Заняття 3 Тема: Види понять. Загальні, конкретні та одиничні поняттяМета: дати учням уявлення про загальні, конкретні та одиничні поняття, навчити самостійно визначати вид поняття, добирати приклади зазначених видів. Обладнання: набір ілюстрацій, кольорові олівці. Хід Заняття I. Організація класу II. Повідомлення теми і завдань Заняття Загального в світі є дуже багато: Тварини, і люди, і гори, і хати. Якщо ти конкретно про щось хочеш знати, То треба ознаки його називати. Конкретні є колір, вага, кількість, час. І ось поступово предмет є у нас. (Олена Гриценко) — Завдання сьогоднішнього Заняття — з’ясувати, які види понять існують і на які групи вони поділяються. III. Робота над темою Заняття Технологія «Ажурна пилка» Учитель розділяє клас на три групи. Завдання учні опрацьовують самостійно за допомогою ілюстрацій і теоретичного матеріалу в підручнику. На виконання завдання відводиться певний час. Кожна група обирає експертну групу. Експерти пояснюють засвоєний матеріал іншим експертам і самі отримують нові знання. Учасники експертних груп повертаються в групи й діляться знаннями, отриманими в експертних групах, з іншими учнями тієї чи іншої групи. Клас об’єднується в загальне коло для підбиття підсумків уроку. Таким чином усі учні оволодівають розумінням принципу поділу понять на групи. Завдання 1 1 група. З’ясувати, які поняття називаються загальними. Самостійно дібрати кілька прикладів загальних понять. Група отримує конверт з малюнками овочів, меблів, транспорту, квітів. Завдання 2 2 група. З’ясувати, які поняття називають конкретними. Самостійно дібрати кілька прикладів конкретних понять. Група отримує конверт з малюнками: тюльпан, ромашка, троянда;яблуко, груша, слива; молоток, сокира, викрутка. Завдання 3 3 група. З’ясувати, які поняття називають одиничними. Самостійно дібрати кілька прикладів одиничних понять. На аркушах записані такі слова: Сашко, Донецьк, Чорне море, Іван Франко. Експертна група Діляться своїми знаннями з іншими експертами й обмінюються конвертами. Повертаються у свою групу і передають знання іншим членам групи. IV. Узагальнення набутих знань Учасники сідають в одне велике коло. 1. Гра «Поміркуй» а) Дайте визначення понять: трикутник, велосипед, мухомор. б) Дайте своє визначення поняття коса. Чи може це слово виражати інші поняття? Дайте інше визначення. в) Все це хижаки: лисиця, Вовк, їжак, а ще куниця, І сова, а також тхір. Серед них один — не звір. Хто? 2. Робота з підручником Завдання 1. Пояснити свій вибір. Завдання 4. Прочитати назву кожної групи. Які слова зайві? Завдання 5 (самостійно). Прочитати свої записи. Пояснити вибір. V. розвиток логічного мислення Завдання 3. Самостійно працюють над завданням за вказівкою. — Які поняття в цьому завданні загальні, а які — одиничні? Завдання 7. Допомогти звіряткам зварити компот і борщ. — Чи можна дати одну назву всім поняттям у цьому завданні? Завдання 8. Розфарбувати прапорці відповідним кольором. — Як ти гадаєш, поняття прапорець — загальне чи одиничне? VI. Підсумок Заняття — На які групи поділяють поняття за кількістю предметів? — Чи важко було самостійно опрацьовувати матеріал у групі? — Чи важко експертам подавати матеріал іншим учням? | |
| |
Переглядів: 4019 | |
Наш вернісаж |
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп... |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм... |
Всього коментарів: 0 | |