Урок 40. Скринька казок народів світу. Жбан меду (сербська казка) Мета: ознайомити учнів з сербською казкою; розвивати вміння виділяти у тексті головне; учити давати характеристику дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Перевірка домашнього завдання 1. Гра «Порівняй!» Учні порівнюють угорську й українську казки. Розповідають, чим вони різняться. 2. Гра «Обличчям до обличчя» Учні в парах повертаються обличчям одне до одного та переказують угорську казку. III. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою. Гра «Дощик» Діти читають хором: • «Накрапає дощ» (тихо); • «Дощ пускається сильніше» (голосніше); • «Злива» (голосно)’, • «Дощ припинився» (читання припиняється). Біжить стежина Поміж ожини. І вже у Жені Ожини жменя. 2. Гра «Шифрувальники» — Прочитайте, доберіть загальну назву. Апли, дбу, нелк —. (дерева). (Липа, дуб, клен) Лицяси, квов, цьєаз —. (тварини). (Лисиця, вовк, заєць) Етмекил, ахум, кувап —. (комахи). (Метелик, муха, павук) 3. Робота над чистомовкою Ра-ра-ра — дуже рада дітвора. Арк-арк-арк — ми поїдем в зоопарк. Ро-ро-ро — доберемось на метро. Ру-ру-ру — в зоопарку кенгуру. Ру-ру-ру — риє кріт собі нору. Ру-ру-ру — заєць обдира кору. Ра-ра-ра — закінчилася в нас гра. IV. — Продовжуємо ознайомлення з казками народів світу! Сьогодні ми починаємо роботу над сербською казкою. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Робота над заголовком — Прочитайте назву казки. Клас Учні з’ясовують значення слова жбан. Жбан, дзбан — глиняний, дерев’яний або металевий посуд для води, молока тощо. 2. Гра «Передбачення» — Як ви вважаєте, про що йтиметься у казці? — Кого вважають найбільшим любителем меду? 3. Словникова робота Припічок — горизонтальна площина перед челюстями печі під комином, продовженням якої є черінь печі. Кума — хрещена мати стосовно батьків похресника; звертання до приятельки. Грубка — піч, що потрібна для опалювання приміщення. 4. Виразне читання першої частини казки вчителем (с. 46) — Назвіть персонажів казки. — Що ви можете про них розповісти? Фізкультхвилинка 5. Повторне читання першої частини тексту казки учнями Гра «Земля — небо» Після команди вчителя «земля» учні починають читати, стежачи не пальчиком, а очима. Коли звучить команда «небо», діти припиняють читати, очі піднімають угору. За командою «земля» діти мають продовжити читати з того місця, де зупинилися, і так — кілька разів протягом читання всього тексту. 6. Аналіз змісту першої частини казки з елементами вибіркового читання — Коли відбувалися описувані у казці події? — Що вкрали лисиця і вовк? — Де вони поділи здобич? — Як лисичка вперше надумала обманути вовка? 7. Робота в групах Учні в групах розповідають пропущену частину казки, використовуючи повтори. Учитель наголошує, що наступних вигаданих «хрещеників» лисиця назвала Половинкою й Остаточком. 8. Читання першої частини казки за особами 9. Гра «Читає Незнайко» Якось украли жбан меду, поставили (сховали) в комірчину та й полягали спати. От лисиці захотілося (скортіло) меду. Вдруге постукала (забила) вона по лавці. — Скільки разів лисиця обманювала вовка? — Як її витівки пов’язані з іменами вдаваних похресників? VI. Підсумок уроку — Яку казку почали вивчати на сьогоднішньому уроці? — Хто автор цієї казки? — Назвіть її персонажів. VII. Домашнє завдання Переказувати казку. | |
| |
Переглядів: 6075 | |
Збирання квітів різних видів місцевих рослин. Виготовлення квіткової абетки |
Г. Демченко «Калинка». Загадки |
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації |
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17 |
Всього коментарів: 0 | |