Урок 2. Скринька пісень-небилиць. Два півники Мета: ознайомити учнів з піснями-небилицями; удосконалювати навички правильного свідомого читання; розвивати уяву, фантазію учнів; учити розрізняти реальність і вигадку; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Читайте, доповнюйте склади Мали-.(ка); лимо-.(над); маши-.(ка); бузи-.(ка); лопа-.(тгеа); воро-. (та); морк-.(ва); сини-.(ця). 2. Читайте. Намагайтеся зрозуміти, про що йдеться ШКОДЛИВИЙ ЦАП На городі цап, цап, Капусточку хап, хап, Борідкою трусь, трусь, Капусточку хрусь, хрусь, Ратичками туп, туп, Капусточка хруп, хруп, А за цапом дід, дід, З батурою біг, біг, Цап як скаче: брик, брик, На все село крик, крик, На синяки дме, дме, Вигукує «Ме! Меі» За ним Рябко та «Гав! Гав! Оце тобі, щоб не крав!» — Прочитайте ще раз, зберігаючи ритм. 3. Хто це? Що це? Цікава, захоплива, ілюстрована — . (книга). Солодка, запашна, червона — . (ягода). Весела, мелодійна, задушевна — . (музика). Прудка, маленька, пухнаста, руда — . (білка). III. Перевірка домашнього завдання 1. Виставка-презентація дитячих малюнків 2. Закріплення знань про структуру підручника IV. Мотивація навчальної діяльності Учитель ставить запитання, учні, передаючи уявний мікрофон, висловлюють власні думки щодо поставленого запитання. Вправа «Мікрофон» — Яким має бути наш урок? (Цікавим, повчальним, дещо казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим, проблемним.) — А ви на уроці якими маєте бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, наполегливими.) — Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. — Послухайте вірш. Клас Якби пшоно, якби сіль, То зварила б я кисіль. Якби снігу та дощу, То зварила б я борщу. Якби трохи простокваші, То зварила б горщик каші. — Що незвичайного в цьому вірші? — Чого не буває? — Ми почнемо вивчати небилиці. Небилиці — це розповіді про те, чого не буває. У піснях-небилицях зображено світ, у якому відбуваються дивовижні події: тварини виконують людську роботу, грають на музичних інструментах, танцюють. Фізкультхвилинка V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. ОПРАЦЮВАННЯ ПІСЕНЬКИ-НЕБИЛИЦІ «ДВА ПІВНИКИ» (с б) 1. Виразне читання пісеньки вчителем — Який настрій у вас після прослуховування цієї пісеньки? 2. Словникова робота Віжки — прикріплений з обох боків до вуздечки довгий ремінь, мотузок та ін., яким правлять кіньми. 3. Повторне читання пісеньки учнями за строфами «ланцюжком» — Перечитайте пісеньку, вслухаючись у її мелодійне звучання. 4. Аналіз змісту пісеньки з елементами вибіркового читання — Про кого ця пісенька? — Назвіть усіх персонажів твору. — Розкажіть про кожного з персонажів. Персонаж — дійова особа в художньому творі. — Хто вам подобається? — Хто не подобається? — Знайдіть у тексті і прочитайте слова, що звучать ніжно. — Доберіть пестливі слова, якими можна замінити слово коза. — Поміркуйте, чи можна замінити слово небилиця іншими словом, наприклад: казка, вигадка, фантазія, неправда, нісенітниця. 5. Робота за ілюстрацією — Назвіть персонажів твору, яких художник зобразив на малюнку. Які фарби використав художник? — Який одяг у героїв твору? — Який епізод відображено на ілюстрації? VI. Підсумок уроку — З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці? — Назвіть персонажів твору «Два півники». — Кого з персонажів ви засуджуєте? Чому? VII. Домашнє завдання Прочитати пісеньку вдома батькам. Знайти пісеньку-небилицю, розповісти її в класі. | |
| |
Переглядів: 2502 | |
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка» |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто... |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка» |
Всього коментарів: 0 | |