Урок 29. Підсумковий урок за розділом «Авторські вірші та малі жанри для дітей» Мета: систематизувати знання дітей про авторські вірші та малі жанри для дітей; перевірити знання, уміння, навички учнів; розвивати зв'язне мовлення, уміння аналізувати, зіставляти; виховувати любов до рідного слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над чистомовкою А-а-а — котика нема. Е-е-е — де наш котик, де? У-у-у — мишку з’їв малу. І-і-і — він спить на печі. 2. Робота над скоромовкою Скрекоче сорока сороці: — А я у сорочці сорочій! 3. Гра «Складіть слово» 1) Складіть слово з перших складів слів. Бавились, янтар. (Баян) Піраміда, акація, німий, нова. (Піаніно) Скеля - ля - е + рип + ка. (Скрипка) 2) Доберіть загальну назву. Баян — піаніно — скрипка —. III. Перевірка домашнього завдання Гра «Обличчям до обличчя» Учні повертаються обличчям одне до одного у парі, проказують вивчені скоромовки. IV. Узагальнення й систематизація знань 1.Повторіть і пригадайте (с. 33) 1) Доповніть рядки з вірша Марійки Підгірянки. Шумить верхами буйний ліс — Дуби, берези, буки. Співає. (сойка), свище. (дрізд), І. (воркотять) голубки. 2) Знайдіть закличку у вірші Наталі Забіли «Дощ іде». Ой дощику, дощику, Лий,поливай, Готуй для людей Золотий урожай. 3) Назвіть автора наведених рядків. Що ж то за баба Гася тая, Невже не можна розгадать? Л. Глібов И-и-и — має гарні сни. 0-о-о — не будіть його. 1-і-і — тихо, мишки всі! М. Підгірянка Сорока сороці скрекоче: — А в мене яєчко сороче! Клас 4) Прочитайте вірш Дмитра Білоуса. — Чи можна назвати його скоромовкою? Чому? (Вислів, що складено з важких для вимови слів.) 5) Порівняйте авторську й народну загадки. — Чим вони подібні, а чим відрізняються? — Вірші, загадки, лічилки, скоромовки, створені письменниками, — це літературні твори. Фізкультхвилинка 2. Гра «З'єднай!» — З’єднайте рядки з творів та їх назви. 1) Дзьобнув хлібця« Прийшла осінь» Горобець, Дзьоб обтер Об стовбурець.«Весна зелені» 2) Ох, невесело Наталці: Рукавички загубила.«Подзьобав і пострибав» 3) Сьогодні за хмари Сховалося сонце.« Наталчина пригода » 4) Дивлюсь — до мене суне Гася. Ну, чуба, дубаю, намне! 5) Травень — це розквіт і буяння зелені.«Загадка» — З’єднайте рядки творів з прізвищами їх авторів. 1) — Ладки, ладоньки, ладусі, Ой ладусі, ладки.Степан Жупанин Де були ви? — У бабусі. 2) Стрибає білка по верхах,Олена Пчілка Дітей зозуля кличе. 3) Он кучері з верби рясні Вітерець несеНаталя Забіла По узгір’ю на змокрілий Холодний пісок 4) Тьох-тьох-тьох, тіву-тів. —Марійка Підгірянка Лине радісно з гаїв. 3. Гра «Добери риму» — Здогадайтесь, якого слова бракує у римованому рядку. Сійся жито і пшениця —Скочить прямо на. (зубок). Буде дітям — . (паляниця).Виросте всього доволі Для веселої малечіНа широкім житнім. (полі). Бублик вигляне із. (печі),Запеклося сонце в хлібі, А рум’яний. (колобок)Хто зростив його —. (спасибі). V. Підсумок уроку — Який розділ закінчили вивчати? — Які твори вам найбільше сподобалися? — Хто їх автор? VI. Домашнє завдання Повторити вивчені твори з розділу «Авторські вірші та малі жанри для дітей». | |
| |
Переглядів: 2008 | |
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те... |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка» |
Вступне заняття |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Всього коментарів: 0 | |