💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Скринька казок народів світу. Міньба (російська народна казка)

Урок 37. Скринька казок народів світу. Міньба (російська народна казка)

Мета: ознайомити учнів з російською народною казкою «Міньба»; удосконалювати техніку свідомого виразного читання; учити переказувати близько до тексту, характеризувати дійових осіб; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Вправи для розвитку артикуляції дихання

«Цокання» язиком у ротовій порожнині.

Набравши повітря, якнайдовше тричі вимовити слово «ні» з поступовим видихом.

«Маятник» — ротик відкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої (10 разів).

2. Робота над чистомовкою

Ан-ан-ан — дме холодний вітрюган.

Це-це-це — сипле сніг прямо в лице.

Ло-ло-ло — снігом землю замело.

Ля-ля-ля — стала білою земля.

Лі-лі-лі — ось замети чималі.

Уха-уха-уха — щипа мороз ніс і вуха.

Імо-імо-імо — до хати біжімо.

III. Перевірка домашнього завдання

Переказування казки «Лисичка-сестричка».

IV. Мотивація навчальної діяльності.

— Як називається наша країна?

— Які ще країни ви знаєте?

— Кожен народ самобутній і неповторний. У кожного народу свої звичаї, традиції, своя культура і, звісно ж, свої казки. Казок у світі є безліч, як зірок у небі. Сьогодні ми прочитаємо російську народну казку «Міньба».

V. Сприймання й усвідомлювання нового матеріалу

1. Гра «Бджілки»

— Напівголосне читання першої частини казки (с. 41—42) учнями — кожен у своєму темпі.

— Назвіть персонажів казки.

2. Словникова робота

Міньба — те саме, що обмін.

Крамар — торговець.

Сірячок — незаможна людина; бідняк.

Чвалати — іти повільно, важко ступати, утворюючи шум, шарудіння; брести.

Читання слів «луною» за вчителем: неподалік, глибінь, завбільшки, перекупник, чвалаєш, вівчар, подякував.

 Клас

3. Повторне читання першої частини казки учнями

Гра «Сніжинка»

Читає той учень, на парту якого впала сніжинка.

— Кого врятував дід?

— Як крамар йому віддячив за порятунок?

Фізкультхвилинка

4. Складання учнями продовження казки за малюнками

— Розгляньте малюнки до казки, уміщені на першому форзаці підручника. У якій послідовності дід здійснював міньбу? Розкажіть казку далі, використовуючи повтори.

5. Гра «Рибки». Самостійне читання останньої частини казки мовчки (с. 42-43)

— Хто вдома чекав на діда?

— Як баба зустріла діда?

— Чи сварила вона його за міньбу?

6. Читання останньої частини казки за особами

— З якою інтонацією слід читати слова баби? (Нетерпляче, з питальною інтонацією)

— Слова діда? (З почуттям провини)

7. Аналіз змісту казки

— Яка пригода трапилася з дідом?

— Із чого все почалося? Чим завершилося?

— Чи схвалюєте ти вчинки діда? Чому?

— Доберіть до слів метнувся, чвалаєш слова, що близькі за значенням.

— Чи можна ними замінити ті, що вжито в тексті?

8. Поділ казки на частини. Добирання назв до кожної із них

1) Дід рятує крамаря.

2) Подяка крамаря.

3) Від шматка золота до голки.

4) Дід повернувся до баби ні з чим.

9. Гра «Дуель»

Робота в групах

Групи ставлять запитання одна одній за змістом казки.

10.Гра «Ч иї це слова?»

— Віддай мені золото, візьми найкращого коня. (Перекупника)

— Ох, голубе, я тут без тебе геть пропадаю. (Баби)

— Віддай мені коня за найкращого вола. (Пастуха)

— Шмат золота з конячу голову. (Діда)

VI. Підсумок уроку

— З якою казкою ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Хто автор цієї казки?

— Чи відповідають змісту казки ці приказки?

 • Міньба одному корисна.

 * Проміняв бика на індика.

VII. Домашнє завдання

Переказувати казку.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (07.05.2014)
Переглядів: 3586 | Рейтинг: 0.0/0
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ...
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини»
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п...
Дещо з історії
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]