Урок 18 Тема: В'язка народних прислів'їв. Н. Забіла. Лічилки. Жменька загадок із твого класуМета: дати учням уявлення про суттєві ознаки прислів'їв, загадок; удосконалювати навички читання вголос і мовчки; вчити виділяти в тексті головне; продемонструвати на матеріалі прислів'їв, загадок красу, багатство, влучність рідної мови. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою Ніс Гриць пиріг через поріг, Став на горіх, упав на поріг. 2 Гра «Блискавка» Казка, каска, казка, казка, казка. Дубочки, дубочки, зубочки, дубочки, дубочки. Мишка, миска, мишка, мишка, мишка. 3 Гра «Доповни речення» Учитель називає речення. Діти доповнюють його, додаючи по одному слову. Жовтіють дерева. Восени жовтіють дерева у лісах. Восени жовтіють дерева у лісах і парках. III. Перевірка домашнього завдання 1 Розповіді учнів про Дмитра Білоуса 2 Характеристика дідуся та його онука IV. Повідомлення теми і мети уроку — До перлин української мови належать прислів’я. Упродовж віків їх складав народ. Прислів’я виникли у сиву давнину, коли ще не було письма, передавалися з вуст у вуста. У мудрих і дотепних висловах український народ розкрив різноманітні явища суспільного життя і природи, влучно оцінив людські характери та події. Правда і кривда, добро та зло, мужність і боягузтво, щедрість та скнарність, товариськість і незгода, соціальна нерівність та любов до краю — про все це передано у прислів’ях коротко та образно, адже у них — вікова мудрість, багатостраждальна історія. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Робота над прислів'ями 1) Читання тексту «Прислів’я» з підручника колективно. 2) Робота в групах. Кожна група зачитує по 2 прислів’я, пояснює їх значення. 3) Робота над аналізом тексту прислів’я. — Знайдіть прислів’я, у яких використано слова, протилежні за значенням. — Прочитайте прислів’я, у яких є слова, що римуються. 4) Гра «Хто правильно закінчить прислів’я». • Не знаєш броду — ... (не лізь у воду). • Диму без вогню. (не буває). • Не той друг, хто медом маже, а той,. (хто правду каже). • Кожна жаба своє. (болото хвалить). • З малої іскри. (великий вогонь буває). Учні закінчують прислів’я, пояснюють їх значення. 5) Гра «Відшукайте пару». менше говори,. Узявся за гуж — . Важко тому жить,. З добрими дружись,... Або розумно казати,. Хто за все береться,. 6) Гра «Шифрувальники». Кожна група отримує картку із зашифрованим прислів’ям, називає прислів’я, пояснює його значення. .а лихих стережись. .хто від роботи біжить. .а більше діла роби. .не кажи, що не дуж. .тому нічого не вдається. .або зовсім мовчати. Щоб прочитати зашифроване прислів’я, потрібно у кожному горизонтальному рядку закреслити кожну другу букву. 1-ша група Л у а ш с м т б і р в т к в а д і е т н у ь п л о с ч к и ж н д а х є, а н с п о р л с о н в а е к й к х і ю н ц ч ш а п є. (Ластівка день починає, а соловей кінчає.) 2-га група С к л р о п в д о д н о з с ч л н о ї в к а — з к л ї о м ж о и з т а ь к с р я м н о д в к а є (Слово до слова — зложиться мова.) 3-тя група Х к т р о д с н в в о п є м ї ч м ф о ю в т и ь ц п у з р ї а і є л т і ь у с з я о, т к о і й м с д а о м у с ф е х б н е с ї т а и о д н а к є у т п ь р с б я (Хто своєї мови цурається, той сам себе стидається.) 4-та група П к т о и у ц а ю п п о і ф з ц н к а о ю і т в ь п р о в п н і с р’ м ю о, а н л о ю м д е и а н к у — п д о м н о у в ч і о (Птицю пізнають по пір’ю, а людину — по мові.) 2 Опрацювання лічилок 1)Бесіда. — Для чого народ (а пізніше — й поети) складав лічилки? — Коли їх застосовують? 2)Читання лічилок із підручника. а) Читання мовчки. б) Хорове читання лічилок у різному темпі, щоразу — швидше. в) Заучування лічилок. 3 Опрацювання загадок 1) Вступне слово вчителя. — Прислів’я вчать нас замислюватись над своїми або чужими вчинками, а загадки вчать нас мислити, порівнювати, зіставляти. Загадки є одним із найдавніших видів народної творчості, що дожив до наших днів і житиме й надалі. Загадка (від слова гадати — думати) — це дотепне запитання або вислів, що вимагає розкриття, відгадки. У загадках прикмети предметів не називаються прямо, про них мовиться у прихованій формі. У загадках зашифрований якийсь предмет чи явище. Спостережлива людина завжди відгадає загадку. 2) Читання загадок із підручника. — Які слова допомагають відгадати загадку. 3) Робота в групах. Кожна група отримує малюнок (портфель, ялинка, кішка тощо). Завдання — за малюнком скласти загадку, загадати її однокласникам. VI. Домашнє завдання 1. Вивчити 2 прислів’я, з якими ознайомилися вперше. 2. Підготувати загадки. VII. Підсумок уроку — Чи сподобався вам сьогоднішній урок? — Що нового дізналися? — Відгадайте загадку. • У кожнім реченні я — перша, Почну і прізвище, й ім’я. І назви рік, і міст, і селищ. Ви здогадалися, хто я? (Велика буква) В.Бутрім | |
| |
Переглядів: 1769 | |
Праця людей у місті (селі) |
Урок малювання |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка» |
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн... |
Всього коментарів: 0 | |