Урок 63 Тема: Життя дано на добрі справи. В. Струтинський «Сідайте, будь ласка»Мета: учити учнів розуміти текст, виділяти головне, аналізувати, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати мовлення, мислення; вдосконалювати читацькі навички; виховувати культуру поведінки, ввічливість, повагу до дорослих. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою Пішли рясні дощі. Ловилися лящі. А хлопці — мов хлющі: Забули про плащі. Та що їм ті дощі, Коли такі лящі! Хлющ — сильний дощ, злива. Змокнути (стати), як хлющ — наскрізь, дуже сильно промокнути. 2 Робота над чистомовкою Ма-ма-ма — ой, мине вже зима. Ець-ець-ець — повіває теплий вітерець. Ок-ок-ок — тане останній сніжок. Ва-ва-ва — веселіше синичка співа. Ні-ні-ні — діти раді весні. 3 Робота над загадкою • Я ловлю комах, жучків, їм маленьких черв’ячків, В теплий край я не літаю, Під стріхою хату маю. Цвірінь — сів я на хлівець, Зовуть мене... (горобець). — Як називаються такі загадки? (Добавлянки) 4 Гра «Нове слово» Із букв слова добавлянка скласти слова (гра «Зоряна година»). Добавлянка — доба, валянок, вода, банка. III. Перевірка домашнього завдання Гра «Обличчям до обличчя» Учні повертаються одне до одного та переказують зміст оповідання у парах. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання оповідання валентина струтинського «сідайте, будь ласка» 1 Робота над назвою твору — Чи можна із заголовка дізнатися, про що це оповідання? Гра «Мікрофон» Учні висловлюють свої припущення. 2 Читання оповідання вчителем — Де відбувалися події? — Хто головний герой твору? 3 Словникова робота Гуркотівтітонька м’якомутримаючись розчинилисяластів’ятко підхопивсяоченятами «Довідкове бюро» Салон — внутрішня частина автобуса, призначена для пасажирів. Блимає — дивиться, поглядає. 4 Читання оповідання учнями «ланцюжком» — Які почуття виникли під час читання? Фізкультхвилинка 5 Аналіз змісту оповідання. Вибіркове читання — Куди їхав Сергійко? — У якому класі він учиться? Доведіть свою думку. — Кому Сергійко поступився місцем? — Як почувався хлопчик, коли тітонька поступилася місцем бабусі? — Кого бабуся посадила на своє місце? — Як вона звернулася до дівчинки? — Що свідчить про те, що бабуся любить дітей? — З яким настроєм Сергійко вийшов з автобуса? — Чи можна сказати, що всі пасажири були ввічливими? Як це довести? — Знайдіть і прочитайте слова ввічливості, що зустрічаються в тексті. 6 Гра «Живі слова» У руках в учнів — картки зі словами. Учні повинні стати в пари, щоб утворити словосполучення. 1) Автобус, мотор, двері, Сергійко, дівчинка, гуркотів, виспівував, розчинилися, підхопився, блимає. 2) Крісло, вулиця, бабуся, дівчинка, вузлик, м’яке, сусідня, старенька, маленька, білий. 7 Читання оповідання за особами Гра «Чиї це слова»? — Сідайте, будь ласка. (Сергійко) — Сідайте, бабуню. (Тітонька) — Ходи сюди та сідай, моє ластів’ятко. (Бабуся) — Спасибі вам, бабусю! (Мама дівчинки) 8 Гра «Диктор телебачення» Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів. 9 Переказування оповідання 1) Розмістіть героїв у тому порядку, в якому вони заходили до автобуса. Бабуся, мама з дівчинкою, тітонька, Сергійко. 2) Розгляньте малюнки. Що зображено на кожному із них? 3) Переказ оповідання. V. Підсумок уроку — Чого нас учить це оповідання? — Які нові слова, що характеризують гарну людину, додамо до «павутинки»? — Яке з прислів’їв найбільше відповідає змісту оповідання? • Ввічливих, лагідних скрізь шанують. • Добре слово краще за мед. • Гостре словечко коле сердечко. VI. Домашнє завдання Читати, переказувати оповідання. | |
| |
Переглядів: 2175 | |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд |
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Всього коментарів: 0 | |