💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Порівняння. Олександр Олесь «Ліс в осени»

Урок 59. Порівняння. Олександр Олесь «Ліс в осени»

Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю Олександра Олеся; удосконалювати навички виразного читання віршованих творів; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, знаходити порівняння, робити висновки з прочитаного; розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до прекрасного.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над чистомовкою

Ав-ав-ав — не лови ґав.

Ив-ив-ив — я квіти полив.

Ви-ви-ви — чорні брови.

Ва-ва-ва — книжка нова.

Ву-ву-ву — вип’ємо каву.

2. Робота над скоромовкою

На стежину, на стіжок Тихо падає сніжок.

Дружно вийшли ми на ганок, Ми співаємо пісень:

— Сніже, сніже, добрий ранок,

— Сніже, сніже, добрий деньї

А. Камінчук

Ув-ув-ув — новину почув. Ві-ві-ві — здивувались паві. Ів-ів-ів — льон зацвів.

Во-во-во — намальовано криво. Ов-ов-ов — накололи дров.

3. Гра «Хто це? Що це?»

Цікава, захоплююча, ілюстрована. (книжка).

Солодка, запашна, червона. (ягода).

Весела, мелодійна, задушевна. (музика).

Прудка, маленька, пухнаста, руда. (білка).

III. Перевірка домашнього завдання

Робота в групах

Учні в групах розказують складені розповіді «Світ очима пролісків» та «Як співає жайворонок». Найкращу розповідь від кожної групи презентують усьому класу.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

 

— З творчістю якого поета почали знайомитися на попередньому уроці?

— Сьогодні ми продовжимо вивчати твори Олександра Олеся.

— Чому буде присвячений його вірш, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

•Гостя до лісу прийшла —Золотом ліс фарбувала,

Фарби з собою несла.Сонечко вниз опустила,

В неї роботи чимало —І павутинки пустила. (Осінь)

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота за підручником (г. 61-63). Виразне читання вірша вчителем

— Чи сподобався вам вірш?

— Який настрій він у вас викликав?

Клас

2. Словникова робота

1) Довідкове бюро.

Шум — тут: те саме, що піна.

Вколо — навколо, навкруги.

2) Читання слів «луною» за вчителем.

Скошені, похило, тріпоче, осінніми, зайнялися, пройнялися, брехеньки, стрепенувся, неначе.

Фізкультхвилинка

3. Гра «Бджілки»

Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі.

— Знайдіть у тексті порівняння. Поміркуйте, навіщо поет використовує такий художній прийом і чому добирає саме такі порівняння.

4. Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами

5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

— Що автор говорить про лани і степи?

— Як поет передав полохливість зайця, обережність лиса?

— Яким ви уявляєте собі лиса? зайця?

— Голоси яких пташок почув автор у лісі?

— Що він говорить про спів шпака, скрекотання сороки?

6. Гра «Диктор телебачення»

Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

7. Робота за ілюстрацією

— Розгляньте малюнок. Знайдіть рядки вірша, які проілюстрував художник.

8. Гра «Хвиля»

Ведучий задає «тон» і «темп» гри. Вірш читається так, ніби хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихо — голосніше — голосно — тихіше — тихо — голосніше тощо.

9. Гра «Знайдіть риму»

Лани — . (восени); похило — . (мило); золоте — . (цвіте); вами — . (квітками); квітки — . (нагідки); зайнялися — . (пройнялися).

10. Читання слів Тамари Коломієць та Грицька Бойка

— Які слова вам допомогли уявити прихід зими?

— Як ви вважаєте, чому обидва автори, змальовуючи зиму, використали слово срібний?

— На чому вони хотіли наголосити?

VI. Підсумок уроку

— З яким віршем ознайомились на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

VII. Домашнє завдання

Виразно читати вірш.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (07.05.2014)
Переглядів: 2423 | Рейтинг: 0.0/0
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою
Тварини
Створення макета предмета для казкового персонажа
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено?
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]