💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Види понять. Загальні, конкретні та одиничні поняття

Заняття 3

Тема: Види понять. Загальні, конкретні та одиничні поняття

Мета: дати учням уявлення про загальні, конкретні та одиничні поняття, навчити самостійно визначати вид поняття, добирати приклади зазначених видів.

Обладнання: набір ілюстрацій, кольорові олівці.

Хід Заняття

I. Організація класу

II. Повідомлення теми і завдань Заняття

Загального в світі є дуже багато:

Тварини, і люди, і гори, і хати.

Якщо ти конкретно про щось хочеш знати,

То треба ознаки його називати.

Конкретні є колір, вага, кількість, час.

І ось поступово предмет є у нас.

(Олена Гриценко)

— Завдання сьогоднішнього Заняття — з’ясувати, які види понять існують і на які групи вони поділяються.

III. Робота над темою Заняття

 Технологія «Ажурна пилка»

Учитель розділяє клас на три групи. Завдання учні опрацьовують самостійно за допомогою ілюстрацій і теоретичного матеріалу в підручнику.

На виконання завдання відводиться певний час.

Кожна група обирає експертну групу. Експерти пояснюють засвоєний матеріал іншим експертам і самі отримують нові знання.

Учасники експертних груп повертаються в групи й діляться знаннями, отриманими в експертних групах, з іншими учнями тієї чи іншої групи.

Клас об’єднується в загальне коло для підбиття підсумків уроку. Таким чином усі учні оволодівають розумінням принципу поділу понять на групи.

Завдання 1

1 група. З’ясувати, які поняття називаються загальними. Самостійно дібрати кілька прикладів загальних понять.

Група отримує конверт з малюнками овочів, меблів, транспорту, квітів.

Завдання 2

2 група. З’ясувати, які поняття називають конкретними.

Самостійно дібрати кілька прикладів конкретних понять.

Група отримує конверт з малюнками: тюльпан, ромашка, троянда;яблуко, груша, слива; молоток, сокира, викрутка.

Завдання 3

3 група. З’ясувати, які поняття називають одиничними.

Самостійно дібрати кілька прикладів одиничних понять.

На аркушах записані такі слова: Сашко, Донецьк, Чорне море, Іван Франко.

Експертна група

Діляться своїми знаннями з іншими експертами й обмінюються конвертами. Повертаються у свою групу і передають знання іншим членам групи.

IV. Узагальнення набутих знань

Учасники сідають в одне велике коло.

1. Гра «Поміркуй»

а) Дайте визначення понять: трикутник, велосипед, мухомор.

б) Дайте своє визначення поняття коса. Чи може це слово виражати інші поняття? Дайте інше визначення.

в)

 Все це хижаки: лисиця,

 Вовк, їжак, а ще куниця,

 І сова, а також тхір.

 Серед них один — не звір.

 Хто?

2. Робота з підручником

Завдання 1. Пояснити свій вибір.

Завдання 4. Прочитати назву кожної групи. Які слова зайві? Завдання 5 (самостійно). Прочитати свої записи. Пояснити вибір.

V. розвиток логічного мислення

Завдання 3. Самостійно працюють над завданням за вказівкою.

— Які поняття в цьому завданні загальні, а які — одиничні? Завдання 7. Допомогти звіряткам зварити компот і борщ.

— Чи можна дати одну назву всім поняттям у цьому завданні? Завдання 8. Розфарбувати прапорці відповідним кольором.

— Як ти гадаєш, поняття прапорець — загальне чи одиничне?

VI. Підсумок Заняття

— На які групи поділяють поняття за кількістю предметів?

— Чи важко було самостійно опрацьовувати матеріал у групі?

— Чи важко експертам подавати матеріал іншим учням?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 3986 | Рейтинг: 5.0/1
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В....
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас...
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]