Урок 42. Урок позакласного читання. Людина починається з добра Мета: продовжувати ознайомлення учнів з творами В. О. Сухомлинського; формувати у дітей доброту, чуйність, повагу до старих і немічних, доброзичливе ставлення до рідних і друзів; навчати учнів оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення; розвивати мовлення; виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Розмова над чистомовкою А-а-а — котика нема. Е-е-е — де наш котик, де? У-у-у — мишку з’їв малу. І-і-і — він спить на печі. И-и-и — має гарні сни. 0-о-о — не будіть його. 1-і-і — тихо, мишки всі! М. Підгірянка 2. Робота над скоромовкою Скрекоче сорока сороці: — А я у сорочці сорочійі Сорока сороці скрекоче: — А в мене яєчко сороче! 3. Гра «Складіть слово» 1) Складіть слово з перших складів слів. Бавились, янтар. (Баян) Піраміда, акація, німий, нова. (Піаніно) Скеля - ля - е + рип + ка. (Скрипка) 2) Доберіть загальну назву. Баян — піаніно — скрипка —. III. — Дуже мудро говорить народ: «Роби добро — і воно повернеться до тебе. Будеш робити зло — зло і повернеться до тебе». ТВОРИ ДОБРО Ти усміхнися небу, усім, хто біля тебе: і братику, й сестричці, і сонечку, й травичці. Люби усіх довкола, удома та у школі, і ця любов із Неба повернеться до тебе. Прощай дрібні образи і помирись одразу. Хто вміє всім прощати, сильнішим здатен стати. Клас Твори добро, дитино, і у твоїй родині воно знайде домівку віднині і довіку. Леся Вознюк — Щира усмішка, добре слово і хоча б краплиночка тепла мають дуже велику силу. На сьогоднішньому уроці позакласного читання вони допоможуть нам пройти дорогою добра за мудрими творами В. 0. Сухомлинського. Вправа «Мікрофон» — Що ви знаєте про В. О. Сухомлинського? Які його твори читали? IV. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИГ — Розгляньте виставку книг. Які твори ви читали? V. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 1. Обговорення прочитаних творів В. О. Сухомлинського — Які твори прочитали, готуючись до уроку? Гра «Звідки ці рядки?» • Розрізали хлібину, яку щойно дідові принесли, та й ну уминати. («Каяття») • Від жадоби у хлопчика руки затремтіли. («Страшний черв’ячок») • На віражі крило зламалось, літак упав і розбився. («Гвинтик») Фізкультхвилинка 2. Ознайомлення з твором В. О. Сухомлинського «Суниці для Наталі» 1) Самостійне читання оповідання учнями. — Яке лихо трапилося з Наталею? 2) Читання оповідання учнями «ланцюжком». — Що порадила мама принести Андрійкові для Наталі? — Чи відразу хлопчик поніс суниці дівчинці? — Як Наталя зустріла Андрійка? — Чого вчить це оповідання? 3. Ознайомлення з твором В. О. Сухомлинського «П'ять дубів» 1) Гра «Рибки». Самостійне читання оповідання учнями мовчки. — Назвіть головних героїв оповідання. 2) Робота в парах. — Прочитайте оповідання в парах. — Що дав учитель Дмитрикові й Сергійкові? — Хто з хлопчиків по-справжньому доглядав за деревцями, а хто не виконав свою роботу? — Чому мовчав Дмитро-батько? — Який висновок можна зробити з прочитаного? VI. Підсумок уроку — З якими творами В. О. Сухомлинського ознайомилися? — Чого вони вас навчать? VII. Домашнє завдання — Наступний Урок позакласного читання проведемо за темою «Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |
| |
Переглядів: 2025 | |
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева» |
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку |
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд... |
Народні промисли України |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Всього коментарів: 0 | |