Урок 71 Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Добирання заголовка до текстуМета: формувати в учнів уміння добирати і записувати заголовок до тексту; розши- рювати знання про текст; розвивати мислення і мовлення учнів; викликати інтерес до навчання. Хід Уроку I. Організаційний момент Нам урок уже давно час розпочинати. Будемо знов мовлення Наше розвивати. II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів — Уважно прослухайте дві групи речень. Порівняйте їх. Скажіть, яка з них є текстом. Навесні прилетіли пташки.Кролик — це свійська тварина. Він У кролика довгі вуха і кор°ткий Має пухнасте хутро. У нього довгі хвіст. По вулицях їдуть машини. вуха і короткий хвіст. Кролик їсть капусту, сіно, гризе моркву. — Ви прослухали дві групи речень. Скажіть, про що говориться в першій з них? — А в другій? — Ще раз послухайте і скажіть, чи можна речення першої групи назвати текстом? — Правильно, їх не можна назвати текстом, тому що вони не зв’язані між собою, кожне речення виражає окрему, не пов’язану за змістом з іншими, думку. — А речення другої групи можна назвати текстом? — чому ви так уважаєте? — Так, у другому випадку ми маємо текст, тобто кілька речень, розташованих у певній послідовності і пов’язаних за змістом. — Придумайте заголовок до тексту. III. Визначення теми і задач уроку — Сьогодні ми будемо практикуватися у добиранні заголовків до текстів. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Робота над текстом У лІСІ Усе в лісі веселиться, а берізка плаче. Під гарячим промінням сонця сік швидко тече по білому тілу. через кору він виступає назовні. люди вважають березовий сік корисним і смачним напоєм. Вони надрізають кору і збирають сік у пляшки. Дерева, з яких випустили багато соку, засихають і гинуть. Сік у берези — все одно, що кров у людини. В. Біанки — Про що йдеться в цьому тексті? — чи відповідає заголовок темі висловлювання? — Придумайте і запишіть інший, який би відповідав поданому тексту. — чи можна до тексту дібрати заголовки: «Берізка», «Плач берізки», «Березовий сік — чудовий напій», «Бережіть берізку»? — які із наведених заголовків допомагають зрозуміти, про що розповідає автор? А які розкривають і основну думку? 2 Аналіз заголовків — який із поданих двох заголовків відображає тільки те, про що розповідається, а в якому ще й основна думка розкривається? Прогулянка в лісі. чудова прогулянка. Невдале На полюванні.полювання. Телепередача «У Моя улюблена передача.світі тварин». 3 Гра «Доберіть» — Доберіть до поданих заголовків слова, за якими можна було б визначити основну думку тексту. Випадок (Цікавий випадок). Хліб (Хліб — найцінніший продукт). Київ (древній Київ). Фізкультхвилинка V. Осмислення й Узагальнення знань 1 Самостійна робота — Прочитайте тексти. Доберіть заголовки. 1) Птахи приносять користь і радість. Улітку і восени вони самі собі знаходять їжу. Та взимку все вкрите снігом, скуте морозом. Тому птахам холодно й голодно. Допоможи їм прожити до весни! 2) Узимку дуб спить. Не скидає листя, щоб тепліше було. Воно — немов ковдра. 3) Жив собі веселий Струмочок. Узимку він солодко спав. Та настала весна. Прокинулися дерева, кущі, земля. І тільки Струмочок спав. Побачило ледаря Сонечко, припекло. Прокинувся Струмочок, злякався і почав тікати. А матінка-річка вже давно його чекала. 4) Пригріває весняне сонечко. В рівчаках біжать струмки. Метушаться за вікном клопітливі ластівки. Скоро буде тут гніздо. Потім вилупляться пташенята. Цілий день батько й мати носитимуть їм комах. Коли в маляток підростуть крила, мати навчить їх літати. 5) У лисички зубоньки гострі, мордочка тоненька. Вушка в неї на маківці, хвостик довгенький, кожушок тепленький. 2 Перевірка роботи Ураховується зміст і граматична правильність побудови речень. Учні читають назви заголовків, які вони дібрали, та вибирають найбільш влучні. 3 Робота в парах. Гра «Коректор» Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному. VI. Підсумок уроку — Що сподобалося вам на уроці? — які труднощі виникали під час добирання заголовків? — На яку тему були прочитані тексти? VII. Домашнє завдання — Знайдіть і випишіть три—чотири речення про певну тварину. Доберіть свій заголовок до тексту. | |
| |
Переглядів: 3118 | |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Способи згинання паперу |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький» |
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб... |
Всього коментарів: 0 | |