Урок 95 Тема: Хто за чуже хапається, свого позбувається. «Лисичка» (російська народна казка)Мета: ознайомити дітей із російською народною казкою «Лисичка»; удосконалювати техніку свідомого виразного читання; вчити переказувати прочитане близько до тексту, характеризувати дійових осіб; виховувати любов до художнього слова. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою Лисеня та левеня їли ласощі щодня. Кожен мав велику ложку — Горщик спорожнів потрошку. 2 Мовні загадки • Чим закінчується і зима, і весна? (Буквою А) • З «б» — нестерпним я буваю З «м» — весь одяг поїдаю. (Біль — міль) • Переставте букви, утворіть нове слово. Лови — воли; волога — голова; вінок — вікно. 3 Гра «Зоряна година» (із букв слова утворити нові слова) Диктант — кит, кат, так, нитка, танк, тин. 4 Розчитування за складовою таблицею III. Повідомлення теми і мети уроку — Розшифруйте і прочитайте! • ийовнизуб арц (Ліна Костенко «Бузиновий цар») • акрукачив (Українська народна казка «Рукавичка») — Що можете сказати про ці твори? — Чим вони різняться між собою? (Українська народна і літературна казки) — Сьогодні ми почнемо ознайомлення з казками народів Європи. — Подивіться на карту Європи. Назвіть країни, які ви знаєте. — Кожен народ самобутній і неповторний. У кожного народу свої звичаї, традиції, своя культура і, звісно ж, свої казки. Сьогодні ми ознайомимося з російською народною казкою «Лисичка». IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання російської народної казки «лисичка» 1Гра «Бджілки» Напівголосне читання казки учнями — кожен у своєму темпі. — Чи чули ви про цю казку раніше? 2Словникова робота Читання «пірамідок» слів ЖИ . ЛИРИБ.КИ ПИ . РОГИЛЕ. ЖИТЬ ЛИСИ .ЧКАПОТИ.ХЕНЬКУ ПРИЇ .ХАВПІДІ.ЙШЛА 3Читання казки учнями «ланцюжком» Фізкультхвилинка 4 Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання — Куди поїхав дід? — Чи наловив він риби? — Чому лисичка прикинулася мертвою? — Чи вдалося їй обдурити діда? — Для чого дід забрав лисичку? — Куди він поклав лисицю? — Що лисичка зробила з дідовою рибою? — Що баба сказала дідові, коли нічого не знайшла на возі? — Як ви розумієте зміст виділеного речення? — Знайдіть у тексті зачин, основну частину і кінцівку. 5 Гра «Живі картинки» Один учень читає, інший мімікою ілюструє почуте. 6 Гра «Розвідники» — Скільки разів у казці зустрічається слово? 1-ша група — дід; 2-га група — баба; 3-тя група — лисичка. 7 Гра «З’ єднай частини речення» Побачила його лисичка — ..а сама втекла. Викинула всю рибку,..і схотілось їй рибки попо- Підійшла баба до саней — .їсти. Узяв лисичку і поклав на.а сам пішов спереду. сани,..ні комара, ні риби. 8 Переказ казки. Гра «Обличчям до обличчя» Учні повертаються одне до одного та переказують казку в парах. 9 Творчий переказ — Перекажіть казку: а) від свого імені; б) від імені діда; в) від імені лисички. V. Підсумок уроку — Хто у казці хитрий? А кого перехитрили? — Чи відрізняється чимось Лисичка в українській і російській казках? VI. Домашнє завдання Переказувати казку. | |
| |
Переглядів: 1443 | |
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину |
Природа Українських Карпат |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка... |
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з коле... |
Всього коментарів: 0 | |