Урок 3 Тема: Історії зі шкільного життя. О. Буцень «У новій школі». Л. Вахніна «Кордон». Г. Бойко, М. Чумарна. СкоромовкиМета: продовжити формування в учнів навичок правильного, свідомого, виразного читання; навчати аналізувати прочитаний твір; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; учити розрізняти справжніх друзів, бути добрими, чуйними. Хід Уроку I. Організаційний момент Підготувалися, малята? Урок читання будемо розпочинати! II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою • З соловейком позмагатись Захотіли птахи всі. (Степан Жупанин «У лісовій музичній школі») • Приготуйте, діти, пера, Як я звусь, пишіть тепер. (Володимир Коломієць «Крокодилів урок») •...Професій в світі є чимало, сповна їх вистачить на всіх. (Анатолій Костецький «Головна професія») IV. Повідомлення теми і мети уроку — Про які школи читали на попередньому уроці? Інша баба дубнячком, Зачепилась гапличком, Сюди смик, туди смик Одчепися мій гаплик. 2 Мовна зарядка — Як гуде джміль? — Прилетів комарик. — Дмухнемо на кульбабу. — Зробимо тишу. III. Перевірка домашнього завдання — Назвіть твір та його автора. — Хто в них учиться? — Сьогодні прочитаємо історії зі шкільного життя. Перший твір, з яким ми ознайомимося, — оповідання Олега Буценя «У новій школі». V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання оповідання Олега Буценя «У новій школі» — Давайте пофантазуємо! 1) Вправа «Мікрофон». Учень, який отримує мікрофон, висловлює свої припущення, про що йтиметься в оповіданні. 2) Читання оповідання вчителем. 3) Перевірка первинного сприймання. — Чи правильно ми передбачили, про що йтиметься в оповіданні? — Хто прийшов у нову школу? — Чи були у Нюри тут подруги? 4) Словникова робота. Ірапідійшлазадавака Нюраперебралазадирака Надявиявилисьхитруля Галяпридивляласябрехуха — Що спільного у словах першого стовпчика? другого? третього? Читання слів «луною» за вчителем. 5) Читання тексту учнями «ланцюжком». — Із ким першим познайомилася Нюра? 6) Перевірка розуміння прочитаного. — Куди прийшла Нюра? — Хто першим підійшов до Нюри? — Про що запитала Галя у Нюри? — Як би ви відповіли, якби були на місці Нюри? (Вправа «Мікрофон») 7) Вибіркове читання. Гра «Хвости» Учитель читає початок речення, учні відшукують і зачитують усе речення. 8) Читання оповідання за особами. Учні разом з учителем визначають, з якою інтонацією слід читати слова дівчаток. Звертається увага на ключові слова: питає, зітхнула, відповіла. 9)Визначення головної думки твору. — Із ким із дівчаток ви б дружили? — Яким повинен бути справжній друг? — Чи сподобалася вам відповідь Нюри? — Про кого з дівчаток можна так сказати? • Мудра, вихована, тактовна, серйозна. (Нюра) • Задавака, хитруля, брехуха, задирака. (Галя) — Як Галя називала своїх однокласниць? — А як треба називати? — Якою людиною виросте Галя? — Чи можна їй допомогти змінитися? — Як? Фізкультхвилинка 2 Опрацювання оповідання Лариси Вахніної «Кордон» — Тільки справжній друг може допомогти подолати недоліки в поведінці, справедливо підкаже вихід з незручної ситуації. — Чи можуть бути друзями хлопчики і дівчатка? — Послухайте оповідання Лариси Вахніної «Кордон» 1) Читання оповідання вчителем. 2) Перевірка первинного сприймання. — Назвіть головних дійових осіб оповідання. 3) Словникова робота. Нишпорить — шукає. Кордон — межа, рубіж, лінія, яка щось розділяє. Гумкадошканишпорить пеналкрейдавикликала ручкарискаблискучий зошитпартадівчисько Діти читають напівголосно слова першого і другого стовпчика. — Як можна назвати одним словом слова першого стовпчика? (Навчальне приладдя) — У другому стовпчику назвіть слово з м’яким приголосним. (Крейда) Слова третього стовпчика учні читають «луною» за вчителем. 4) Гра «Блискавка». — Назвіть «зайве» слово. Учитель показує картку (3 секунди). партасіла партасила картасіла партасіла 5) Читання тексту учнями за логічно завершеними частинами. Колективний розподіл тексту на три частини. 6) Характеристика дійових осіб оповідання з елементами вибіркового читання. — Де відбуваються події? — Як Наталя звертається до Сашка? — Які ввічливі слова вживає? — Про яку рису характеру дівчинки це свідчить? — Як повелася Наталя, коли помітила, що у Сашка немає ручки? — Чому вона вчинила саме так? — Чи хотіла вона сваритися із Сашком? — Якою була Наталя? (Доброю, ввічливою, делікатною, розумною, кмітливою) — Як Сашко говорив з Наталею? — Як він називав дівчинку? — Навіщо намалював на парті кордон? — Чому Сашко так ставився до Наталі? — Чи заслуговувала вона на таке ставлення? — Яким був Сашко? (Грубим, впертим) — Чи взяв Сашко ручку, яку поклала Наталя? — Чи відразу він витер кордон? 7) Робота за малюнком. — Розгляньте малюнок. — Який вираз обличчя у Наталі? у Сашка? — До якого абзацу оповідання художник намалював малюнок? Прочитайте. 8) Робота в групах. — Складіть власну кінцівку оповідання. 3 Робота над скоромовкамиКонкурс «Хто краще скоромовить» VI. Підсумок уроку — Чи сподобався вам урок? — Хто з дійових осіб прочитаних творів сподобався, а хто — ні? Чому? — Що є повчального в цих оповіданнях? — Отже, школа — це не лише уроки, а й людські стосунки. VII. Домашнє завдання Виразно читати оповідання. Дібрати до оповідання «Кордон» власний заголовок. Підготувати розповідь про Ларису Вахніну. | |
| |
Переглядів: 4800 | |
Правила поведінки у громадських місцях |
Жителі зоопарку, виліплені з пластиліну |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Значення повітря для живої природи |
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання» |
Всього коментарів: 0 | |