Урок 119 Тема: Грайтесь так, щоб усім було весело. В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». А. М'ястківський «Паличка-стукалочка»Мета: удосконалювати техніку свідомого виразного читання прозових творів; вчити переказувати близько до тексту, знаходити в тексті зміну душевного стану героя, формулювати оцінні судження; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бажання співчувати друзям та радіти за них. Хід Уроку II. Мовленнєва розминка 1 Робота над чистомовкою Ра-ра-ра — у дворі весела гра. Ру-ру-ру — ми продовжуємо гру. Ло-ло-ло — все навкруг розцвіло. Лі-лі-лі — кури ходять по землі. 2 Читайте, думайте, доповнюйте! Росте — дерево, дитина,. (кущ, квітка, саджанець). Пливе — пароплав, човен,. (качка, хмара,риба, пліт, кит). Висить — рушник, картина,. (портрет, павутиння, лампочка, яблуко). Хрумтить — морква, огірок,. (цукор, капуста, сухар). Дзижчить — комар, муха,. (оса, бджола, джміль). 3 Робота над лічилкою Я жмурюсь, заплющу очі, Всі ховайтесь, хто де хоче! Вмить розбіглась дітвора — йти шукать мені пора. Більш не буду я чекать: Раз, два, три — іду шукать. Раз — за Петра. Два — за Дмитра. Три — за Тетянку. Чотири — за Оксанку. Я усіх уже знайшов, Сам ховатися пішов. В.Гринько III. Повідомлення теми і мети уроку — Яка гра згадується у лічилці? — Сьогодні ми прочитаємо оповідання про те, як діти грали у цю чудову гру. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання оповідання Василя Сухомлинського «Про що думала Марійка» 1)Робота над заголовком оповідання. — Прочитайте заголовок. Пофантазуйте! Про що може думати дівчинка під час гри? Вправа «Мікрофон» Учні по черзі висловлюють свої припущення. 2) Читання оповідання вчителем. — Чи справдилися ваші припущення? — Про що насправді думала Марійка? 3) Словникова робота. Граболяче шукаєсиньоока муситьскрикнула побігласміються піжмурки стоятиму Читання слів «луною» за вчителем. — Яке слово «зайве» у словах другого стовпчика? (Боляче — перша буква «бе») 4) Читання тексту учнями. Гра «Квіточка». Читає учень, на парту якого впала квіточка. — Який настрій був у Марійки в кінці оповідання? 5) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання. — Хто грався у піжмурки? — Прочитайте опис гри. — Де заховалася Марійка? — Хто шукав дітей? — Що робили діти, коли їх знаходили? — Чому сумувала Марійка? Прочитайте, про що вона думала? — Чи справді Микола не шукав Марійку? Прочитайте. — Де поділися сумні думки дівчинки? — Із чим порівнює автор думки Марійки? 6) Вправи для розвитку техніки читання. Гра «Слідопити» Учитель читає початок речення, решта учнів мають відшукати його кінцівку і прочитати. Гра «Хто що робить?» Ларисазлетіли, полетіли Птахишукає, знайшов Миколкаскрикнула, засміялася,побігла Петрикзаховалася Марійкаскрикнув, засміявся, побіг Робота в групах. — Знайдіть у тексті по п’ять слів: 1-ша група — назв предметів; 2-га група — назв ознак предмета; 3-тя група — назв дій предмета. 7) Гра «Диктор телебачення». Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів. 8) Гра «Відновіть речення». Той, хто шукає,......і знайшов її. Бігають діти, сміються,......мусить знайти всіх. Він шукав Марійку......а Марійку ніхто не шукає. 9) Переказ оповідання. 10) Творчий переказ. Переказати текст від імені Марійки. 11) Розвиток мовлення. — Чи знайомі вам почуття, які переживала Марійка? — Якою ви собі уявляєте Марійку? Скільки їй років? 2 Опрацювання лічилки Андрія М'ястківського «Паличка-стукалочка» Гра «Рибки» Самостійне мовчазне читання лічилки учнями. — Чи сподобалася вам лічилка? — Використовуйте цю лічилку при нагоді. V. Підсумок уроку — Чи сподобався вам урок? — Коли ви співчували Марійці? — Коли раділи за неї? — Чого нас учить це оповідання? VI. Домашнє завдання Переказувати оповідання. Вивчити лічилку. | |
| |
Переглядів: 4464 | |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє... |
Ура! Канікули! |
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |