💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Урок розвитку зв'язного мовлення. Добирання заголовка до тексту

Урок 71

Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Добирання заголовка до тексту

Мета: формувати в учнів уміння добирати і записувати заголовок до тексту; розши- рювати знання про текст; розвивати мислення і мовлення учнів; викликати інтерес до навчання.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Нам урок уже давно час розпочинати.

Будемо знов мовлення Наше розвивати.

II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів

— Уважно прослухайте дві групи речень. Порівняйте їх. Скажіть, яка з них є текстом.

 Навесні прилетіли пташки.Кролик — це свійська тварина. Він

 У кролика довгі вуха і кор°ткий Має пухнасте хутро. У нього довгі

 хвіст. По вулицях їдуть машини. вуха і короткий хвіст. Кролик їсть

капусту, сіно, гризе моркву.

— Ви прослухали дві групи речень. Скажіть, про що говориться в першій з них?

— А в другій?

— Ще раз послухайте і скажіть, чи можна речення першої групи назвати текстом?

— Правильно, їх не можна назвати текстом, тому що вони не зв’язані між собою, кожне речення виражає окрему, не пов’язану за змістом з іншими, думку.

— А речення другої групи можна назвати текстом?

— чому ви так уважаєте?

— Так, у другому випадку ми маємо текст, тобто кілька речень, розташованих у певній послідовності і пов’язаних за змістом.

— Придумайте заголовок до тексту.

III. Визначення теми і задач уроку

— Сьогодні ми будемо практикуватися у добиранні заголовків до текстів.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Робота над текстом

У лІСІ

Усе в лісі веселиться, а берізка плаче. Під гарячим промінням сонця сік швидко тече по білому тілу. через кору він виступає назовні.

люди вважають березовий сік корисним і смачним напоєм. Вони надрізають кору і збирають сік у пляшки. Дерева, з яких випустили багато соку, засихають і гинуть. Сік у берези — все одно, що кров у людини.

 В. Біанки

— Про що йдеться в цьому тексті?

— чи відповідає заголовок темі висловлювання?

— Придумайте і запишіть інший, який би відповідав поданому тексту.

— чи можна до тексту дібрати заголовки: «Берізка», «Плач берізки», «Березовий сік — чудовий напій», «Бережіть берізку»?

— які із наведених заголовків допомагають зрозуміти, про що розповідає автор? А які розкривають і основну думку?

 2 Аналіз заголовків

— який із поданих двох заголовків відображає тільки те, про що розповідається, а в якому ще й основна думка розкривається?

 Прогулянка в лісі. чудова прогулянка. Невдале

 На полюванні.полювання. Телепередача «У

 Моя улюблена передача.світі тварин».

 3 Гра «Доберіть»

— Доберіть до поданих заголовків слова, за якими можна було б визначити основну думку тексту.

Випадок (Цікавий випадок).

Хліб (Хліб — найцінніший продукт).

Київ (древній Київ).

Фізкультхвилинка

V. Осмислення й Узагальнення знань

 1 Самостійна робота

— Прочитайте тексти. Доберіть заголовки.

 1) Птахи приносять користь і радість. Улітку і восени вони самі собі знаходять їжу. Та взимку все вкрите снігом, скуте морозом. Тому птахам холодно й голодно. Допоможи їм прожити до весни!

 2) Узимку дуб спить. Не скидає листя, щоб тепліше було. Воно — немов ковдра.

 3) Жив собі веселий Струмочок. Узимку він солодко спав. Та настала весна. Прокинулися дерева, кущі, земля. І тільки Струмочок спав. Побачило ледаря Сонечко, припекло. Прокинувся Струмочок, злякався і почав тікати. А матінка-річка вже давно його чекала.

 4) Пригріває весняне сонечко. В рівчаках біжать струмки. Метушаться за вікном клопітливі ластівки. Скоро буде тут гніздо. Потім вилупляться пташенята. Цілий день батько й мати носитимуть їм комах. Коли в маляток підростуть крила, мати навчить їх літати.

 5) У лисички зубоньки гострі, мордочка тоненька. Вушка в неї на маківці, хвостик довгенький, кожушок тепленький.

 2 Перевірка роботи

Ураховується зміст і граматична правильність побудови речень. Учні читають назви заголовків, які вони дібрали, та вибирають найбільш влучні.

 3 Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

VI. Підсумок уроку

— Що сподобалося вам на уроці?

— які труднощі виникали під час добирання заголовків?

— На яку тему були прочитані тексти?

VII. Домашнє завдання

— Знайдіть і випишіть три—чотири речення про певну тварину. Доберіть свій заголовок до тексту.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 3118 | Рейтинг: 0.0/0
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком
Способи згинання паперу
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький»
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]