Урок 37. Скринька казок народів світу. Міньба (російська народна казка) Мета: ознайомити учнів з російською народною казкою «Міньба»; удосконалювати техніку свідомого виразного читання; учити переказувати близько до тексту, характеризувати дійових осіб; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Вправи для розвитку артикуляції дихання «Цокання» язиком у ротовій порожнині. Набравши повітря, якнайдовше тричі вимовити слово «ні» з поступовим видихом. «Маятник» — ротик відкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої (10 разів). 2. Робота над чистомовкою Ан-ан-ан — дме холодний вітрюган. Це-це-це — сипле сніг прямо в лице. Ло-ло-ло — снігом землю замело. Ля-ля-ля — стала білою земля. Лі-лі-лі — ось замети чималі. Уха-уха-уха — щипа мороз ніс і вуха. Імо-імо-імо — до хати біжімо. III. Перевірка домашнього завдання Переказування казки «Лисичка-сестричка». IV. Мотивація навчальної діяльності. — Як називається наша країна? — Які ще країни ви знаєте? — Кожен народ самобутній і неповторний. У кожного народу свої звичаї, традиції, своя культура і, звісно ж, свої казки. Казок у світі є безліч, як зірок у небі. Сьогодні ми прочитаємо російську народну казку «Міньба». V. Сприймання й усвідомлювання нового матеріалу 1. Гра «Бджілки» — Напівголосне читання першої частини казки (с. 41—42) учнями — кожен у своєму темпі. — Назвіть персонажів казки. 2. Словникова робота Міньба — те саме, що обмін. Крамар — торговець. Сірячок — незаможна людина; бідняк. Чвалати — іти повільно, важко ступати, утворюючи шум, шарудіння; брести. Читання слів «луною» за вчителем: неподалік, глибінь, завбільшки, перекупник, чвалаєш, вівчар, подякував. Клас 3. Повторне читання першої частини казки учнями Гра «Сніжинка» Читає той учень, на парту якого впала сніжинка. — Кого врятував дід? — Як крамар йому віддячив за порятунок? Фізкультхвилинка 4. Складання учнями продовження казки за малюнками — Розгляньте малюнки до казки, уміщені на першому форзаці підручника. У якій послідовності дід здійснював міньбу? Розкажіть казку далі, використовуючи повтори. 5. Гра «Рибки». Самостійне читання останньої частини казки мовчки (с. 42-43) — Хто вдома чекав на діда? — Як баба зустріла діда? — Чи сварила вона його за міньбу? 6. Читання останньої частини казки за особами — З якою інтонацією слід читати слова баби? (Нетерпляче, з питальною інтонацією) — Слова діда? (З почуттям провини) 7. Аналіз змісту казки — Яка пригода трапилася з дідом? — Із чого все почалося? Чим завершилося? — Чи схвалюєте ти вчинки діда? Чому? — Доберіть до слів метнувся, чвалаєш слова, що близькі за значенням. — Чи можна ними замінити ті, що вжито в тексті? 8. Поділ казки на частини. Добирання назв до кожної із них 1) Дід рятує крамаря. 2) Подяка крамаря. 3) Від шматка золота до голки. 4) Дід повернувся до баби ні з чим. 9. Гра «Дуель» Робота в групах Групи ставлять запитання одна одній за змістом казки. 10.Гра «Ч иї це слова?» — Віддай мені золото, візьми найкращого коня. (Перекупника) — Ох, голубе, я тут без тебе геть пропадаю. (Баби) — Віддай мені коня за найкращого вола. (Пастуха) — Шмат золота з конячу голову. (Діда) VI. Підсумок уроку — З якою казкою ознайомилися на сьогоднішньому уроці? — Хто автор цієї казки? — Чи відповідають змісту казки ці приказки? • Міньба одному корисна. * Проміняв бика на індика. VII. Домашнє завдання Переказувати казку. | |
| |
Переглядів: 3569 | |
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома? |
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо... |
Дикорослі рослини рідного краю |
Школа ввічливості. Гостини |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Всього коментарів: 0 | |