Урок 13 Тема: Поетичні перлини. М. Рильський «Осінні настрої», «Ми збирали з сином...». В. Скомаровський «Лісова колиска». Д. Павличко «Небеса прозорі» (напам'ять). Є. Гуцало «Лосі»Мета: учити учнів правильно, виразно читати поетичні твори; розширювати уявлення про красу природи восени; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати спостережливість, любов до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Зараз почнеться читання урок, Ми з вами зробимо ще один крок В країну чудову, в країну казкову, Що так нас чарує й збагачує мову. Тож сядьте рівненько, будьте уважні, Щоб працювати було вам неважко. II. Вправи на розвиток читацьких навичок 1 Розчитування за складовою таблицею Учитель керує темпом читання (нормально, повільно, повільніше, швидше). 2 Робота над скоромовкою Летів горобець, сів на хлівець. Як вийшов стрілець, то й утік горобець. Гра «Дощик, дощ, сонце» «Дощик» — напівголосне хорове читання (пошепки); «дощ» — голосно, швидко; «злива» — голосно, скоромовкою; «сонце» — читання мовчки. III. Перевірка домашнього завдання 1 Перегляд виставки дитячих малюнків півникової хатки 2 Конкурс на краще промовляння заклички IV. Повідомлення теми і мети уроку — Послухайте вірш. ОСІНЬ-ЧАРІВНИЦЯ Золота красуня — осінь-чарівниця! По землі ступає, золотом іскриться, В жовте і червоне листячко фарбує, І картини дивні, чарівні малює! Н. Красоткіна — Яку пору року описано у вірші? — Як автор називає осінь? — Які прикмети осені описує? — А які прикмети наближення осені помічаєте ви? — Зробимо невелику подорож в осінь за допомогою фотоілюстрацій. (На ілюстраціях зображена природа ранньої, золотої і пізньої осені.) — Яку пору року зображено? — Які кольори переважають? Який настрій викликають ці малюнки? — Про красу осінньої природи написано багато поетичних творів. З деякими з них ми сьогодні ознайомимося. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання вірша Максима Рильського «Ми збирали з сином.» 1) Слухання вірша. Учитель читає виразно, в уповільненому темпі (діти заплющують очі). — Які картини постали у вашій уяві під час слухання вірша? 2) Повторне читання вірша учнями «буксиром» за вчителем. Аналіз змісту. — Як у вірші описано осінній день? — Що сказано про хмаринку? про вітер? про павутиння? — Який настрій був у батька з сином? Чому ви так уважаєте? — Навіщо батько з сином збирали каштани? жолуді? — Чи доводилося вам саджати дерева? — Розкажіть, що ви знаєте про користь, яку приносять нам дерева. 3) Робота в групах. — Чи може осінь співати весняні пісні? 4) Гра «Знайди риму». Каштани — тане; синь — павутинь; дубові — синкові; вишині — пісні. Фізкультхвилинка Що ж, мабуть, прийшла пора Всім нам відпочити. Хочу на фізкультхвилинку Усіх запросити. Встаньте, діти, усміхніться, Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній, І до сонця потягніться, В різні боки нахиліться. Покружляли, потяглися й до роботи знов взялися. 2 Опрацювання вірша Вадима Скомаровського «Лісова колиска» 1) Повідомлення вчителя. — Чи доводилося вам бувати в лісі в розпал листопаду, коли в ясну погоду під вечір різко холоднішає, але стоїть безвітряна погода? У цю пору в лісі напрочуд тихо і чітко чути шерех листя, яке опадає з дерев. Дереву ніхто не говорить, коли треба скидати листя. Короткі осінні дні ніби прокручують у рослині невідомий перемикач. Зелений колір змінюється на червоний, жовтий. Чим сильніше пожовтів чи почервонів листок, тим швидше він обривається. Що ж відбувається? Виявляється, восени в основі черешка, в тому місці, де він прикріплюється до гілки, з’явився так званий корковий шар. Він, як перегородка, відокремив черешок від гілки. Тепер тільки декілька тонких волосинок з’єднують черешок листка з гілкою. Навіть легкий вітерець обриває ці волосинки — і тоді настає листопад. 2) Самостійне читання вірша учнями (мовчки). — Як автор називає листопад? (Падолист) 3) Повторне читання вірша учнями «луною» за вчителем. — Знайдіть у вірші порівняння. — Як ви розумієте виділені рядки? — Де задрімав сухий листок? — Де ще, за вашими спостереженнями, «вмощується» осіннє листя? 3 Опрацювання вірша Дмитра Павличка «Небеса прозорі» 1) Читання вірша вчителем. — Яким вам здався вірш — сумним чи веселим? Чому? 2) Повторне читання вірша напівголосно. Гра «Бджілки». Аналіз змісту. — Який день описує поет? — Які порівняння вжито у вірші? — Чому зажурилась квітка? — Продовжте міркування за зразком: небеса прозорі — небо високе, чисте, синє; листки, як зорі — ... зажурилась квітка — ... 4 Опрацювання вірша Євгена Гуцала «Лосі» 1) Самостійне читання вірша учнями (мовчки). — Як слід читати вірш: швидко чи повільно, голосно чи тихо? 2) Виразне читання вірша вголос. Аналіз змісту. — Де ходить осінь? лосі? — Як ходять лосі? А осінь? — Чим схожі й чим різняться виділені слова? VI. Домашнє завдання Вивчити напам’ять вірш Дмитра Павличка «Небеса прозорі». VII. Підсумок уроку — Діти, що ви сьогодні вивчали на уроці? Технологія «Мікрофон» — Сьогодні на уроці я. | |
| |
Переглядів: 3097 | |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки» |
Всього коментарів: 0 | |