Урок 66 Тема: Урок позакласного читання. «Буду я природі другом...»Мета: розширювати читацькі інтереси школярів, ознайомлюючи із творами про природу; розвивати навички правильного свідомого читання; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов і бережливе ставлення до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент II. повідомлення теми та мети уроку Наш дивний світ — Такий, як казка. Тож бережи його, будь ласка! — Перед вами — «павутинка» зі складів. Поєднуючи їх, прочитайте слова, що стануть темою нашого уроку. Буяродру дупридігом (Буду я природі другом.) — Як ви розумієте ці слова? — Сьогодні ми будемо читати твори про природу. Сподіваюся, ми ще більше переконаємося, що природі ми не сусіди, а її часточка. І від знань про неї і бережливого ставлення до природи залежить наше щасливе життя. III. Актуалізація читацького досвіду школярів 1 Робота з виставкою книжок — Чи відповідають темі представлені на виставці книжки? — Твори яких авторів ви вже читали? — Які назви мають книжки? За завданням учителя учні вчаться самостійно визначати зовнішні показники змісту кожної книжки (заголовок, автор, ілюстрації), вибирати потрібну книжку за окресленими показниками, співвідносити їх і на основі цього робити загальний висновок про тематику, зміст, характер, кількість уміщених у книжці творів. Така діяльність сприяє швидшому входженню дитини в текст, який вона буде читати самостійно. 2 Розглядання та короткий аналіз дитячих ілюстрацій до теми IV. Обговорення прочитаних творів 1 Вірш П. Сотниченка «Вмійте природу любити» — До чого нас закликає автор? — Що кожен з вас може зробити для збереження природи? 2 Вірш Лідії Компанієць «Бідолаха» — Чому вірш має таку назву? — Прочитайте, як дівчинка звертається до маленької пташки. — З якою інтонацією ми будемо читати ці слова? — Доведіть, що герой вірша любить і береже природу. — Давайте разом спробуємо розгадати анаграми. Ровона цяниси гобецьро рокасо телдя тіласвка (Ворона, синиця, горобець, сорока, дятел, ластівка) — Яка пташка «зайва» в цьому рядочку? Чому? — А як можемо допомогти цим пташкам узимку? 3 Гра «Хто більше?» Учитель називає птаха, а діти мають за його назвою пригадати лічилку, скоромовку, казку, пісеньку, народну прикмету тощо. • Качка — українська народна казка «Кривенька качечка». • Сорока — Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок — сорок морок. • Журавель — Краще синиця в руці, ніж журавель у небі. Українська народна казка «Лисиця та Журавель». • Гуси — Дикі гуси відлітають — кінець бабиного літа. V. Читання та обговорення нового твору — оповідання О.ємченка «драма на болоті» 1 Читання оповідання вчителем — Коли ви найбільше хвилювалися, слухаючи оповідання? 2 Читання оповідання учнями «ланцюжком» — Хто врятував лосиху від вовків? — Хто виходжував зранену лосиху? — Чому лосиха знову прийшла до єгеря? — Хто образив її цього разу? — Чому оповідання має таку назву? — Який учинок лосихи свідчить про її довіру до завідуючого ветлікарнею? VI. Підсумок уроку — Які твори про природу, красу і дбайливе ставлення до неї вам найбільше сподобалися? — Хто їх автори? — Яка головна думка об’єднує ці твори? Пам’ятайте, любі діти, Щоб сади у нас цвіли, Щоб літали в чистім небі І лелеки, й журавлі, Щоб пташки у нас співали, І дерева підростали, Щоб земля була у квітах, — Бережіть природу, діти! VII. Домашнє завдання — Наступний Урок позакласного читання ми проведемо за темою «Батьківщина — рідний край». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. Сторінки для допитливих | |
| |
Переглядів: 4482 | |
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі... |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25 |
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання |
Чорне та Азовське моря. Значення морів |
Всього коментарів: 0 | |