💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Урок розвитку зв'язного мовлення. Добирання заголовка до тексту

Урок 71

Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Добирання заголовка до тексту

Мета: формувати в учнів уміння добирати і записувати заголовок до тексту; розши- рювати знання про текст; розвивати мислення і мовлення учнів; викликати інтерес до навчання.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Нам урок уже давно час розпочинати.

Будемо знов мовлення Наше розвивати.

II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів

— Уважно прослухайте дві групи речень. Порівняйте їх. Скажіть, яка з них є текстом.

 Навесні прилетіли пташки.Кролик — це свійська тварина. Він

 У кролика довгі вуха і кор°ткий Має пухнасте хутро. У нього довгі

 хвіст. По вулицях їдуть машини. вуха і короткий хвіст. Кролик їсть

капусту, сіно, гризе моркву.

— Ви прослухали дві групи речень. Скажіть, про що говориться в першій з них?

— А в другій?

— Ще раз послухайте і скажіть, чи можна речення першої групи назвати текстом?

— Правильно, їх не можна назвати текстом, тому що вони не зв’язані між собою, кожне речення виражає окрему, не пов’язану за змістом з іншими, думку.

— А речення другої групи можна назвати текстом?

— чому ви так уважаєте?

— Так, у другому випадку ми маємо текст, тобто кілька речень, розташованих у певній послідовності і пов’язаних за змістом.

— Придумайте заголовок до тексту.

III. Визначення теми і задач уроку

— Сьогодні ми будемо практикуватися у добиранні заголовків до текстів.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Робота над текстом

У лІСІ

Усе в лісі веселиться, а берізка плаче. Під гарячим промінням сонця сік швидко тече по білому тілу. через кору він виступає назовні.

люди вважають березовий сік корисним і смачним напоєм. Вони надрізають кору і збирають сік у пляшки. Дерева, з яких випустили багато соку, засихають і гинуть. Сік у берези — все одно, що кров у людини.

 В. Біанки

— Про що йдеться в цьому тексті?

— чи відповідає заголовок темі висловлювання?

— Придумайте і запишіть інший, який би відповідав поданому тексту.

— чи можна до тексту дібрати заголовки: «Берізка», «Плач берізки», «Березовий сік — чудовий напій», «Бережіть берізку»?

— які із наведених заголовків допомагають зрозуміти, про що розповідає автор? А які розкривають і основну думку?

 2 Аналіз заголовків

— який із поданих двох заголовків відображає тільки те, про що розповідається, а в якому ще й основна думка розкривається?

 Прогулянка в лісі. чудова прогулянка. Невдале

 На полюванні.полювання. Телепередача «У

 Моя улюблена передача.світі тварин».

 3 Гра «Доберіть»

— Доберіть до поданих заголовків слова, за якими можна було б визначити основну думку тексту.

Випадок (Цікавий випадок).

Хліб (Хліб — найцінніший продукт).

Київ (древній Київ).

Фізкультхвилинка

V. Осмислення й Узагальнення знань

 1 Самостійна робота

— Прочитайте тексти. Доберіть заголовки.

 1) Птахи приносять користь і радість. Улітку і восени вони самі собі знаходять їжу. Та взимку все вкрите снігом, скуте морозом. Тому птахам холодно й голодно. Допоможи їм прожити до весни!

 2) Узимку дуб спить. Не скидає листя, щоб тепліше було. Воно — немов ковдра.

 3) Жив собі веселий Струмочок. Узимку він солодко спав. Та настала весна. Прокинулися дерева, кущі, земля. І тільки Струмочок спав. Побачило ледаря Сонечко, припекло. Прокинувся Струмочок, злякався і почав тікати. А матінка-річка вже давно його чекала.

 4) Пригріває весняне сонечко. В рівчаках біжать струмки. Метушаться за вікном клопітливі ластівки. Скоро буде тут гніздо. Потім вилупляться пташенята. Цілий день батько й мати носитимуть їм комах. Коли в маляток підростуть крила, мати навчить їх літати.

 5) У лисички зубоньки гострі, мордочка тоненька. Вушка в неї на маківці, хвостик довгенький, кожушок тепленький.

 2 Перевірка роботи

Ураховується зміст і граматична правильність побудови речень. Учні читають назви заголовків, які вони дібрали, та вибирають найбільш влучні.

 3 Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

VI. Підсумок уроку

— Що сподобалося вам на уроці?

— які труднощі виникали під час добирання заголовків?

— На яку тему були прочитані тексти?

VII. Домашнє завдання

— Знайдіть і випишіть три—чотири речення про певну тварину. Доберіть свій заголовок до тексту.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 3135 | Рейтинг: 0.0/0
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться»
Конструювання меблів із сірникових коробок
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн...
Г. Демченко «Калинка». Загадки
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]