Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос в кінці питальних речень
Тема: Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос в кінці питальних речень. Мета: дати учням уявлення про питальні речення, сформувати навички інтонування питальних речень, формувати вміння ставити запитання і давати відповіді, розвивати пізнавальні інтереси, розширювати кругозір. Виховувати бережливе ставлення до тварин. Обладнання: малюнки із зображенням тварин, роздатковий дидактичний матеріал, вірш « Білочка», девіз уроку, картка із зображенням знака питання, таблиця « Питальні речення.» Тип уроку. Урок-подорож Хід уроку. І. Організаційний момент. Учитель. Добрий день! У добрий час! Рада, діти, бачить вас! Ви почули всі дзвінок Діти. Так. Він покликав на урок! Кожен з нас приготувався, На перерві постарався. Зараз сядуть всі дівчатка, А за ними і хлоп΄ятка. ІІ.Актуалізація опорних знань 1. Психологічне налаштування на урок. Ми всі – хороші друзі, Нам весело в гурті, Ми всі – прекрасні діти, Хороші, золоті. 2. Гра « Мікрофон» - З чого складаються речення? - Як пишуться слова в реченні? - Що виражає речення? - Що ставиться в кінці розповідного речення? ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. - Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новим типом речень, їх особливостями, навчимось їх вирізняти серед інших, складати та правильно записувати. 1. Мотивація навчальної діяльності. - На уроці ми здійснимо подорож до мешканців живого куточка. А хто мешкає у живому куточку і де він може знаходитись ви дізнаєтесь, якщо будете уважні на уроці. Девізом нашого уроку я пропоную слова Бережіть всіх звірів, діти, Кожен з них повинен жити! 2.Каліграфічна хвилинка. Перша тваринка яка завітала до нашого живого куточка, це… Відгадайте загадку. Пухова руденька шуба, Із сосни стриба на дуба. Хвіст у неї як мітла, А сама на ріст мала. Очі сяють, як намисто, Мов дві цяточки вогнисті. В неї хата гарна, тиха, Взимку повненька горіхів. В лісі любить вона жити. Відгадайте, хто це, діти? ( Білка). Учитель. Так хто це? ( Відповіді дітей). Вірно! Це білочка. А яка перша буква в цьому слові? ( Відповіді дітей). Ось ми зараз і напишемо велику і малу писемну букву «Б б». ( Пояснюю правильність написання зазначених букв. Називаю учнів, які найкраще написали каліграфічну хвилинку). Учитель. А чи знаєте ви щось про цю маленьку тваринку. ( Розповіді дітей про білку). Білка любить стрибати по гілках. Так, наприклад, стукне лапкою по гілці горіха і дивиться. Яка довше гойдається. Значить на цій гілці є горіхи. Щоб вона наїлась, їй потрібно за день з΄їсти насіння з 28 шишок ялини. А ще у білки дуже цінне хутро. Тож бережіть і захищайте білок. А зараз перед нами дуже відповідальне завдання. Поки ми з вами вели розмову про білку вітер-чаклун розігнав слова з віршика. Ми повинні повернути слова на свої місця. Давайте їх прочитаємо. ( Живеш, горішки, шишки, не страшні, ліску, хутрова, гризеш). А тепер давайте повернемо їх на місце. Наш віршик називається « Білочка» « Білочка» Де ти, білочко,______________ ? Що ти, білочко,____________ ? - У зеленому _________________ У дуплі, у соснячку Я гризу ______________ , І гриби, і ________________ . - А в морози люті, злі Ти не мерзнеш у дуплі? - Мене добре зігріва Моя шубка __________ . І тому зимові дні Мені зовсім ______________ . Учитель. Вірно! З цим завданням ми впоралися. Але в цьому віршику є багато речень. В кінці яких стоїть ось такий незнайомий знак ( показую картку із зображенням питального знаку ?). - А чи знає хто-небудь з вас, як він називається? ( Відповіді дітей). Вірно, це знак питання. А речення, в яких є цей знак, називаються питальними. Отож, запам’ятайте! В кінці питального речення завжди буде стояти ось такий знак питання ( Показ картки із знаком питання). А тепер давайте з віршика виберемо і зачитаємо тільки питальні речення. ( Де ти, білочко живеш? Що ти . білочко, гризеш? А в морози люті, злі ти не мерзнеш у дуплі?). ІV. Сприймання й усвідомлення нових знань. 1. Колективна робота. (Робота з підручником - Прочитайте діалог. - Знайдіть і прочитайте речення, у яких про щось запитується. - Який знак ставимо в кінці питального речення? - Випишіть тільки питальні речення. ( - Яку книжку ти прочитав? Хто її написав? Що тобі найбільше сподобалось в цій казці?). Учитель. Отже, у живому куточку можуть мешкати рибки. У чому вони мешкають? Як за ними необхідно доглядати? 1. Гра « Роз΄єднай слова» Відгадайте ще одну загадку і дізнайтесь, хто у нас гість. Хоч не шию я ніколи, А голок завжди доволі. ( Їжак) - Утворіть речення і запишіть його. Василькопринісїжачкадоживогокуточка. ( Василько приніс їжачка до живого куточка.) - Яке це речення за метою висловлювання та інтонацією? - Складіть до нього запитання і запишіть в зошит. ( Хто приніс їжачка до живого куточка? Кого Василько приніс до живого куточка? Куди Василько приніс їжачка? ) Учитель. Хочу звернути увагу на оці слова: хто? Кого? Куди? Запам΄ятайте, це питальні слова, і якщо вони в реченні є, то їх треба вимовляти з більшою силою в голосі. Давайте спробуємо! Учитель. Діти, з речення ми дізналися, що в живому куточку мешкав їжачок. А що ви знаєте про їжачка з уроків природознавства чи може знаєте вірш про цю тваринку. 2. Фізкультхвилинка Раз! Два! Час вставати: Будемо відпочивати. Три! Чотири! Присідаймо. Швидко втому проганяймо. П΄ять! Шість! Засміялись, Кілька разів понахилялись. Їжачок сьогодні в клас Завітав у вільний час. Будемо бігати, стрибати, Щоб нам їжачка впіймати. Прудко їжачок втікає, Голочками нас шпиляє. Сім! Вісім! Час настав Повернутись нам до справ. 3. Робота над загадкою Живе спокійно, не спішить, вона ніколи не біжить, Під панциром без страху Гуляє… (черепаха) Учитель. У живому куточку може жити черепаха. ( Показ малюнка черепахи). А чи знаєте,діти, що черепаха росте все своє життя. Живе вона до 100 років і більше. І панцир свій не змінює. А ще вона дуже корисна. Її панцир використовують для різних коробок, а яйця та м'ясо у багатьох країнах – ласощі. Але, пам’ятайте , хто б не жив у живому куточку, ви повинні про них піклуватися: доглядати, кормити. Не забуваємо девіз нашого уроку Бережіть всіх звірів, діти, Кожен з них повинен жити! Учитель. А чи знаєте ви, хто ще може мешкати в живому куточку і де він може знаходитись? ( Показ малюнків хом΄яка, вужа, ящірки). V. Узагальнення і систематизація нових знань 1. Робота в парі. - Підібрати і записати відповідні питальні слова до двох поданих речень. 1._______________ не візьмеш голими руками? 2.______________ не змінює свій панцир? ( слова для довідок: куди, кого, що, кому, де, хто) 2. « Асоціативний кущ».Робота за таблицею Питальні речення Уживаються для того, щоб про щось запитати Вимовляють із питальною інтонацією Наприкінці ставлять знак питання. 3. Гра « Подивися навкруги» - Подивіться навкруги і складіть якомога більше питальних слів. які починаються словами що? Де? Хто? Кого? Який? Яке? Які? VІ Підсумок уроку. Рефлексія - З якими новими реченнями ви ознайомилися на сьогоднішньому уроці? ( З питальними) - Чому ці речення називаються питальними? ( Бо в них про щось запитується) - Що ставимо в кінці питальних речень? ( Знак питання) - Оцініть свою роботу на уроці. Діти піднімають розділові знаки: ? – не все зрозумів, потрібна допомога. . – урок сподобався. ! – все зрозумів, було цікаво. | |
| |
Переглядів: 1344 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ) |
Правила поведінки у громадських місцях |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл... |
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми |
Всього коментарів: 0 | |