Урок 59. Порівняння. Олександр Олесь «Ліс в осени» Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю Олександра Олеся; удосконалювати навички виразного читання віршованих творів; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, знаходити порівняння, робити висновки з прочитаного; розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до прекрасного. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над чистомовкою Ав-ав-ав — не лови ґав. Ив-ив-ив — я квіти полив. Ви-ви-ви — чорні брови. Ва-ва-ва — книжка нова. Ву-ву-ву — вип’ємо каву. 2. Робота над скоромовкою На стежину, на стіжок Тихо падає сніжок. Дружно вийшли ми на ганок, Ми співаємо пісень: — Сніже, сніже, добрий ранок, — Сніже, сніже, добрий деньї А. Камінчук Ув-ув-ув — новину почув. Ві-ві-ві — здивувались паві. Ів-ів-ів — льон зацвів. Во-во-во — намальовано криво. Ов-ов-ов — накололи дров. 3. Гра «Хто це? Що це?» Цікава, захоплююча, ілюстрована. (книжка). Солодка, запашна, червона. (ягода). Весела, мелодійна, задушевна. (музика). Прудка, маленька, пухнаста, руда. (білка). III. Перевірка домашнього завдання Робота в групах Учні в групах розказують складені розповіді «Світ очима пролісків» та «Як співає жайворонок». Найкращу розповідь від кожної групи презентують усьому класу. IV. Мотивація навчальної діяльності.
— З творчістю якого поета почали знайомитися на попередньому уроці? — Сьогодні ми продовжимо вивчати твори Олександра Олеся. — Чому буде присвячений його вірш, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку. •Гостя до лісу прийшла —Золотом ліс фарбувала, Фарби з собою несла.Сонечко вниз опустила, В неї роботи чимало —І павутинки пустила. (Осінь) V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Робота за підручником (г. 61-63). Виразне читання вірша вчителем — Чи сподобався вам вірш? — Який настрій він у вас викликав? Клас 2. Словникова робота 1) Довідкове бюро. Шум — тут: те саме, що піна. Вколо — навколо, навкруги. 2) Читання слів «луною» за вчителем. Скошені, похило, тріпоче, осінніми, зайнялися, пройнялися, брехеньки, стрепенувся, неначе. Фізкультхвилинка 3. Гра «Бджілки» Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі. — Знайдіть у тексті порівняння. Поміркуйте, навіщо поет використовує такий художній прийом і чому добирає саме такі порівняння. 4. Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами 5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання — Що автор говорить про лани і степи? — Як поет передав полохливість зайця, обережність лиса? — Яким ви уявляєте собі лиса? зайця? — Голоси яких пташок почув автор у лісі? — Що він говорить про спів шпака, скрекотання сороки? 6. Гра «Диктор телебачення» Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів. 7. Робота за ілюстрацією — Розгляньте малюнок. Знайдіть рядки вірша, які проілюстрував художник. 8. Гра «Хвиля» Ведучий задає «тон» і «темп» гри. Вірш читається так, ніби хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихо — голосніше — голосно — тихіше — тихо — голосніше тощо. 9. Гра «Знайдіть риму» Лани — . (восени); похило — . (мило); золоте — . (цвіте); вами — . (квітками); квітки — . (нагідки); зайнялися — . (пройнялися). 10. Читання слів Тамари Коломієць та Грицька Бойка — Які слова вам допомогли уявити прихід зими? — Як ви вважаєте, чому обидва автори, змальовуючи зиму, використали слово срібний? — На чому вони хотіли наголосити? VI. Підсумок уроку — З яким віршем ознайомились на сьогоднішньому уроці? — Хто його автор? VII. Домашнє завдання Виразно читати вірш. | |
| |
Переглядів: 2423 | |
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою |
Тварини |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
Всього коментарів: 0 | |