псуй кору. Ри-ри-ри — книжку бери. 2. Робота над скоромовкою Пішли рясні дощі. Ловилися лящі. А хлопці — мов хлющі, Забули про плащі. Та що їм ті дощі, Коли такі лящії Хлющ — сильний дощ, злива. Змокнути (стати), як хлющ — наскрізь, дуже сильно промокнути. III. Перевірка домашнього завдання Конкурс на краще виразне читання вірша Платона Воронька. IV. Мотивація навчальної діяльності. — Сьогодні ми починаємо вивчати творчість українського поета Володимира Лучука. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Біографічна довідка — Народився поет у селі Матче на Волині (тепер Польща). У 1945 р. родина була переселена в село Доросині Волинської області і зазнала всіх бід від розриву з прадавніми коренями. Зростав хлопчик серед працьовитого люду, і сам був роботящим. Радів, коли його хвалили за щось добре зроблене чи вивчене, а то й за вигадане. Після закінчення середньої школи здібний юнак, закоханий в українську поезію, подався здобувати вищу освіту до Львівського університету на слов’янський відділ філологічного факультету, там же закінчив й аспірантуру. Вірші почав друкувати ще студентом. Володя був одержимий поезією, а всі інші побутові справи для нього не існували. Ті, хто знав Володимира Івановича, називають такі головні риси його характеру, як доброта, довір’я до людей, невтомність у праці та сміливість у пошуку вагомого, як добірне зерно, слова. Мабуть, не випадково свою першу збірку поезій він назвав так промовисто — «Довір’я». Ір-ір-ір — великий двір. Ир-ир-ир — голландський сир. Ря-ря-ря — ясна зоря. Ар-ар-ар — вправний кухар. Ер-ер-ер — молодий шофер. Дітей він дуже любив. Навіть під час творчих поїздок у Прагу на вулицях міста він мав про що поговорити з дітьми. І хоч розмови були короткі, зате контакт налагоджувався доволі швидко. Надійною підтримкою та помічницею у царині дитячої літератури була для Володимира його дружина Оксана Сенатович. їхнім подружнім гаслом стали такі слова: «Якщо ти поет — напиши для дітейі». А написав В. Лучук чимало: «Сіла хмара на коня», «Хитрий лис малює ліс», «Чарівний глобус», «Уставати рано треба», «Я малюю голуба», «Жива вода», «Дарунки для мами» тощо. 2. Читання статті про поета у підручнику (с. 77) — Чого поет навчає маленьких читачів своїми творами? Фізкультхвилинка 3. Опрацювання вірша В. Лучука про жовті глечики 1) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання учнями вірша. 2) Довідкове бюро. Нахильці — зігнувши верхню частину тіла, нахилившись. Просто з посудини, без склянки і т. ін. (пити). Заплава — частина річкової долини, що затоплюється під час весняної повені. 3) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Про яку незвичайну ознаку заплав ідеться у вірші? Прочитайте відповідні слова. — Що поет називає жовтими глечиками? — Що підказало автору такий образ? 4) Цікаво знати! Королевою водного королівства вважається латаття — символ чистоти, свіжості та тиші. Свою квіткову корону водяна королева розкриває вранці і закриває вдень. І так — протягом чотирьох днів, а потім з’являються нові квітки. Триває церемонія коронації латаття з кінця весни. Забарвлення квіток вражає своєю різноманітністю. Глечики жовті, латаття жовте, або кубйшка жовта (народні назви: жовта водяна лілія, жовта маківка, бабка, збанок, збанятник, лопатень жовтий, лопушняк жовтий, мак водяний, товстушка, водяна царівна, ру-сальна квітка) — багаторічна водяна трав’яниста рослина родини лататтєвих. В Україні жовті глечики здавна пов’язували з русалками (одна з народних назв рослини — русальна квітка). Вважалося, що рано вранці та у вечірні години жовті квіти не можна ні зривати, ні навіть торкатися їх — бо русалка, яка стереже свою улюблену квітку, може розсердитися, схопити людину за руку і втопити. Вірили також, що у літні місячні ночі найбільше русалок збирається у тих місцях, де найбільше жовтих глечиків. VI. Підсумок уроку Гра «Закінчи речення» • Сьогодні на уроці я вчився. ■ Я вперше дізнався. • Мені було цікаво. • Найбільше сподобалося. VII. Домашнє завдання Намалювати латаття жовте. | |
| |
Переглядів: 2725 | |
Народні промисли України |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
Всього коментарів: 0 | |