💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Підсумковий урок-вікторина за темою «Казки українських письменників»

Урок 94

Тема: Підсумковий урок-вікторина за темою «Казки українських письменників»

Мета: систематизувати знання учнів із розділу; розвивати навички діалогічного та монологічного мовлення; виховувати бажання поповнювати свої знання, вивчати творчість українських письменників.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми вирушаємо у подорож до країни Казок українських письменників.

Казка — це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло.

Казок країна чарівна, —

У гості вас чека вона.

Ото ж часу не гайте,

У подорож рушайте!

— Увага! Увага! Наш казковий експрес вирушає від станції «Школа» до станції «Країни Казок». У мандрівці нас чекатимуть цікаві зустрічі, пригоди. Щоб проїхати всю країну, вам треба пригадати все, що ви знаєте та вмієте, бути уважними та спостережливими. Всі вирушаємо у дорогу!

Звучить музичний запис пісні В. Шаїнського «Голубий вагон». Діти імітують рух потяга.

III. Подорож країною казок

 1 Станція I. «Впізнай героя» (за висловлюванням)

Робота в групах

Кожна група отримує картку, на якій записані висловлювання героїв казок. Потрібно впізнати героя.

 • Призволяйся, не погордуй. Сама варила. (Лисичка)

 • Вибачай, любонько, чим хата багата, тим і рада, а більше на цей час нічого немає. (Журавель.)

 • Дістань мені черевички, бо лапи мої у воді мерзнуть. Не дістанеш, з’їм. (Лебідь)

 • Чи могли б ви, а чи ні, при ковадлі, при вогні голос викувать мені? (Лиска)

 • Дядю Вовче, ви ж читати не вмієте. (Зайчатко)

• Є у нього для настрашки

Славне воїнство — мурашки. (Бузиновий цар)

Діти зачитують свої відповіді. Малюнки героїв учитель вивішує на дошці. Знову звучить музика, діти імітують рух потяга.

 2 Станція II. «Знайди казку»

— Наші герої теж подорожували з нами, але кожному з них потрібно повернутися до своєї казочки. Допоможіть їм!

Робота в парах

Діти знаходять казку, з якої прийшов герой.

 • Лисичка — «Лисичка і Журавель».

 • Журавель — «Лисичка і Журавель».

 • Лебідь — «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку».

 • Лиска — «Як Лиска собі голосок кувала».

— А тепер кожен з вас обере казочку, яка йому найбільше сподобалася, і разом із героєм цієї казки ще раз завітає до неї в гості. Перечитаємо казку ще раз!

Самостійне читання улюбленої казки

 3 Станція III. «Авторська»

— Поки ви читали казки, наш експрес прибув до третьої станції, де кожна казочка знайде свого автора.

«Бузиновий цар»

«Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»

«Зайчаткова казочка»

«Лисичка і Журавель»

«Безкінечні казочки»

«Як Лиска собі голосок кувала»

Іван Франко Ліна Костенко Валентина Каменчук Микола Трублаїні Юрій Ярмиш Марійка Підгірянка

4 Станція IV. «Будь уважним»

— Наш потяг на станції «Будь уважним»

Робота у мікрогрупах

— У кожному вагоні сидять четверо пасажирів. Кожен вагон отримує «квиток», у якому є помилка. Ви маєте знайти ці помилки, і тільки після цього потяг вирушить далі.

1-й квиток

У садочку-зеленочку Ходить дівка у віночку.

Хтось їй грає на дуду,

Подивлюся я піду.

(Слово «вишня» замінили словом «дівка».)

2-й к в и т о к

Розбіглись по домівках Від неї всі звірята,

Пташки геть полетіли І слухать не схотіли.

(Слова «по хатах» замінили «по домівках».)

3-й квиток

Скажу вам і другу:

Прибіг котик із лугу,

Ліг собі серед печі,

Муркотів дивні речі.

(Слово «діти» замінили словом «вам»)

4-й к в и т о к

Прислухайсь краще,

Придивись.

Хто живе в гаю-діброві Кожен має власну мову.

(Слово «свою» замінили словом «власну».)

5-й к в и т о к

Ще послухайте й десяту:

Вбіг хлопчина в кімнату,

У болоті по вуха,

Бо він мами не слуха.

(Слово «п’яту» замінили словом «десяту».)

 5 Станція V. «Театральна»

Діти працюють у мікрогрупах. Обирають за бажанням казочку, демонструють її інсценізацію.

IV. Підсумок уроку

— Час повертатися додому. Для того щоб допомогти машиністові швидше нас довезти, відновіть прислів’я, у яких загублено кінцівки. Це додасть швидкості потягу!

 • Казка вчить, як. (на світі жить).

 • Без труда. (нема плода).

 • Де сила не візьме, там розум.(допоможе).

їхав потяг наш невпинно Із казкової країни.

Там живуть герої чемні,

Добрі, ввічливі! Напевно,

Ви такими будете,

Поради не забудете.

— Як же самим потрапити до країни казок? Читати! Під шелест сторінок ви перенесетесь у казковий світ. Вивчайте казки! Нехай вони ідуть по світу і завжди живуть серед нас.

V. Домашнє завдання

Підготувати відповіді на запитання в кінці розділу.

Казки народів Європи

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 6599 | Рейтинг: 0.0/0
Українська народна казка «Рукавичка»
Урок малювання
Що може комп’ютер
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та не­безпечні місця на шкільно...
«Грамотний-видющий і на все тямущий»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]