Урок 42 Тема: Як тебе не любити, Києве мій! Н. Забіла «Древній Київ». М. Познанська «Зацвіли каштани»Мета: навчати учнів виразно читати віршовані і прозові твори, аналізувати прочитане; поглибити знання учнів про місто Київ, його історію; виховувати любов до Батьківщини, гордість за неї. Хід Уроку I. Організаційний момент Сядьте, діти, всі рівненько. Усміхніться всі гарненько, Настрій на Урок візьмемо й працювати розпочнемо. II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою Через грядку гріб тхір ямку. 2 Робота над чистомовкою Ець-ець-ець — подув сильний вітерець, Аї-аї-аї — облітає листя в гаї, Го-го-го — ми збираємо його, Ас-ас-ас — принесемо листя в клас. 3 Розчитування за складовою таблицею 4 Гра «Відновіть вірш» У вс_м св_т_ — к_ж_н зн_: Є Б_тьк_вщ_н_л_ш дн_. І в н_с в_н дн_ — Це н_ш_ сл_вн_ Укр н_. III. Перевірка домашнього завдання Учні декламують вірш Анатолія Костецького «Батьківщина» напам’ять. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми подорожуватимемо. Куди? Дізнаєтесь, якщо розгадаєте ребус. 100лиця (Столиця) — Саме так, ми побуваємо у столиці нашої Вітчизни. — Яке місто є столицею України? — Отже, помандрували до Києва? — Чим можна дістатися з нашого міста до столиці? — Умощуємося в крісла і вирушаємо! Ось і Київ, любі діти, Серце нашої Вітчизни! Хочу вам я розповісти Опис гарний історичний. Місто це — немов казкове, Старовинне і мов нове. Демонстрування слайдів або малюнків. На берегах Дніпра крутих, Весь помережений садами, Стоїть у сяйві днів нових Наш рідний Київ перед нами. Наш Київ розіслався На горах над Дніпром, Садами заквітчався, Мов дівчина вінком. Звучить пісня «Києве мій» (муз. П. Майбороди, сл. М. Луценка). Під час звучання пісні демонструються слайди про Київ. Перед вами Андріївський собор, йому вже майже триста років! Він нас чарує знов і знов. Височить він над будинками, Куполами вгору лине І мов небо підпирає, Що над нами завжди синіє. Ось з’явився перед вами Собор Володимирський суворий. Він великий і могутній, Та ще й разом із тим казковий. З голубими куполами Із чарівними, як в казці, Розписними воротами. Вабить око всіх людей Палац Маріїнський! Тут прийма своїх гостей Президент український. — Київ — місто-красень, місто-сад. Особливо славиться він каштанами. Це дерево зображено на гербі міста. Звучить пісня «Білі каштани» (муз. П. Майбороди, сл. А. Малишка). — Київ — одне з найдревніших міст, йому понад 1500 років. Звідки ж походить назва міста? Повернемося до наших підручників і ознайомимося з легендою, яку переказала нам письменниця Наталя Забіла. V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання оповідання Наталі Забіли «Древній Київ» 1)Читання оповідання вчителем. — Про кого розповідається в легенді? 2)Словникова робота. Поляни дрімучі працьовиті поселився Кий Щек Хорив Либідь Київ Щековиця Хоревиця Либідь — Що означають слова 2-го, 3-го стовпчика? Чи є ці слова родичами? Фізкультхвилинка 3) Читання оповідання учнями «ланцюжком». 4) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання. — Як називався давній народ, який оселився над Дніпром? — Як жили поляни? — Де поселилися три брати та їхня сестра? — На чию честь назвали Київ? — Якою була місцевість навколо міста у давні часи? — Чи схожа ця розповідь на казку? Чим? — Уперше про походження Києва згадується у літописі, який називається «Повість минулих літ». Записав цю легенду монах Києво-Печерського монастиря Нестор. (Демонстрування ілюстрацій Києво-Печерської лаври.) — Легенда — це народне оповідання про якість події чи життя людей з елементами казковості, фантастики. 5) Гра «Диктор телебачення». Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів. 2 Опрацювання вірша Марії Познанської «Зацвіли каштани» — Яке дерево зображене на гербі Києва? 1) Читання вірша учнями мовчки. — Яке словосполучення часто зустрічається у вірші? (Зацвіли каштани) 2) Гра «Дощик». Діти читають хором: • накрапає дощ (тихо); • дощ пускається сильніше (голосніше); • злива (голосно); • дощ слабшає (тихіше); • дощ перестав (читання припиняється). 3)Повторне читання вірша. — Прочитайте вірш, передаючи голосом замилування красою міста. — Якої пори року змальовано Київ? — Коли зацвіли каштани? Прочитайте. VI. Підсумок уроку — Що нового дізналися сьогодні на уроці? VII. Домашнє завдання Читати і переказувати оповідання. | |
| |
Переглядів: 2450 | |
Ми вивчаємо клавіатуру |
«Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка |
Дерева, кущі, трав'янисті рослини |
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п... |
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к... |
Всього коментарів: 0 | |