Урок 9. Скринька загадок Мета: продовжувати ознайомлення учнів з багатством рідної мови; ознайомити учнів із загадками; удосконалювати техніку читання; розвивати образне мислення, зв'язне мовлення; виховувати любов до рідного слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Вправи на вдосконалення читацьких навичок 1. Розпитування за складовою таблицею 2. Вправи на розвиток уважності 1)Гра «Знайди пеньок». У таблиці записано однакові слова, а поміж них — таке, що відрізняється тільки однією літерою. Слова показують дітям протягом кількох секунд. За цей час вони мають знайти і назвати це слово, тобто «пеньок». рік мишканосити рік мисканосити ріг мишканосити рік мишкакосити 2)Гра «Утвори за зразком». Зірка — різка, ланка — . (канал), курча — . (ручка), лошак — . (школа), вікно — .(вінок), трос — . (сорт), кіно — .(коні), літо — .(тіло), наша— . (шана), пилка — . (липка), марка — . (рамка). 3.Гра «Хто що промовляє?» Пригадайте, діти, вмить, Як пшениченька шумить: ш-ш-ш! Як в гайку струмок дзвенить: джр-джр-джр! Як бджола в саду бринить: дз-дз-дз! Як шумлять у птаха крила: ш-ш-ш! — Як звучить тиша? III. Перевірка домашнього завдання Робота в парах Учні в парах розповідають одне одному пісню-гру «Ходить гарбуз по городу». IV. Мотивація навчальної діяльності. — Як називається розділ, який ми вивчаємо? — З якими жанрами усної народної творчості ми ознайомилися? — Сьогодні ми ознайомимося із загадкою — одним із найдавніших видів народної творчості, що дожив до наших днів і житиме й надалі. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Пояснення вчителя — Загадка (від слова «гадати, думати») — це дотепне запитання або вислів, що вимагає розкриття, відгадки. У загадках прикмети предметів не називають безпосередньо, про них ідеться у прихованій формі. У загадках зашифровано певний предмет чи явище. Спостережлива людина завжди відгадає загадку. Клас Фізкультхвилинка 2. Опрацювання тексту про загадки (с. 13) — Що таке загадка? 3. Робота в парі — Прочитайте і відгадайте загадки (с. 13) — Знайдіть відгадки на малюнку (с. 14). — З яких городніх рослин, зображених на малюнку, готують український борщ? — Чого ще бракує, щоб борщ був смачним? Загадайте про цю рослину загадку. • Некрасива, шишкувата, Як прийде на стіл вона, Скажуть весело хлоп’ята: — Ну й розсипчаста, смачна! (Картопля) • Кажуть, щоб хвороб не знати, Треба всім мене вживати. Може, ви мене й з’їсте, Тільки сльози проллєте. (Цибуля) 4. Конкурс на кращого відгадувача загадок • Народжується з квітки, Його всі люблять дітки, Заліза в нім багато, Рум’яне і хрустке. А ну, скажіть, малята, То що ж воно таке? (Яблуко) ■ Лампочка вгорі висіла, Стала смачна, пожовтіла. Діти лампочку зірвали, З апетитом скуштували. (Груша) • Зелені сережки На гіллі висіли, На сонечці підсмажились І почервоніли! (Вишня, черешня) • Чи то жовта, Чи то синя Соковита господиня. Чи то сонце, Чи то злива — Пригостить нас влітку. (слива). — Доберіть загальну назву до слів-відгадок. (Фрукти) VI. Підсумок уроку — Продовжіть речення. • Сьогодні на уроці я навчився. • Найбільше мені сподобалося. • Я запам’ятав, що. VII. Домашнє завдання Дібрати загадки, щоб загадати їх однокласникам. | |
| |
Переглядів: 1783 | |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас |
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Значення природи для життя людини |
Всього коментарів: 0 | |