Урок 33. Скринька народних казок. Горобець та билина Мета: продовжити ознайомлення учнів з українськими народними казками; учити відтворювати подальший розвиток подій, зважаючи на схему; удосконалювати діалогічне мовлення; розвивати увагу, пам'ять, швидкість мовлення; навчати дітей давати характеристику дійових осіб; виховувати любов до рідного слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над чистомовкою Чи то лис, чи то ліс, Чи то кинь, чи то кінь, Чи то кит, чи то кіт — Звуки плутати не слід. Гулі, гулі — Такі очі, як моргулі, Чинки,чинки — Такі очі, як починки, Чата, чата — Такі очі, як горщата. 2. Робота над шарадами • Скласти слово з перших складів слів. Диня, тисяча, насип. (Дитина) • Скласти слово з першого складу першого слова і другого складу другого слова. Гора, народ. (Город) 3. Розпитування за складовою таблицею 4. Робота над скоромовкою Ти, малий, скажи малому, Хай малий малому скаже, Хай малий теля прив’яже! III. Перевірка домашнього завдання Виставка-презентація малюнків до казки. Учні коментують зміст свого малюнка, добирають фрагмент казки, до якої він намальований. IV. Мотивація навчальної діяльності. — Угадайте казкового героя! • Мають всі сіреньке пір’я, Завжди скачуть на подвір’ї, Галаслива їхня зграя, Діти, хто пташок цих знає? (Горобці) — Сьогодні ми прочитаємо українську народну казку про пригоди горобця — доброго молодця. Фізкультхвилинка Герої казки нині в нас в гостях. Це Вовк і Кіт — напевне, знають всі. Клас І зараз ми попросим їх Фізкульхвилинки провести свої. — Я, Котик, фізкультурою займаюсь, Стрибаю в висоту, на роликах катаюсь. А зараз дружно всі піднялись, Як після сну міцного, розім’ялись. На «раз» і «два» руками помахали, На «три» і «чотири» дружно посідали. — Я, Вовчик, теж не ледащо, Ніщо б на спорт не поміняв нізащо, Тому всім стати пропоную, Бо розминатися люблю я. «Раз», «два» — всі зігнулись, «Три», «чотири» — розігнулись, «П’ять» і «шість» — руки в боки, «Сім», «вісім» — два підскоки. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Гра «Рибки». Самостійне читання учнями першої частини казки мовчки (с. 37-38) — Назвіть персонажів казки. — Хто головний герой казки? — Що ти можеш про нього сказати? — Яким ти його уявляєш? 2. Робота в групах — Відтворіть подальший розвиток подій, зважаючи на схему, розміщену на першому форзаці підручника. 3. Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне дочитування кінцівки казки — Яким ви уявляєте горобця наприкінці казки? 4. Словникова робота Билина — стебло трав’янистої рослини. Шуліка — великий хижий птах; коршак, яструб. Довбня — велика дерев’яна палиця з потовщенням на кінці. 5. Гра «Диктор телебачення» Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб поглянути на глядачів. 6. Інсценізація казки — Назвіть персонажів казки. — До кого першого звернувся горобець? — Як далі розвивалися події? — Які слова в казці повторюються? VI. Підсумок уроку — З якою українською народною казкою ознайомилися? — Чого вчить ця казка? — Хто її головний герой? — Яким ви уявляли горобця на початку казки, а яким — наприкінці? — Чому змінилася ваша думка? — Хто йому допоміг вмовити билину? VII. Домашнє завдання Переказувати казку. | |
| |
Переглядів: 4315 | |
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи |
Значення повітря для живої природи |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п... |
Всього коментарів: 0 | |