Урок 47 Тема: Допоможемо тваринам узимку. Л. Левченко «Якщо допоможем». Л. Костенко «Синички на снігу». А. Качан «Крихта хліба»Мета: удосконалювати навички виразного читання поетичних творів; збагачувати словниковий запас учнів; учити відчувати образність художнього слова; виховувати бережливе ставлення до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Стій, друже, зупинись! Та на місці не крутись. Пролунав дзвінок, починаємо урок. Працюватимем старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім дружнім класі Діти — просто молодці! II. Мовленнєва розминка 1 Звуконаслідувальна вправа. Гра «Що як звучить?» Жук літає угорі і дзижчить. (жу-жу). Вуж сховався у норі і шипить. (шу-шу). Шелестить трава. (ша-ша). Пилка дзенькає. (дза-дза). Краплі падають. (дзень-дзень). Повний звуків день. 2 Робота над скоромовкою На лужок ішов сніжок, Вбрав лужок у кожушок. По лужку стрибав Дружок, І пошкодив кожушок. 3 Гра «Конструктори» — Із букв слова електростанція складіть нові слова. Електростанція — лак, танці, роса, тост. III. Перевірка домашнього завдання 1 Зимовий вернісаж. (Виставка дитячих малюнків) 2 Гра «Ти — мені, я — тобі» Учні ставлять одне одному запитання, відповіді до яких підготували вдома. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Зима — чудова пора року. Ми любимо її за скрипучий білий сніг, за морозець, який щипає за ніс і щоки, за чудові зимові розваги. Та для тварин зима — суворе випробування. Сьогоднішні поетичні твори розкажуть про це. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання вірша Л. Левченко «Якщо допоможем» 1) Читання вірша вчителем (до слів «...листочок капусти»). — У якому темпі слід читати вірш? (Спокійно, тихо, розмірено) 2) Гра «Гусениця». — Роз’єднайте слова, прочитайте вірш до кінця. — Які тварини згадуються у вірші? — Які з них дикі? Які — свійські? 3) Гра «Дощик». Діти читають хором: • накрапає дощ (тихо); • дощ пускається сильніше (голосніше); • злива (голосно); • дощ слабшає (тихіше); • дощ перестав (читання припиняється). — До чого закликає нас поетеса? 2 Опрацювання вірша Ліни Костенко «Синички на снігу» 1) Гра «Бджілки». Напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі. — Хто потребує на нашу допомогу взимку? 2) Словникова робота. «Довідкове бюро» Намлілись — тут: намучилися, стомилися. Вирій — теплі, південні краї, куди відлітають на зиму перелітні птахи. 3)Аналіз змісту вірша. — Чому пташкам важко взимку? — Від чого вони потерпають? (Найбільше — від голоду.) — У яких рядках сказано про життя синичок під час суворої зими? — У яких — про стійкість цих мужніх пташок? 3 Опрацювання вірша Анатолія Качана «Крихта хліба» 1) Читання вірша вчителем. — Яким пташкам поет присвячує свій вірш? 2) Словникова робота. «Довідкове бюро» Лісосмуга — смуга лісових насаджень. Ожеледь — тонкий шар льоду на землі, деревах. — Доберіть синоніми до слова завірюха. (Заметіль, віхола, хурделиця, хуртовина) 3) Гра «Рибки». Читання учнями тексту мовчки, кожен — у своєму темпі, при цьому діти можуть ворушити губами. — Куди перебралися синиці? Чому? — Як пташки просять про допомогу? — Прочитайте рядки, що найвиразніше передають бідування пташок. — Яку важливу думку висловлює поет в останній строфі вірша? 4) Гра «Диктор телебачення». Читати вірш, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів. 5) Гра «Знайди риму». Сніговиці — синиці. Тепла — села. Морози — на дорозі. Вікно — зерно. Годівниці — дрібниця. Відчувать — замерзать. VI. Підсумок уроку — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Що вдалося вам найкраще? — Що викликало труднощі? VII. Домашнє завдання Підготувати розповідь «Як я допомагаю пташкам узимку». | |
| |
Переглядів: 4140 | |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Ми — українці |
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома? |
Чим ми бачимо |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
Всього коментарів: 0 | |