Урок 84 Тема: Найвеселіший місяць — травень. О. Копиленко «Найвеселіший місяць»Мета: формувати вміння сприймати зміст твору; учити орієнтуватися в тексті, аналізувати і виділяти головне; продовжити ознайомлення учнів із ознаками весни; розвивати вміння обмінюватися думками, слухати товариша; виховувати любов до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Вправи для розвитку артикуляції • «Цокання» язиком у ротовій порожнині. • Набравши повітря, якнайдовше вимовляти слово ні з поступовим видихом (тричі). • «Маятник» — ротик відкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої (десять разів). • Вітерець у лісі — ш-ш-ш. Повзе вуж у траві — с-с-с. Прилетів жук — ж-ж-ж. Заспівав комарик — з-з-з. Пролетів птах — шух-шух-шух. Запихкав їжачок — пих-пих-пих. Дзюркоче вода у струмочку — дз-дз-дз. Забриніла бджілка — дж-дж-дж. 2 Робота над скоромовкою Павло і Пилипко Поливали липки. Виросли липки У Павла і Пилипка. III. Перевірка домашнього завдання Конкурс на краще читання вірша. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Назвіть весняні місяці. — Як ви вважаєте, який з них найвеселіший? — Що думає з цього приводу Олександр Копиленко, ми дізнаємося з його оповідання. V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання оповідання Олександра копиленка «найвеселіший місяць» 1 Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання оповідання учнями — Який весняний місяць найвеселіший? 2 Словникова робота Читання «луною» за вчителем слів: найвеселіший, птаство, вівчарики, затаївся, відцвісти, насіннячко, найгучніший, шугають, невтомний. 3 Читання тексту учнями «ланцюжком» — Голоси яких птахів почув оповідач? — Подивіться на них. (Демонстрування картинок або слайдів.) Релаксаційна пауза — Зараз ми послухаємо голоси птахів. Уявіть себе серед весняної природи. Сядьте зручно, заплющте очі і приготуйтеся послухати голоси птахів. — Голоси яких птахів ви почули? 4 Гра «Котик і мишка» Першою починає читати «мишка». Коли вона прочитає декілька слів або речення, то починає читати «котик». Він намагається наздогнати «мишку». Гра припиняється, коли обидва учні читають одне і те саме. 5 Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання — У кого найгучніший, чистий голос? Прочитайте. — Знайдіть абзац, у якому описано кульбабу. — Які порівняння використав письменник? — Чому, на думку автора, травень — найвеселіший місяць? Обґрунтуйте свою відповідь, звертаючись до тексту. 6 Гра «Розвідники» — Скільки абзаців у тексті? (6) — Який абзац найкоротший? Скільки в ньому речень? — Який абзац найдовший? Скільки в ньому речень? — Знайдіть абзац, у якому два речення. — Прочитайте окличні речення. 7 Гра «Хвости» Учитель читає початок речення, учні відшукують це речення і дочитують його до кінця. 8 Гра «Упізнай предмет за ознакою» Найвеселіший (місяць); найгучніший (голос); невтомний (співак); біла, прозора (шапочка); малесенькі, пухнасті (парашутики); темна (хмара); весняний, травневий (грім). VI. Підсумок уроку Гра «Закінчи речення» • На уроці я дізнався. • Найбільше мені сподобалось. • Я запам’ятав. VII. Домашнє завдання — Які твори Олександра Копиленка ви вже читали? Про що вони? Підготуйтеся про це розповісти. | |
| |
Переглядів: 5481 | |
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря |
Про працелюбних і лінивих |
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці |
Всього коментарів: 0 | |