Урок 99 Тема: Зробиш добро — не кайся, вдієш лихо — начувайся. «Собаки, коти та миші» (чеська народна казка)Мета: удосконалювати навички свідомого виразного читання; навчати учнів самостійно визначати дійових осіб, давати їм характеристику; удосконалювати вміння ділити текст на логічно завершені частини, стисло переказувати прочитане; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою Скочив котик, Сів на плотик, Миє ротик І животик. М. Підгірянка 2 Робота над чистомовкою Чі-чі-чі — сидить кіт на печі. Ла-ла-ла — миша від нього втекла. Енько-енько-енько — в нірку вскочила швиденько. Та-та-та — сміється з нашого кота. 3 Гра «Складовий аукціон» Ча — (час, часник, чай, чайка, чари...) Чо — (чоботи, чоловік, чорний, чоло...) Че — (черевик, червень, чернетка, чесність.) 4 Читайте чітко і виразно! Миші милом миску мили, Миші миску загубили. Може, мило в річку впало? Може, мило жаба вкрала І маленьких жабенят Милить милом аж до п’ят? III. Перевірка домашнього завдання Гра «Обличчям до обличчя» Учні повертаються одне до одного і переказують казку в парах. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні своєю народною мудрістю з вами поділиться чеський народ. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання чеської народної казки «собаки, коти та миші» 1 Робота над заголовком казки — Що вам відомо про цих тварин? — Які у них взаємини у реальному житті? — Чи можуть вони дружити між собою? — Де вам це доводилося спостерігати? Розкажіть. Гра «Мікрофон» 2 Гра «Бджілки» Напівголосне читання учнями казки, кожен — у своєму темпі. — Будьте готові до тестування! 1) За вірну службу собаки дістали грамоту, написану: а)на овечій шкірі; б) на телячій шкірі. 2) Коти викрали грамоту і затягли її: а)до сараю; б) до комори. 3) Грамоту в котів вкрали: а)миші; б) сусідські коти. 4) З’їсти грамоту запропонувала: а)найсильніша миша; б) найстарша миша. 5) Собаки вимагали грамоту: а) від мишей; б) від котів. 6) Коти віддати грамоту: а) погодилися; б) не погодилися. 3 Словникова робота Двіровечій шкурімотлох заздрилимиттю комораненавидить Мотлох — ганчір’я, дрантя. 4 Читання казки учнями «ланцюжком» — Що нового ви з’ясували для себе? — Визначте зачин, основну частину і кінцівку казки. — Хто з тварин чесно заслужив нагороду? — Хто діяв із заздрощів? 5 Гра «Кидок — засічка» За командою «кидок» усі діти починають читати напівголосно текст. За командою «засічка» — зупиняються й олівцем відзначають останнє прочитане слово. Цей самий текст аналогічно читають ще раз (не більше трьох разів!). Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг — «засічка» поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результат поліпшується. 6 Гра «Слідопити» Учень читає початок (або кінцівку) речення, решта учнів мають відшукати кінцівку (або початок) цього речення і прочитати. 7 Робота над ілюстрацією до казки. — До яких частин казки бракує кадрів діафільму? 8 Переказ казки за кадрами діафільму VI. Підсумок уроку — Чого хотів навчити чеський народ цією казкою? — Що спільного між цією казкою і болгарською казкою «Виноградар і змія»? VII. Домашнє завдання Переказувати казку. Намалювати кадри діафільму, яких бракує. | |
| |
Переглядів: 1560 | |
Дикорослі рослини рідного краю |
З чого все почалося |
Столи бувають різні |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |