Урок 94 Тема: Підсумковий урок-вікторина за темою «Казки українських письменників»Мета: систематизувати знання учнів із розділу; розвивати навички діалогічного та монологічного мовлення; виховувати бажання поповнювати свої знання, вивчати творчість українських письменників. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні ми вирушаємо у подорож до країни Казок українських письменників. Казка — це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло. Казок країна чарівна, — У гості вас чека вона. Ото ж часу не гайте, У подорож рушайте! — Увага! Увага! Наш казковий експрес вирушає від станції «Школа» до станції «Країни Казок». У мандрівці нас чекатимуть цікаві зустрічі, пригоди. Щоб проїхати всю країну, вам треба пригадати все, що ви знаєте та вмієте, бути уважними та спостережливими. Всі вирушаємо у дорогу! Звучить музичний запис пісні В. Шаїнського «Голубий вагон». Діти імітують рух потяга. III. Подорож країною казок 1 Станція I. «Впізнай героя» (за висловлюванням) Робота в групах Кожна група отримує картку, на якій записані висловлювання героїв казок. Потрібно впізнати героя. • Призволяйся, не погордуй. Сама варила. (Лисичка) • Вибачай, любонько, чим хата багата, тим і рада, а більше на цей час нічого немає. (Журавель.) • Дістань мені черевички, бо лапи мої у воді мерзнуть. Не дістанеш, з’їм. (Лебідь) • Чи могли б ви, а чи ні, при ковадлі, при вогні голос викувать мені? (Лиска) • Дядю Вовче, ви ж читати не вмієте. (Зайчатко) • Є у нього для настрашки Славне воїнство — мурашки. (Бузиновий цар) Діти зачитують свої відповіді. Малюнки героїв учитель вивішує на дошці. Знову звучить музика, діти імітують рух потяга. 2 Станція II. «Знайди казку» — Наші герої теж подорожували з нами, але кожному з них потрібно повернутися до своєї казочки. Допоможіть їм! Робота в парах Діти знаходять казку, з якої прийшов герой. • Лисичка — «Лисичка і Журавель». • Журавель — «Лисичка і Журавель». • Лебідь — «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку». • Лиска — «Як Лиска собі голосок кувала». — А тепер кожен з вас обере казочку, яка йому найбільше сподобалася, і разом із героєм цієї казки ще раз завітає до неї в гості. Перечитаємо казку ще раз! Самостійне читання улюбленої казки 3 Станція III. «Авторська» — Поки ви читали казки, наш експрес прибув до третьої станції, де кожна казочка знайде свого автора. «Бузиновий цар» «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» «Зайчаткова казочка» «Лисичка і Журавель» «Безкінечні казочки» «Як Лиска собі голосок кувала» Іван Франко Ліна Костенко Валентина Каменчук Микола Трублаїні Юрій Ярмиш Марійка Підгірянка 4 Станція IV. «Будь уважним» — Наш потяг на станції «Будь уважним» Робота у мікрогрупах — У кожному вагоні сидять четверо пасажирів. Кожен вагон отримує «квиток», у якому є помилка. Ви маєте знайти ці помилки, і тільки після цього потяг вирушить далі. 1-й квиток У садочку-зеленочку Ходить дівка у віночку. Хтось їй грає на дуду, Подивлюся я піду. (Слово «вишня» замінили словом «дівка».) 2-й к в и т о к Розбіглись по домівках Від неї всі звірята, Пташки геть полетіли І слухать не схотіли. (Слова «по хатах» замінили «по домівках».) 3-й квиток Скажу вам і другу: Прибіг котик із лугу, Ліг собі серед печі, Муркотів дивні речі. (Слово «діти» замінили словом «вам») 4-й к в и т о к Прислухайсь краще, Придивись. Хто живе в гаю-діброві Кожен має власну мову. (Слово «свою» замінили словом «власну».) 5-й к в и т о к Ще послухайте й десяту: Вбіг хлопчина в кімнату, У болоті по вуха, Бо він мами не слуха. (Слово «п’яту» замінили словом «десяту».) 5 Станція V. «Театральна» Діти працюють у мікрогрупах. Обирають за бажанням казочку, демонструють її інсценізацію. IV. Підсумок уроку — Час повертатися додому. Для того щоб допомогти машиністові швидше нас довезти, відновіть прислів’я, у яких загублено кінцівки. Це додасть швидкості потягу! • Казка вчить, як. (на світі жить). • Без труда. (нема плода). • Де сила не візьме, там розум.(допоможе). їхав потяг наш невпинно Із казкової країни. Там живуть герої чемні, Добрі, ввічливі! Напевно, Ви такими будете, Поради не забудете. — Як же самим потрапити до країни казок? Читати! Під шелест сторінок ви перенесетесь у казковий світ. Вивчайте казки! Нехай вони ідуть по світу і завжди живуть серед нас. V. Домашнє завдання Підготувати відповіді на запитання в кінці розділу. Казки народів Європи | |
| |
Переглядів: 6599 | |
Українська народна казка «Рукавичка» |
Урок малювання |
Що може комп’ютер |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Всього коментарів: 0 | |